Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Litt ironisk her ja?

Fortsetter sin ferd mellom 25-28 helt til Walday klarer å få på plass noe som begeistrer eller til vi klikker til slutt.

Relativt trauste greier den 6 mnd grafen til PCIB…fra 27,75 til 27,55 :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 Like

Avtale er utløpt. Så enten blir den fornyet ellers så hører vi ingenting.

1 Like

Ble forlenget med 6 mnd 15/6 i fjor, så litt på overtid nå…

Får vel en mld uansett om termination/ext. el noe annet ganske snart da?

Extension of preclinical research collaboration agreement with a top-10 large pharma company

Oslo (Norway), 15 June 2018 – PCI Biotech (OSE: PCIB), a cancer focused biopharmaceutical company today announced that they are extending the preclinical research collaboration with an undisclosed top-10 pharma company, initiated in September 2015. The extended evaluation period spans over 6 months, until the end of December 2018, and may be further extended.

2 Likes

Hvorfor kjøper ikke folk flere aksjer i Pcib når vi sannsynligvis står så nære div nyheter?

3 Likes

Har ikke mer krutt, Pcib båtene er ferdig lastet :sailboat: :speedboat: :ferry:

5 Likes

Ble tatt bra imot i går og mandag.

Forhåpentligvis bare en liten pust i bakken i dag.

Og kanskje blir det helt stille fra PCIB frem til Q2 i august…

God sommer :sunglasses:

3 Likes

Det er jo også mulighet for at avtalen termineres eller “bare” forlenges uten å gå over til klinisk.

I så tilfelle hva kan man da forvente (ikke håpe) innen de neste måneder som kan hjelpe oss over 30 NOK? Mest sannsynlig ingenting…

1 Like

Vacc…

3 Likes

Vacc avtaler kan komme i morgen eller om 6 måneder…

Jeg vet jeg spiller djevelens advokat her men vi har sett dette så mange ganger i de siste årene at man går med store forventninger og så innfris de ikke i forhold til kurs. De gode nyhetene kommer faktisk som regel men enn så lenge har vi ikke fått den eller de nyhetene som virkelig forløser dette caset.

Når den meldingen kommer blir det trangt om plassen.

5 Likes

Nettopp, eller begge deler :wink:

5 Likes

In 2017 market was updated 10/07 see below… so we should be close to knowing the outcome … since nothing is reported yet it means the collaboration was not terminated … … however if both parties advance the collaboration they will definitely require a new form of agreement/contract which does not have to start 01/07 if negotiations take longer.

I don’t think pci biotech will be sitting on news until Q-2 due to the significance of the partner and market signal (unlike ultimovacs collaboration for which termination was communicated in feb Q-4)

11 Likes

Mtp på at det mRNA er en ny hot teknologi, så tipper jeg alle aktører på dette feltet ønsker å skynde seg til markedet for å få first mover advantage. Sånn sett tror jeg ikke dette samarbeidet blir utsatt lengre enn høyst nødvendig.

11 Likes

Gi de 5 dager til. Har det ikke kommet melding foer dette, er det ganske sikkert noe stoerre paa gang. For hvis de oensket og terminere, eller bare forlenge eksisterende avtale, vil det ikke vaere noe problem og informere markedet innen 15. juli. Det er nesten saa man haaper at en melding trekker ut etter den tid;-)))

8 Likes

Kan også komme melding om Asia sites i sommer.

7 Likes

Kan komme litt av hvert…

6 Likes

Jeg har hørt med Ronny om de melder uansett om det forlenges eller termineres.

12 Likes

Herbør PCIB kunne hjelpe ytterligere!

10 Likes

Usikker på om denne har blitt postet (publisert 05 juli), uansett veldig interessant sammenfatning av potensiale, overraskende funn og annet snacks.

“In closing, the presented data clearly demonstrates that PCI-based vaccination is an effective method for stimulation of tumor-specific CTLs, and that these CD8 T cells can suppress tumor growth. Interestingly, the mechanism by which PCI-based vaccination exerted its action was strictly independent of CD4 T-helper cells, at least in mice.”

Dette kan da bety at vaksinasjon med PCI kan fungere i immunsupprimerte personer om dette kan translateres - dette er stort!

https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fimmu.2019.01548/full

På et mer personlig plan har jeg skrevet ingenting i det siste, men lest det meste og har akkumulert videre. Jeg sitter nå med så mange aksjer som min økonomi tillater, og selv om jeg som mange andre begynner å bli veldig utålmodig har jeg fortsatt ikke kommet over noe som skulle tilsi at teknologien ikke fungerer, heller motsatt. Derfor går ferden videre i PCIB, briste eller bære. Nå håper vi på positiv oppdatering på samarbeid med Top-10 Farma og at dette kan være startskuddet for noen fantastiske år.

Jeg har forøvrig også sendt mail til Ronny for å få klarhet i eventuell børsmelding ved terminering av samarbeid og vil dele når jeg har dette.

29 Likes

Hmm, Novartis har vært med å finansiere studiet.

Funding

The project has received financial support from Swiss Cancer League (KFS-3451-08-2014), Swiss National Science Foundation (CR3313_162773), Novartis Foundation for Medical-Biological Research, Forschungskredit University of Zurich, Norwegian Research Council (Project no. 269817), and the Truus & Gerrit van Riemsdijk Foundation, Vaduz. Material support was received by PCI Biotech, University Hospital Zurich, and ETH Zurich.

6 Likes

Det er ikke lenger noen tvil om at vaar leveringsteknologi virker. Til det er det for mange bevis. Og den virker til og med saa godt, at den vil bli noekkelen til og levere neste generasjon immunterapi og kreftvaksiner. ++ med fimaChem og fimaBacc ved siden av.

Analyser man dette, staar det helt klart frem at PCIB, dvs. vi, sitter med noekkelen til videreutvikling og foredling av immunterapi og kreftvaksiner i fremtiden. Og fremtiden er her allerede siden PCIB har bevist at fimaVacc virker, og fordi PW har meldt om "strong respons, fra flere fimaNac partnere.

For meg synes det helt klart, at paa ett eller annet tidspunkt, kommer PCIB til og bli ett av de mest ettertraktede Biotec selskapene i verden. Og derfor er jeg PCIB aksjonaer;-)))

Den utloesende faktoren tro jeg vil bli en BP avtale, og etter dette vil alle de andre foelge etter.

6 Likes