Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Vel, eg har fattet en omdisponering på mine aksjer.

Selger noe pho hver dag fra i dag og ut neste uke, kjøper pcib for penga så lenge den er på 28 :wink:

7 Likes

Så det du sier er at avtalen sannsynligvis nå er terminert og at PCIB bevisst bare lar være å informere markedet om dette…?!

Kan ikke si jeg er enig med deg i det da historien viser at datoen for oppdatering av samarbeidet har variert med ± 2uker gjennom de nesten 4 årene som samarbeidet har pågått. (oppdatert hver 6.mnd).

6 Likes

Hvor er nå alle som var på Q1 og mente at PW hadde noe mer over seg, og det var bare imminent at vi skulle få positive meldinger?

3 Likes

De informerte termineringen med Ultimovacs på q-presentasjon, så du har absolutt et poeng. Men tror ikke vi havner under 20 ved en terminering.

Er avtalen terminert synes jeg de bør informere om det straks. Grunnen til at de venter til q-presentasjon tror jeg at de kan avdramatisere det og/eller komme med gode nyheter og hindre et større fall i kursen.

Er de i forhandlinger kan de nesten ikke gjøre annet enn å vente med melding til de er ferdigforhandlet. Forhandlinger med BP kan ta veldig lang tid. Det skal opp og ned i systemet med utredinger osv. osv. Selv har jeg 50/50 og regner med en oppdatering på q om de er i forhandlinger eller om samarbeidet er terminert.

5 Likes

Når er Q2?

Feilført dato

1 Like

Du mikser med Photocure nå tror jeg? Er vel 28 August ihvertfall i følge nordnet.

28 August ser ut til å være riktig.

3 Likes

Her er kaviar-partyet i gang igjen…

1 Like

Forandring i status på samarbeidsavtaler er sensitiv informasjon og skal børsmeldes umiddelbart. Dette har også Per bekreftet flere ganger at de vil gjøre. At samarbeidet allerede kan være avsluttet og at Pcib først vil melde om dette på Q2 presentasjonen er derfor ikke et av flere mulige scenarioer.

42 Likes

Så hadde ikke samarbeidet med Ultimovacs en oppdatering på avtalen hvert halv år heller da!
At PCIB vil forholde seg ryddig ifbm sine samarbeidsavtaler tar jeg nesten for gitt.

Og dette er hva som er grunnen til termineringen av den samarbeidsavtalen.
Q4 February 13, 2019
Research collaboration with Ultimovacs ended based on strategic considerations
In January 2016, PCI Biotech announced the initiation of a preclinical research collaboration with the Norwegian privately held pharmaceutical company, Ultimovacs AS, developing novel immunotherapy against cancer. The purpose of the collaboration was to utilise the companies’ complementary scientific platforms to explore potential compatibility and synergy based on preclinical in vivo studies. The research collaboration was supported by a grant from Innovation Norway of NOK 0.5 million in 2017.
The collaboration generated positive preclinical in vivo data, but based upon strategic considerations the companies agree that the potential for further partnership is limited and the collaboration is therefore ended.
The generated positive data is planned to be published in a scientific journal.

4 Likes

Vi har 6 fimaNac partnere, og det er ikke noedvendigvis sikkert det er BP parnterene som lykkes av disse. Men det hadde vaert den beste;-)) FimVacc er og i ferd med og vokse seg stor der ute. Slik at jeg er ganske sikker paa at vi kommer til aa oppleve noe stort i hoest, uansett.

Ser frem i mot dagen vi baade har en fimaNac, og en fimaVacc partner paa plass med klinisk avtale og upfront payment, for derfra vil det bare vokse videre. Vi burde ha begge deler paa plass foer jul. Hvis ikke blir jeg skuffet.

6 Likes

Burde ikke det i teorien også skjedd med Ultimovacs samarbeidet også? Du har helt sikkert rett, men bare ikke helt sikker her. Spørs vel litt på hvordan den originale kontrakten er utformet i forhold til om kontrakten går videre rullerende når den tiden er utløpt, eller om den er ferdig og en forhandler om en helt ny avtale.

5 Likes

Noen som ser at Pcib har guidet noen milepæler rundt NAC-samarbeidet med topp 10 BP?

Ikke det nei…

Igjen, meldingen at om Topp10BP samarbeidet er forsinket er en kunstig diskusjon skapt av misfornøyde aksjonærer.

8 Likes

Selskaps-verdien pr i dag hviler vel hovedskapelig på fimaCHEM samt litt på fimaVACC.
Er fimaNAc overhode priset inn?

6 Likes

Mener BP kun tenker penger når de tar avgjørelser. Det er ikke slik at de går for Amphinex om de tror de får et ledende produkt uten. Nå er det stor utvikling og satsning av flere store på området. Det gjør at jeg tror de går for Amphinex om det er den som virker best og er mest sikkert som levering. Men det er jo ikke sikkert. Det er vel muligheter for at andre produkter passer bedre som det gjorde for Ultimovacs. Så må en vel ta i betraktning at noen allerede har produkter i fase 1 og 2 tror jeg. Hvor avhengige er de da av Amphinex?

1 Like

Selv om det er selvmotsigelse, så er jeg enig med deg.

Tipper en terminering har potensiale til å sende kursen ned 2-3 kr fra dagens snivå

Jepp. For Ultimovacs sin del så var det jo rett og slett ikke behov for den type effektboost VACC kunne tilby, i tillegg kunne bruk av VACC også øke faren for cytokin storm(fritt fra toppen av hodet).

4 Likes

Det kommer vel litt anpå bakgrunnen for terminering? Det kan jo hende det er PCIB som ikke vil fortsette samarbeidet og fordi de får et for dårlig tilbud og ønsker mynt i kassa.

3 Likes

Well said, I believe that since we did not hear anything mean it is positive. we have 3 scenarios here.

1- Preclinical collaboration has been extended: I put 0% probability since this is usually reported by end of week-2 July … I dont expect a message today for this because it is Friday and if It was extended this would have been done prior to 30/06 (signed)

2- Preclinical collaboration expired 30/06 and terminated: I put 1% probability due to feedback from GF meeting but most importantly faith in the technology. please refer to Fimanac presentation for IPA Boston conference, preclinical results are outstanding so the only reason for me why this can be (unlikely) terminated is a change in big pharma strategy, however spending already 4 years on it is in itself a strong sign that the technology works and most probably the long time spent in preclinical was due to screening for more indications than what was intended by big pharma

3-Preclinical collaboration in fact expired 30/06 and currently negotiating for a new agreement for a clinical setting: I put 99% probability. again from GF feedback and faith in technology together with the fact that we have 5 other ongoing collaborations that are still ongoing, which is a strong sign. Remember that any new agreement especially in clinical setting means in most cases money on the table and it may take some time to formalize and sign such agreement.

Have faith in the technology and the hard working people behind it, in my modest opinion company has done nothing but delivered so far …

image

33 Likes

Forlengelse for NAc mest trolig.

Terminering minst trolig. (da ville den allerede vært terminert)

Forlengelse med endring av type samarbeide en god mulighet.

Husk dette dreier seg om 6 stk aktive partnere med forskjellig agenda , ikke bare 10 top.

4 Likes

En terminering av topp10 vil selvsagt være negativt, og reaksjonen fra markedet blir sannsynligvis overdrevet.

Nå har Per slått seg på brystet med denne avtalen i 4 år, så får vi se om han snart klarer å få noen verdier ut av denne avtalen og de andre fimaNAc-avtalene.

Vi har ingen signaler på hverken det ene eller andre, så spennende er det…

1 Like