Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Perspective mitt er mye lenger enn det InVivo. Must og Myrild har ikke hjulpet noe annen enn seg selv med siste emisjon.

3 Likes

De pengene de henter inn er det i tillegg til mcap de har fra før? Finner ikke deres mcap

Og hvorfor skulle de hjelpe andre enn seg selv?

4 Likes

De skulle ha stilt opp for PCIB! Helt fantastisk som Moen viste seg hos BergenBio.

1 Like

fy for en suring her ble ,tror eg dropper neste uke liste.

logger av, ha en fin dag.

1 Like

Ja, det løste seg jo fint med Mohn i BergenBio, utvanning og all time low.

Får håpe Must og Myrild tar seg sammen.

2 Likes

BioNTech er ikke på børs og i hovedsak eid av en tysk familie.

2 Likes

Yes. Men det er vel gjort en utregning på mcap. Slik som de norske biotek som ikke er notert på OB

1 Like

Market cap er jo bare prisingen per siste omsatte aksje ganget med antall aksjer, uansett om den er på børs eller ikke. :slight_smile:

2 Likes

Det har vært snakk om en IPO for BioNTech på rundt 800 mill USD. Dette var før de finansierte opp mer for ikke lenge siden.

2 Likes

I denne artikkel står det at BioNTech tidligere hadde planer om en IPO på 800 mill$, som antas at ville gi en prissetting av BioNTech på Ca 4 mrd$.

Nå ble det privat finansieringsrunde på 325 mill$, så kan man spekulere i hvorfor den løsningen ble valgt.
Kanskje nærliggende å tro at eksisterende eiere ikke fikk den prisen de mener BioNTech faktisk er verdt, og det var vel da å gi bort 20% av selskapet mot å få 800 mill$.

5 Likes

Takk for svar.

2 Likes

Godt volum siste dager på sommerstille børs. I dag var det stille. Stille før plutselig perfekt storm? Partnere hentet likviditet og BP leter som alltid etter god teknologi. Nå er det på tide å melde tilbake om status for PCIB sitt BP samarbeid. 50% vs 50% sjanse for klinisk og noe form for betaling upfront struktur med mål utbetalinger? PCIB tror jeg nå stiller hardt mot hardt i forhandlinger. PCIB har flere ben, ggk fimachem finansiert, flere samarbeidspartnere og må nå ha langt bedre forhandlingskort mot BP enn tidligere! Gå til konkurrenter om BP blir for steile? Denne uken kommer status? Asia sites også?

9 Likes

Det er det vi alle håper på.

Men nyhetene lar vente på seg…spesielt topp10 skulle vært meldt nå eller innen få dager.

1 Like

Hvorfor det? Er det guidet fra ledelsen?

Må si at jeg liker at det drøyer litt med topp10- melding. I såfall skulle terminering vært helt utelukket. Man terminerer ikke på overtid.
Mitt tips er at melding lyder på fortsatt samarbeid, men med muligheter for endring i perioden. Altså innen 1/1-20. Dette begrunnes i at det er planlagt kliniske studier.

13 Likes

Per def er vel avtalen utgått nå, og det trengs vel ikke børsmeldes for det er jo allerede gjort?
Hadde vært fint med en oppdatering uansett som forteller om de går videre med samarbeidet eller ikke. Jeg tror og håper at de ville sagt ifra om det hadde vært terminert. Stillheten tolker jeg som at det jobbes med en avtale. Så får vi håpe jeg har rett.

4 Likes

Jepp, her er det enten eller.

Liten nedside ved terminering, skal vi si 1-3 kr i det korte bildet? Oppsiden derimot kan potensielt sett være stor!
Så kan man jo spekulere i om avgangen til Gaël L’Hévéder hadde noe med dårlige avtaler med samarbeidspartnerne å gjøre…

2 Likes

Vanskelig å si hvordan markedet reagerer på en negativ melding, men kortsiktig kurs for min del er irrelevant uansett. Jeg sitter til vi snakker hundrelapper(tusenlapper?) eller 0kroner. Altså for meg også er det “enten eller”

4 Likes

Håper og tror PCIB kjører hardt mot BP nå. Slik jeg forstår virker de andre samarbeidspartnerne fornøyd med PCIB samarbeid. De betaler alle for morroa!
Det betyr at PCIB nå har alt å vinne mot BP og lite eller ingenting å tape mot eventuell terminering! Kjør hardt

Spesialinvestor med null aksjer nå? Går de glipp av all morroa som Storebrand på 5-6kr!!!?

4 Likes