Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Det er nok bare å ta sommerferie, slik som tilsynelatende PCIB har gjort også…

Kommer ikkje et pip før Q2 i august tenker eg.

Alt annet er wishfull thinking.

1 Like

Det er nå 3 uker siden ferien startet :wink: Du må følge unga :wink: 8 uker :joy:

1 Like

meldinger fra selskapene kommer like overraskende hver gang.
her hjelper hverken klokskap eller logikk.

plagsom denne sola…får reflekser på skjermen.

4 Likes

Photocure og PCI Biotech vet vi alle var ett og samme selskap før fisjon. Antar utspring teknologien har sine likheter?!!

Det er meget betryggende å se at teknologien til Photocure fungerer og vica versa​:rocket::partying_face:

7 Likes

Jaja, en fordel med lite selgere, en slepper å sloss om aksjene. :wink:

Det er bedre enn å løpe etter når Per kommer med neste forhåpentlige glad melding for oss gamle med dårlig kondis :slight_smile: :wink:

4 Likes

Må si Pcib skuffer igjen med sitt fravær
av kommunikasjon til aksjonærene sine.

Det burde nå vært meldt hva som skjer med BP og Pcib ang fimaNac sammarbeidet. Om det er snakk om terminering så hadde det vært meldt nå. Det samme tenker jeg om videre preklinisk forskning.

Har tidligere tenkt att denne ukjente kjempen også er interessert i fimaChem sammarbeid i Asia og att det nå foregår forhandlinger siden tiden strekker så langt ut i tid.

Må en eller flere avtaler til for att ikke flere aksjonærer igjen vil forlate denne skuta.

2 Likes

Hvis man studerer PCIB’s årsrapport fra 2018 så kan man lese følgende ( side 26 ):

«The Company’s guidelines for reporting of financial and other information is based on transparency and takes into account the requirement for equal treatment of all participants in the securities market. The Company is committed to report financial results and other relevant information on an accurate and timely basis.»

Når det kommer til den siste setningen ovenfor synes jeg de svikter oss aksjonærer fullstendig. Jeg har gjentatte ganger kommunisert min misnøye angående dette direkte til ledelse/styre. De er nå forsinket atter en gang med muntlige og skriftlige uttalelser samtidig som de utøver absolutt radiostillhet! Ikke akkurat solid håndverk dette her!

«People with good intentions make promises. People with character keep them.»

PNG

10 Likes

Forsinkelsen er nok bare i hodet ditt. I henhold til siste guiding, q1, er selskapet i rute

3 Likes

Kanskje det er akkurat det det er. Detkan vaere vanskelig, og direkte feilinformerende og kommunisere enkle meldinger til markedet, hvis de samtididig utoever forhandlinger med en eller flere parter. Time will show.

Tidligere har vi sett andre selskaper stige til himmels, og til og med blir kjoept opp, fordi de oppfinner en medisin som forlenger pasientenes liv med 4mnd! Hos oss, er vi allerede ganske sikre paa at fimaChem minst vil forlenge levetiden for sine pasienter med ett aar. Andre selskaper gaar til himmels, eller blir kjoept opp, lenge foer forskningen viser 100% bekreftende funksjon. Mange feiler til og med etter at de er blitt oppkjoept… Og andre igjen blir kjoept for enorme beloep naar de lykkes.

Da kan man spoerre seg om hvor PCIB befinner seg i dette bilde. Vaar leveringsteknologi gir oekt effekt for immunterapi og kreftvaksiner. Dette er naermest bevist, om ikke 100%, saa ikke langt derfra. Vi har bevist at vi forsterker effekten paa cellegift. Og det staar mange andre forretningsomraader paa tur hvor vaar leveringsteknologi kan og vil forsterke effekten paa medisiner. fimaBacc f.eks. er det allerede tatt ut patent paa.

Men vi har ikke ressurser til og sette i gang forskning paa alle disse omraadene selv, og er avhengig av partnere. Noen er paa plass allerede, mens vi venter paa flere. Og disse vil komme.

Vaare resultater burde vaere, og er mer enn gode nok til aa lokke til seg partnere som vil betale upfront payment, slik at det eneste man kan stille spoersmaal ved hos PCIB i disse dager, er deres evne til og selge produktene de har skapt. Dvs. og skape behov hos potensielle kunder gjennom, presentasjon av resultater, overtalelse og salg. Er man dyktige til dette, er det enklere og loefte selskapet videre. Er man ikke dyktige til dette, kan man isteden skremme bort mulige partnere.

Uansett, regner jeg med at PCIB baade sitter i fimaChem, fimaNac og fimaVacc forhandlinger med potensielle partnere som er villige til og legge penger paa bordet. Vi gaar ganske sikkert en fin hoest i moete.

6 Likes

One more hospital activated in Spain on 12/7 now 4/7 sites activated

34 Likes

Just noticed that Fimaporfin is now for sale, I guess this is new? Is this to allow access for more lab work?

https://www.bocsci.com/fimaporfin-cas-1443547-43-0-item-84-462520.html?gclid=Cj0KCQjwyLDpBRCxARIsAEENsrJ0_XXYbHYt0b-ap6Rfvv8UjPHZnwnJp1rB8KRfE7WYV2xB0eODNjIaArziEALw_wcB

6 Likes

Vanskelig å si.

CAS Number 1443547-43-0 har vært kjent lenge, i alle fall siden 2013.

Så om dette er noe nytt er ikkje godt å vite.

2 Likes

“Forsinkelsen er nok bare i hodet ditt.”

Noe må det være som gjør markedet likgyldig til denne aksjen.
Trauste PHO har steget 94% siste år. “Datteren” PCIB har fallt 43% i samme tidsrom.
Kanskje ny CEO ville fått litt mer fart på PCIB også?

2 Likes

Vanskelig å si noe på de tallene du referer til, men PHO har vell ikke bare gått igjennom glansdager på børsen de heller de siste årene. Ting har tatt tid for dem, som det også gjør med PCIB og Biotek generelt.
Kjedelig å sitte i slike aksjer når børsene går ATH, men er jo vi selv som tar valget da. Oppsiden er jo veldig stor om det først «går veien».

5 Likes

Photocure siste tre år:

PCI Biotech siste tre år:

8 Likes

Jeg sitter i begge, så jeg kan ihvertfall glede meg over PHO. I tillegg er det hyggelig å være NAVA aksjonær for tiden. Men om noen uker kan alt være trist og leit igjen, slik det ofte er i denne sektoren. PCIB skulle jeg gjerne vært foruten siste halvåret. Mange fine muligheter har gått forbi på grunn av at jeg brukte alt av ledig kapital i PCIB emisjonen.

4 Likes

Godt poeng. :slightly_smiling_face:

2 Likes

Jepp. Og jeg har heldigvis gjort en liten kule på en gullrelatert aksje. Så venter jeg på forhåpentligvis en tilsvarende oppgang med PCIB når vi forhåpentligvis får noen avtaler på plass/og kanskje asiatisk partner? Pho dealen viser at dette er mulig.

4 Likes

Hva sier oraklene her inne; kan vi forvente noe breaking news på fimaVACC og fimaNAc i år?

Eller har de ansvarlige blitt blaserte etter at de fikk inn over 300 millioner for 9 mnd siden?

1 Like

Vel, bare vær negativ dere, eg laster :wink: rekker eg full skute før take off…

4 Likes