Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

På fimaCHEM så tviler jeg på at du får godkjenning på dobbel behandling uten å få først godkjenning på enkelt behandling. I tillegg så må en huske at det ble til at de til slutt fikk klarsignal for pivotal studien med opp til 2 behandlinger slik at de ikke i teorien trenger en sikkerhetsgodkjenning på dobbel behandling. Uansett veldig vanskelig for oss å vurdere.

Samme gjelder foreøvrig på fimavacc. Vi må nesten anta at de har brukt siste oppdaterte kunnskap på fagfeltet for å vurdere hvilke doser de skulle prøve ut. De var klar over at det var en bejelleformet kurve og da endte opp med at de måtte ta inn flere pasienter etterhvert for å finne ut om det kunne være bedre effekt med lavere dose.

For å være helt ærlig så kan jeg ikke se at vi skal kunne klare å gjøre en bedre vurdering enn selskapet i forhold til studiene og om de har vært designet riktig. Det en derimot kan si er at dersom en har ikke fått godkjenning av REK så betyr det ihvertfall at en ikke har klart å designe studien riktig i forhold til den søknaden en har laget. Nå skal PCI Biotech også gjennom dette så blir spennnede å se hvordan det får, men slångt har det regulatorisk etter min mening virket å være svært lovende for selskapet.
Jeg er også veldig fornøyd når jeg har fått med meg bakgrunnen til de personene som brukes for pivotal prosjektet (Karin Staudacher) og Sjoerd van der Burg til å analysere fimavacc resultatene. Jeg synes også det viser at de har kompetansen som skal til for å få de riktige folkene til å gjøre jobben i selskapet, og dette spiller også inn på min tillit som jeg holder som veldig sterk på at de har en dyktig ledelse som leverer på de viktigste punktene.

Så er det bare å krysse fingrene å håpe på at dette også skjer fremover. Så får det heller ta litt lengre tid.

3 Likes

Hiver meg selv ut av diskusjonen nå, men byråkratenes vurderinger i REK er noe som står utenfor et selskaps kontroll, og er ikke noe som automatisk burde belemres søkende selskap eller CEO.

Nei, nettopp, du er ikke fagmann, men hvorfor uttaler du deg som du er det da?
Og kreft i H&N, da snakker vi om kreft i hulrom i denne regionen, ikke hjernesvulst.


Makan til bezzerwisser skal man lete lenge etter, litt ydmykhet ovenfor fagfolk som har studiert og jobbet med disse tingene helehalve livet hadde kansje vært på sin plass Glein?

Forøvrig så er dagens Radforsk podcast fra 29.00 og utover myntet på deg Glein;)

3 Likes

I mange sammenheng elegant å være negativ / skeptisk. Da skal en ikke trenge begrunne sine påstander?

Når en er positiv til noe må alt begrunnes selvsagt😂.

Enkleste sak i verden å være skeptisk/negativ men det må likevel begrunnes for å gi troverdighet. Artikler, referere til myndigheter, offentlige myndigheter, konkurrenter, resultater, fagpersoner, se på ansatte, styret, erfaring, marked, statistikk, finansiering, burnrate osv. Snøffelen og flere andre er i særklasse. Nevne forsinkelser og ikke se resten av sammenhengen som resultater som er vist og løp godkjent fra FDA og EMA er uinteressant i den store sammenheng. Også i biotek hvor det er opplest og vedtatt at ting tar tid er det vås og fokusere kun på mnd forsinkelser. Resultater er hva som teller in the end!

Og det er en berikelse med vinklinger som får fram fakta/kunnskap! Berikelse om negative tråder også kan vise til facts og figures ispedd artikler og fagpersoner.

1 Like

Vet du invivo, dette forumet hadde vært ekstremt fattig om lekmenn ikke kunne skrevet noe. Hva er det du vil egentlig? Om noen oppfatter meg som fagmann, så må jeg beklage. Det er jeg altså ikke, og jeg skjenker ikke en kalori på å gi inntrykl av det heller. Kanskje du blir fornøyd om jeg hiver inn “ikke fagmann” som en signatur under hver post?

Gud bedre ja! Men kan den også treffes av collateral damage om man behandler i regionen?

At du føler deg krenket på vegne av ekstremt forsinka fagfolk tar jeg med knusende ro. De bør tåle kritikk når de ikke leverer iht. det som forespeiles av dem selv.

Herre min hatt! Hjernen som collateral damage.

Kan legen bli skadet som collateral damage?

Kan noen på naborommet bli utsatt for collateral damage?

Man kan stille mange dumme spørsmål @anon21766851

2 Likes

Som sagt er jeg ingen fagmann, men opplys gjerne hvorfor det er usannsynlig?

Ingen grunn til å bli ufin, den befinner seg tross alt nært området man behandler, så hva skal en lekmann tro?

Nå må du klokke ut å ta deg en pause Glein. Når du begynner å røre om hva jeg føler og ikke føler da er du langt ute på viddene. Men jeg er jo ikke det minste overrasket over at du også har innsikt i fremmede menneskers følelsesliv, som det allvitende orakelet du er.

2 Likes

Fordi hjernen sitter inne i skallen og kreften på utsiden, og behandlingen er mediert av lys som ikke penetrerer ben.

9 Likes

Siden det var din takeaway fra min post er det nok like greit at vi begge legger oss. Om mulig så fikk vi muligens begge høyere feber av denne seansen.

Fremtida står til doms. :blush:

Takk for bra svar, vi snakker altså om utvendig skallekreft… jeg blir forvirret når de sier hode.

Men hvilke bivirkninger var det de så som umuliggjorde dobbel behandling den gang? Og hvorfor er ikke de samme bivirkningene til stede i gallegangen?

For store skader på bløtvevet, og det bare med enkel behandling.

Det tror jeg er en kombinasjon av annen type cytostatika og svakere laser/fimaCHEM behandling. Om de kunne forvente mindre bivirknger i forkant av studiet, det vet ikke jeg.

Jeg har spurt meg selv om hvorfor man ikke har sett bivirkninger så langt i galleveien, og i første omgang i form av ruptur av gallegangen:

Jeg tror svaret på dette er at alle pasientene som gjennomfører behandling stentes også, og stenten sikrer mot lekasje.

3 Likes

Nå lærer jeg noe. Hvorfor er store skader på bløtvev kritisk?

Ikle jeg heller. Men spennende tankerekke.

Gjentar denne:
FimaVACC er ikke forsinket . studien er derimot ferdig.

Vi har også fått interrim-resultatene fra denne studien som er “promising” (meget promesing , sågar)

Siste svaret fra mail sendt til selskapet gjør også sitt til at skuldrene senkes.

Publisering av resultatene i detalj venter vi på derimot og dette er vel mye i henhold til guidet skulle en tro.

Hvorfor skulle gruppen til van der burg bry seg med å legge alt dette arbeidet ned i å få riktige detaljer og forståelse av denne studien dersom PCIB “overkjører” dem med å gi ut fasit/resultater før de selv legger frem disse.
Det må jo være hele poenget med å delta for der Burg det å få publisert og derved “skinne i solen” samen med PCIB.

Dette sier seg selv og der er sikkert skrevne og uskrevne regler for dette området.

Ellers , sjekk opp einarsson på dagens podcast nr 71.

3 Likes

Det er det som er problemet @anon21766851 , du stille ubegrunnede spørsmål/bekymringer, tatt ut av det blå. Hvis du begrunner din bekymring eller spørsmål, vil det kunne være fruktbart.

Så la meg stille deg et spørsmål, hvorfor er du bekymret/tror du det er plausibelt at hjernen tar skade?

Man kan jo stille et spørsmål som følger.

Kan man skade hjertet når man behandler for ggk?

Men det er et ganske ubrukelig spørsmål, når det er tatt ut av det blå, er det ikke? Eller holder det at hjertet et sånn cirka i nærheten, så det er et godt spørsmål, og eventuelle svar skal begrunnes godt.

Når det kommer til H&N og hjerneskader, -er det såvidt meg ikke en kjent bivirkning.

3 Likes

how do you think JE sounded today?

Vi satser på gode resultater og/eller notering i Guiness rekordbok:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Pitch_drop_experiment

3 Likes

Nå er avstanden mellom hjerte og gallegang langt større enn fra hodet til hjernen, så spørsmålet var ikke søkt. At et organ i umiddelbar nærhet til behandlingsområdet også rammes ville ikke vært helt utenkelig…

Heldigvis hadde @Bra_Britt en langt bedre fremstilling.

Hvorfor er avstanden for stor?