Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Definisjon:

Immunsuppresjon er demping av immunreaksjoner eller immunsystemets funksjon. Dette kan være en uønsket bivirkning forårsaket av cellegiftbehandling, eller den kan være tilsiktet ved behandling av uønskede immunreaksjoner.

Ref. https://sml.snl.no/immunsuppresjon

4 Likes

LItt uklart for meg thosolb, men går ut ifra at du mener jeg har misforstått ordet immunsuppresjon? For å være mer nøyaktig var det tilsiktet å snakke om CD4 T-celler…

Fra artikkel: It shows that therapeutic vaccination may be feasible in situations where patients manifest with CD4 T-cell deficiency, for instance due to disease or medical immune suppression.

9 Likes

Mer for å belyse hva det var. :grinning: Fremmedord for meg.

3 Likes

Har vel aldri før vært mer sugen på å få åpna ett Kinderegg :gift_heart:

  1. FimaCHEM - Asia sites med partner evnt. en global partner
  2. FimaNAC - Klinisk avtale med en av våre 6 NACpartnere
  3. FimaVACC - Klininsk avtale(BP)

overraskelser kan jo inneholde så mye forskjellig for tiden :wink:

18 Likes

Jeg må bare få luftet denne med dere kunnskapsrike hær inne:

Keytruda and Yervoy are both checkpoint inhibitors, antibodies that release the brakes on the immune system’s T cells, which can target and kill cancer cells under the right conditions.
Sometimes these drugs work great on their own, but many cancers still don’t respond to them. For instance, only about 33% of people with advanced melanoma respond to Keytruda.
But based on ongoing Phase Ib trials, Viralytics says response rates rise to about 60% when Keytruda is used in combination with Cavatak.

Researchers think that oncolytic viruses like Cavatak can weaken a tumor, warm up the immune system, and make the tumor microenvironment conducive to T-cell invasion.
Then, with the addition of a checkpoint inhibitor, the T cells can be activated to swoop in on the tumor and finish the job.

og når vi er blitt servert denne fra PCIB:
FimaVacc is a potential technology to enhance the effect and response rates of the checkpoint inhibitors

FimaVACC particularly give strong CD8 T-cell immune responses that are considered important for therapeutic vaccination, but we also have enhanced helper (CD4) T-cell and antibody responses.

Kan vi da tenke oss at man kan teste fimaVACC sammen med en checkpoint inhibitor like Keytruda in combo with a oncolytic virus !? :sunny:

4 Likes

Da må du inkludere et virus også, ellers er det jo ikke noe vits. CPI gis jo intravenøst.

1 Like

Synes denne fra Nature des 2018 var litt interessant. Viser hva BioNtech sysler med. Burgeren er med i forskningen. Så at han er rett mann til å utale seg om vacc og nac er innlysende. Det blir utrolig spennende om Amphinex blir med i videre løpet i både genterapi og vaksinasjon.

https://translate.google.no/translate?hl=no&sl=en&u=https://www.nature.com/articles/s41586-018-0810-y%3FWT.feed_name%3Dsubjects_medical-research&prev=search

7 Likes

skrev jo det:
fimaVACC sammen med en checkpoint inhibitor like Keytruda in combo with a oncolytic virus !?

6 Likes

looking at the stats for this paper, 410 views in less than 1 week, for a scientific paper this is very good, im also glad this was open access


20 Likes

Greit for hele helsesektoren og BP at dette idag ble utfallet av denne saken.

Helsesektor-aksjene var blant de med størst aktivitet på børsen torsdag etter Trump-administrasjonens beslutning om å droppe en plan som ville ha redusert milliarder av dollar i årlige rabatter på medisiner, skriver Dow Jones Newswires.
Den avlyste planen løftet en sky av bekymring som har hengt over selskaper som ville blitt påvirket av avgjørelsen.

5 Likes

Om PCIB eller PHO lykkes så vil de jo bli suverene utbytteaksjer, så hvorfor selge?
Sitter for øvrig med nesten samme fordelingen, 80/20 her

2 Likes

Samme her, 80/20.

1 Like

30% PCIB og 70% PHO, i farmasi-sektoren.
Har også aksjer for noen hundre tusen i Storebrand, og ville nok vurdert å øke i denne.

1 Like

50\50 med Nano og Pcib her!

3 Likes

50% nano / 25% pho / 25% pcib i antall aksjer her - dog har de relative verdiene variert nokså mye.

1 Like

Kryptisk. Speak out.

4 Likes

Nano er babyen min, men nå eier jeg ca like stor prosentandel av Nano og Pcib. Har lytteposter i de andre selskapene.

2 Likes

Kjøpte meg earbuds i stedet for lytteposter. Da kan jeg lytte på p4 og dagnys jukeboks uten å forstyrre andre🤭

2 Likes

Agurktid på PCIB-topicen nå skjønner jeg :sunglasses:

7 Likes

Mange som forsøker å overbevise seg selv og andre om at jo lenger vi må vente på oppdatering om Topp-10 NAc avtale, jo mer fantastisk må fortsettelsen av denne være. Men om man stikker fingeren i jorda, så kan vi vel egentlig alle være enige om at jo nærmere Q2 vi kommer uten melding, jo mer sannsynlig er det at den faktisk er terminert, og at vi får vite det først da (slik PW liksom hadde fått sine «communication experts» til å overbevise ham om at var riktig i forbindelse med Vacc-forsinkelsen og info om denne på Q4 18). Og de som tror at en slik eventualitet betyr 2-3 kroner av kursen tror jeg blir særdeles skuffet.

11 Likes