Joda, utfallet er det ingen som vet i dag.
Men det vi vet er at PCIB sin teknologi har virket overbevisende innen flere områder. Det er derfor ingen grunn til art teknologien skulle slutte å fungere.
Samtidig vet vi at denne teknolgien vil kunne være avgjørende for flere BP til nettopp å kunne hjelpe deres produkter til å gi langt bedre resultater enn det de vil oppnå ved å kjøre “solo”.
Når vi da vet hvor mye penger det er som ligger i utvikling av farmasiprodukter, og BP kan få tilgang til en virksom “katalysator” som gjør at man kan oppnå langt bedre resultater sammen med PCIB sitt produkt, så er det snublende nær å konkludere med at BP som har fått forsøke dette i praksis, vanskelig kan la dette vidundermiddelet glippe ut av sine hender og istedet havne hos konkurrerende BP sine hender. Nettopp derfor tror jeg BP som har samarbeidet med PCIB, fått forsøkt og har erfaring med hva PCIB sitt produkt gjør mhp eget produkt, vil strekke seg langt for å sikre seg tilgang til bruk av PCIB sin teknologi i fortsettelsen.
Så får vi håpe at PCIB selv har gode forhandlere og skjønner hva de selv er verdt. Jeg tror de kan presse BP ganske så langt før BP gir opp å få adgang til å benytte teknologien. At enkelte BP ønsker eksklusivitet tviler jeg ikke på, men i så tilfelle skal de grave omtrent hull i sine dype lommer for å få til en slik avtale.