Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Mens vi venter i sommervarmen. Noen tanker rundt dette?

1 Like

Mine tanker er at studieoppsett og regulatoriske myndigheter har forhåpninger til PCIB teknologien fimachem. Med det sagt håper og tror jeg på høyere grad av signifikans enn det du indikerer. Det er tidligere påpeket at det har vært sykere pasienter som har fått PCIB behandling enn kontrollgruppen. Det fortalte Jonas E at han ville ta opp med PW slik at de muligens kunne vise til langt bedre signifikans mot gitte grupper og tumorstørrelser. Dobbeltbehandling kan det bli life C management?

1 Like

Kanskje det.

I alle fall ikkje positivt at de mangler en dedikert BD-person når fimaVACC nettopp er blitt klar for utlisensiering og at vi burde kunne forvente et steg videre for fimaNAc -samarbeidene.

Vet at de ikkje har guidet noe om topp10-avtalen, men de har da vitterlig fornyet denne +/- 15 dager før utløp de siste 4 årene…

1 Like

Det gjør jeg og. Men hva tenker folket er minimum for at det blir medisin vs kontrollarmen? Hadde vært kjekt å høre folkets realistiske tanker. Tar ut at QoL blir noenlunde lik.

1 Like

Se Investor sine utregninger. Helt overlegent og viser stat sign🚀

2 Likes

Tror du har rett i dine antagelser. Hadde det vært snakk om terminering ville den vært offentliggjort på et tidligere tidspunkt. Når det ikke er kommet noe nytt, så kan jeg ikke skjønne annet enn at det pågår forhandlinger. Pengene sitter tight hos BP, men samtidig tror jeg PCIB har såpass sterke kort på hånd at et BP vil være villig å strekke seg langt for å sikre PCIB sin underskrift. Men det er jo lov å holde PCIB på pinebenken i et lønnlig håp om å få tilgang til teknologien så billig som mulig. Men jeg tror nok det ender med at BP graver dypt i lommen.

4 Likes

Eller alternativt gjør de som med avtalen med Ultimovacs…”btw så er samarbeidet med topp10 avsluttet, men de fantastiske resultatene blir presentert en gang i fremtiden…”

Får håpe at det ikkje skjer.

4 Likes

Nå er BP samarbeid fra før priset til 0 eller smultring så ikke redd for hardt mot hardt fra PCIB og med mulig terminering. Det finnes flere BP og generelt enorme R&D budsjetter!

Joda, utfallet er det ingen som vet i dag.
Men det vi vet er at PCIB sin teknologi har virket overbevisende innen flere områder. Det er derfor ingen grunn til art teknologien skulle slutte å fungere.
Samtidig vet vi at denne teknolgien vil kunne være avgjørende for flere BP til nettopp å kunne hjelpe deres produkter til å gi langt bedre resultater enn det de vil oppnå ved å kjøre “solo”.

Når vi da vet hvor mye penger det er som ligger i utvikling av farmasiprodukter, og BP kan få tilgang til en virksom “katalysator” som gjør at man kan oppnå langt bedre resultater sammen med PCIB sitt produkt, så er det snublende nær å konkludere med at BP som har fått forsøke dette i praksis, vanskelig kan la dette vidundermiddelet glippe ut av sine hender og istedet havne hos konkurrerende BP sine hender. Nettopp derfor tror jeg BP som har samarbeidet med PCIB, fått forsøkt og har erfaring med hva PCIB sitt produkt gjør mhp eget produkt, vil strekke seg langt for å sikre seg tilgang til bruk av PCIB sin teknologi i fortsettelsen.

Så får vi håpe at PCIB selv har gode forhandlere og skjønner hva de selv er verdt. Jeg tror de kan presse BP ganske så langt før BP gir opp å få adgang til å benytte teknologien. At enkelte BP ønsker eksklusivitet tviler jeg ikke på, men i så tilfelle skal de grave omtrent hull i sine dype lommer for å få til en slik avtale.

2 Likes

Om Bp graver dypt i lommen nå, da skal eg kose med voldsomt :slight_smile:

6 Likes

Indirekte så har vi mange topp10 samarbeid via samarbeidet med BioNTech.
Men siden kun dette er børsmeldt så er det muligens logisk at dette er et selskap som ikke jobber med BioNTech. I såfall så ryker Sanofi-teorien min.

3 Likes

Mange har vel også glemt vårt lille Belgiske samarbeid.
Det kom nyheter forrige mnd på mRNA fronten derfra.

https://www.etherna.be/newsroom/news/175-safety-and-immune-stimulation-data-from-an-intranodal-delivery-of-trimix-mrna-in-the-adjuvant-melanoma-study-e011-mel

9 Likes

Det som hadde vaert ekstra hyggelig, var hvis det en dag sto ett bilde av PW sammen med en CEO fra en av vaare partner, paa forsiden av i en haug med finans og pharamtidsskrifter, hvor de utbasunerte at sammen har vi loest kreftgaaten;-))

4 Likes

Hva driver dette selskapet med?:wink:

https://www.proff.no/selskap/walday-pharmadvice/oslo/faglig-vitenskapelig-og-teknisk-virksomhet/IDLFJ7M10N7/

1 Like

Farmarådgivning?

1 Like

Stakkars per, aksjene har gått så dårlig at han må til med ekstrajobb for å få det til å gå rundt.

Fant hjemmesiden:

1 Like

Intravenous

A more convenient and possibly more potent immunization approach is offered by intravenous administration of the mRNA in a packaged form. Typically lipid nanoparticles are used as a formulation vehicle. This modality is currently in non-clinical development with very strong protective immune responses observed in animal models. The aim is also to induce a specific immune response against antigens presented as mRNA in the vaccine and additional immune stimulation is achieved with Trimix included into the product.

https://www.etherna.be/our-technology/delivery-modes

3 Likes

Veldig spennende!

Meget mulig NAC skjuler seg i dette forsøket

4 Likes

I ytterste konsekvens så har jeg forstått det dithen at PCI teknologien vil være avgjørende om kombinasjonen virker eller ikke.
Vi konkurerer altså ikke mot andre løsninger prosentmessig men avgjør om det blir noe medisin eller ikke.
Dette gjelder vel særskilt store molekyler som fimaNAc omhandler som skal nå målet sitt.
I tillegg så er PCI teknologien “mekanisk” og ikke biologisk noe som kanskje gjør selve prosessen enklere og passer for en mengde produkter / kombinasjoner.

Korriger meg dersom jeg er “på viddene”

4 Likes

Nok en nydelig dag for pcib på børsen.

Skal si jeg hoppa godt i stolen da jeg fikk melding i dag men det var “desverre” bare PHO som hadde bikka 55 NOK :joy::joy::joy: