Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Heldigvis har Pcib råd til det, men spørsmålet er om det er lurt på nåværende tidspunkt.

Hvis Pcib deltar i kliniske studier her, så binder jo BP-partneren seg opp til NAC-teknologien. Ikke like lett å avvise en avtale med Pcib hvis de plutselig skulle befinne seg i en fase 3 studie.

3 Likes

En grunn til at dette tar tid kan være at avtalen de skal inngå er komplisert, kanskje handler det om mer enn NAC også.

4 Likes

Er vel en mulighet, men tviler de har kommet så langt i forhandlingene at det er et mulig standpunkt allerede nå, om det er slik at de nå er i forhandlinger.

1 Like

Det er jeg jo helt, helt enig i. Men dersom man skal tro på at ledelsen faktisk forholder seg slik til informasjonsplikten, så er jo samarbeidet avsluttet, for det er dette man må konkludere med hvis man baserer seg på det selskapet har meldt. Og det tror jo ikke majoriteten her inne.

Og som det blir nevnt tidligere, så var det ikke slik de tolket informasjonsplikten ifb. med avslutningen av samarbeidet med Ultimovacs.

2 Likes

Har jeg forstått dette riktig så har arbeidet mot målet “delivery” pågått i 10-år og kostet store summer for BP.

Dersom PCI-teknologien løser delivery-gåten så er behovet ekstremt.
Når BP har holdt på i flere 10-år uten å lykkes så er sansynligheten stor for at de ikke har noe “eksplosivt” nytt som overraskende skulle komme innen området.

to deliver or not to deliver
thats the question

6 Likes

I don’t think ultimovacs a company which just went public (regardless of the results) is comparable with top 10 large pharma, not only in size but also in capital expenditure, incubating a new technology and market penetration. totally different scale. remember we own a technology platform and a good and fruitful collaboration with a big industry muscle can lead to the aquisition of the whole platform. that’s why all eyes are on this collaboration agreement eventhough fimanac is priced at 0 kr value. it is more of a validation stamp on how sexy and appealing the technology is

9 Likes

Vel på 28kr er ikke engang oppstart av Ggk priset inn mener no eg.

11 Likes

Ingen problem PW har kontrollen på dette gjennom Walday Pharmadvice :wink:

Forhandlinger kan nå gå til neste level, da Trump igår skrotet sitt forslag
angående legemiddelpriser og legemiddelindustrien globalt.
BP har med det en mer forutsigbar inntektsanalyse for fremtiden liggende foran seg.

3 Likes

Har PCIB råd til…nei til fimaNAc…

PCIB er finansiert i flere år…
Slaget står i CHEM og VACC . ikke i NAc (foreløbig)

3 Likes

De har nok fulgt godt med på vacc og Chem,Bacc også, så er Nac så bra som testene viser vil jeg tro bud kommer i løpet av 19.Det er klart Big Pharma vil sikre seg denne teknologien før noen andre snapper den opp.

3 Likes

Det er vel ikke en umulighet, og prisen må vel være minst 20 + milliarder for hele selskapet.

2 Likes

Jeg ville aldri i verden akseptert et tilbud på 20 milliarder for hele selskapet!
Et tilbud må minimum være på det dobbelte, og helst ++.

6 Likes

Som vanlig, mye spennende synsing her inne, men feilaktige konklusjoner har vi dessverre hatt fryktelig mye av på denne tråden. Jeg sier heller som Oscar Munoz; « Uncertainty always creates doubt, and doubt creates fear. »

Mine tidligere meninger står seg selv om de er upopulære på dette forumet:

• Når CEO sier: «So I will come back by the end of first half and tell you about this» er det en forventning om at dette skjer. Ikke tillitsvekkende å nok en gang holde aksjonærene for narr.
  • Det eneste sikre med BP avtalen er at den enn så lenge ikke er «signert», altså er den strengt tatt teknisk sett avsluttet/terminert/ikke gjeldende. Av erfaring har vi sett at denne har blitt forlenget halvveis inn i påfølgende måned tidligere så her kan alt fremdeles skje! Vi skuffer derimot kun oss selv med å hausse opp forventningene til utfallet, siden vi strengt tatt (historisk sett) har vært alt for optimistiske i dette caset.

Ledelsen i PCIB er knallbra , misforstå meg riktig, men de har på lik linje med alle av oss forbedrings-potensiale! Og det som gjelder muntlige/skriftlige lovnader bør vi helst se at de følger opp til avtalt tid. Det er normal folkeskikk!

PNG

18 Likes

Jeg leser at flere har kontaktet Skuggedal ang om terminering av top10-samarbeidet meldes eller om det bare legges ved i Q2-rapporten.

Når sendte dere inn disse spørsmålene?

5 Likes

I agree with your reasoning why outcome 3 is the most likely scenario, but I believe they are currently negotiating and that it is a probability higher than 1 % that they won’t come to an agreement.

2 Likes

Fullstendig enig i dine kommentarer.

Her selges det bjørneskinn opptil flere ganger før bjørnen er skutt.

I mellomtiden klarer ikkje PCIB å gi en oppdatering på topp10, ingen avtale for fimaVACC og ingenting om Asia-sites…

Og Burgeren har nå holdt på i 9 mnd, og ingen vet når han skal si noe eller hvor han dukker opp med sin fimaVACC presentasjon.

4 Likes

You have a good point, but still if they negotiating it means technology works and big pharma wants it, at what cost we don’t know. At the same time management and board will not give it up for free, that I’m confident about

7 Likes

Alt blir jo bare synsing, men en må jo ta den informasjonen en har og gjøre seg opp en mening om hvor sannsynlig de ulike senarioene er?

En vanlig forlengelse var kanskje det mest sannsynlige, men etter hvert som tiden har gått blir dette alternative mindre og mindre sannsynlig, og nå kanskje det minst sannsynlige, godt på overtid og ikke svar fra Skuggedal.

Ryktet fra GF tillegger jeg faktisk litt vekt. Og at han har fortalt om hvordan samarbeidet fungerer og ikke minst virker fornøyd med samarbeidet.

Var aksjonær i Biotech pharmacon når det var snakk om avtale med Smith and Nephew. CEO snakket om hvor langdrygt og vanskelig det var å forhandle med Big Pharma på q1 i mai. Og midt i fellesferien kom melding om at det ikke ble noen avtale.

4 Likes

Jeg sendte følgende mail til Ronny 10.Juli - >

"Hei!
Blir markedet informert om TOP10 BP avtalen for fimaNAC blir forlenget, endret eller terminert eller blir det bare meldt hvis den forlenges eller endres (overgang til klinisk med eventuelle upfront payments etc)?

Mvh Don_suger, pcib aksjonær"

4 Likes

Det er store sjanser for at fimaNac og fimaVacc paaret med de riktige medisinene, vil vaere i stand til og loese store deler av kreftgaaten. De kan tilsammen bli verdt mange hundre milliarder kr Da vil det vaere trist og selge de for mindre enn 50 milliarder kr. i dag. Maalsettingen burde vaere og opparbeide oss mange partnere foer ett eventuellt salg, om ett aar eller tre.

4 Likes