Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Vi er flinke til å spekulere her inne, noen med pessimistiske briller på, noen med optimistiske. Det interessante er hvorfor vi ikke har hørt noe pr 12. juli når det er sagt “by the end of first half”

I mitt hode er det slik at jeg tror at det er fordi de er opptatt med noe snarere enn at det er fordi det ikke skjer noe. Hvis de nå driver og forhandler om noe som ikke er ubetydelig vil det være naturlig at vi ikke hører noe. Hadde det vært slik at Top10 ikke ville gå videre hadde vi fått beskjed om det nå. Jeg er derfor enig med StockDZ i at man forhandler “as we speak”.

Det kan være avtale om klinisk vedr NAC, det kan være at det også gjelder en avtale vedr VACC, eller det kan være at et BP rett og slett ikke lenger tør la PCIB ligge der med alle “godbitene” og er redd for at et annet BP stikker av med hele kaken.

8 Likes

Et bud burde faktisk ikke være helt utenkelig.
FimaVacc resultater har man hatt tilgang på via taushetserklæring.
BP kunne kjørt i gang blære, strupehodet og bukspyttkjertel i FimaChem umiddelbart.

9 Likes

Nei, men det er ikke ønskelig på dette nivået.

3 Likes

I can see the company’s patent machine is still rolling. Below is a new application filed 14/03. It does not say what the application is about however if you go down and look at similar document you get a hint that this must be for fimanac.

https://patents.google.com/patent/GB201903491D0/en?assignee=Pci+Biotech+As&sort=new#similarDocuments

30 Likes

Nei
Ikke ønskelig selvsagt.
Men ikke utenkelig.

Har fortsatt tilgode å høre om andre selskaper/teknologier som kan åpne endosomer.

6 Likes

Mener å ha hørt at PW har nevnt noe om patenter sammen med nacpartner. Noen andre som har bedre husk her inne?

3 Likes

Nice find!

Selv om det ser stille ut fra utsiden, så skjer det åpenbart mye i kulissene

4 Likes

Jeg ser for meg komplekse forhandlinger om T-10 eller andre ønsker en utvidet avtale m/penger på bordet om NAC.

Som vi vet har PCIB fullt innsyn i forskningen som skjer i Nac-avtalene. Hvordan skal disse avtalepartene forholde seg til en med eksklusive/semieksklusive rettigheter. De positive resultatene PW signaliserer fra Nac-forskningen gjelder neppe bare en av de 6. Følgelig vi avtaleparner(e) følge med som nissen(e) på lasset.

Ikke uløselig, men å løse komplekse problemstillinger krever tid, kanskje mer tid en de utålmodige blant oss vil gi PCIB-aksjene sine.

15 Likes

Tror det er slik at det kan bare oppgis en søker selv om det er flere som søker patent i sammen. De andre oppgis da i vedlegg. Om dette er en søknad sammen med en nacpartner er det kanskje naturlig at Pcib søker da det er leveringen av det andre produktet som er poenget?

2 Likes

Ett bud foer vi har en fimVacc og fimaNac avtale med upfront payment? Oensker vi dette. For ville ikke ett bud blitt mye stoerre hvis vi hadde flere avtaler med upfront payment paa plass foerst?

3 Likes

Vi ønsker selvfølgelig mange solide avtaler før et bud men det kan være beilere som vil ha teknologien for seg selv. Da er det opp til prisen og hva de største aksjonærene går med på.

2 Likes

Fokuset på samarbeidet innen fimaNAc har vært…“bare preklinisk”
Men det en har fokusert lite på er det som skjer innen utviklingsområdet fimaNAc.

Hvilke produkter er det som kan se dagens lys med hjelp av PCIB?
Helt nye?

Det kan jo være mange helt ukjente produkter som kan se dagens lys med helt nye virkningsgrader / virkemåter.

Det blir selvfølgelig bare spekulasjoner men et BP-10 selskap kaster ikke bort mange år med arbeide uten at der er positive synergier.

Det skal bli spennende å bli opplyst på hva de har drevet med i alle disse årene innen fimaNAc.
Store molekyler (NAc mat) dominerer jo NAc området.

god sommer

9 Likes

Vel, uansett blir mandag 15. juli en spennende dag. I fjor kom melding om forlengelse av avtalen med topp 10 BP paa denne dagen. Vil det gjoere det i aar ogsaa? Eller kommer det noe annet?

Topp 10 BP har vaert vaar partner i 4 aar. Slik at skal de bevege seg fra preklinisk til klinisk, burde det skje naa.

5 Likes

Juni, ikke juli såvidt jeg kan se :slight_smile:

I 2018 kom den 15. juni - https://newsweb.oslobors.no/message/453786
I 2017 kom den 10. juli - https://newsweb.oslobors.no/message/431104

7 Likes

Sponplate, Korrekt. Husker ikke hvor jeg trodde jeg leste noe annet;-)))? Men, da er vi godt paa overtid, og kan ganske sikkert forvente oss en avtale med upfront paymentl

10 Likes

Jeg har sterk tro på at PCIB i løpet av dette kvartalet vil melde at man har inngått avtale med “Den store ukjente kjempen” om klinisk utprøving av en eller flere produktkandidater.

Så tenker nok mange; om begge parter de par siste månedene har delt en intensjon om at samarbeidet bør videreføres, hvorfor melder ikke da PCIB dette ved utløpet av siste prolongasjonsperiode?

For min del tror ikke jeg at det er slik det foregår. Prosessen er basert på grundighet og styrt av tillit, trygge relasjoner og matchende ambisjoner.

Forestillingen om at tidligere avtalte frister og markedets/aksjonærenes behov for “kalendertro” informasjon, tror jeg vi skal tone ned. Sjøl legger jeg vesentlig mer vekt på de mange små signalene som Walday har gitt den seinere tid - både ved Q1 og GF (on and off stage) - og kanskje ikke minst i studio hos Radforsk. Slik jeg tolker Walday er han så ivrig og entusistisk at han nærmest må anstrenge seg for ikke å si for mye.

30 Likes

Noen har tro pa bud og allerede naa. Og det er en mulighet. For vaar topp 10 BP partner, har selv testet fimaNac, og kjenner helt sikkert godt til de gode resultatene fra fimaChem og fimaVacc, samt muligheten for fimaBacc. Slik at kanskje vaar topp 10 BP partner har kommet til samme konklusjon vi har gjort. At de som sikrer seg vaar leveringsteknologi. har en stor mulighet til og kontrollere kreftbehandlingsmarkedet de neste 50 aarene??

6 Likes

Eller de neste 500 årene?

PCIB blir for tiden knapt handlet og er verdt peanøtter med 1 milliard NOK.

Litt realisme kanskje?

3 Likes

Hmmmmmm

Lidt peanøtter er for dig 1 milliard NOK…??

Lidt realisme kanskje😉

Men ellers korrekt, tidshorisonter fremover er svære at spå, indenfor 10-20-30 år kan meget helt nyt og epokegørende ske, i medicinens verden…

4 Likes

Det er meget hyggelig for utvikling om pcib kan få mange flere medisiner til og virke , og om de kan revolusjonere kreft behandling med galle kreft først og flere følger.

Så får vi tåle bivirkningen det vil ha på bank kontoen🚀

7 Likes