Dette er kaffegrut-vitenskap og særdeles lite håndfast TyrionIV.
Jeg snakker om helt konkrete ting og kvantifiserbare fakta som dagens aksjekurs og dokumenterbare inngåtte avtaler innen mRNA-segmentet.
Utrolig interessant info StockDZ, og satser på at det var en av grunnene til at PPD ble valgt som CRO av PCIB.
Well - this is very interesting StockDZ.
From Bonusfrelst yesterday:
“PCI Biotech sin kommunikasjonsplan for RELEASE studien er antall aktive land og sykehus. Interimavlesningen er «event-driven» og fra oppstart av studien estimerer vi interimavlesingen til ca 36mnd frem i tid basert på historiske events data (bla. ABC-02). Estimat for innrulleringshastighet er også basert på tilsvarende historiske data og egne erfaringer fra fase I. Det vil ta noe tid fra oppstart før evt avvik fra disse estimatene vil materialisere seg og eventuell vesentlig avvik fra det kommuniserte estimatet vil deretter bli rapportert”.
Kanskje det på litt sikt vil komme et positivt avvik i kjølvannet av dette? For hvis det er tilfelle at vi allerede er oppe og snuser på tosifret antall pasienter så er vi godt foran skjema.
Det er vel litt tidlig ennå, men at innrulleringen ser ut til å gå på skinner gleder meg. Har dette som en av de største risikoene.
Om innrulleringen går bedre enn ventet, betyr det vel kanskje at behandlerne der ute anser Pcibs behandling som den beste og at det er liten konkurranse.
this is inline with my post above, it becomes a lot transparent for us shareholders with at least one patient per site so by the time 40 sites are activated we would be comfortable to say we are at least 33% into the trial
also if you read in the link i shared above, you see the following which is exactly what PW referred to as a feasibility study involving some 200 sites. and later used the term “simple math” when asked about 36 months timeline to interim
Det skjer stadig noe spennende innenfor mRNA og kommersialisering. Denne er fem uker gammel. Ikke småpenger her heller:
Oslo børs opp 1,1% og vi ned 3,1%. Alt som vanlig da…
Du spurte meg om det er noe som tyder på at noen forventer en avtale som du forespeilet… Det kan da ikke bli mer håndfast enn hva som står skrevet på et forum…
Aksjekursen speiler bare hva markedet som helhet er villig til å tillegge av verdier i selskapet - ikke hva noen få tror vi vil få se innen et år…
Å begynne med hersketeknikker og komme med merkelapper som kaffegrut-vitenskap når dine “sannheter” blir utfordret burde du holde deg for god til…
Vel, det er jeg enig i… og jeg synes det er vanskelig å sette noen forventninger på hva slags inntekter man kan få på nacc før vi vet mer om hvordan dette virker og hva man ser for seg av avtaler etc…
Det blir allikevel også litt vanskelig å sammenligne med cevira-utlisensieringen/salget hvor altså pho satt med hele teknologien og ikke halve… i mitt hode bør det tilsi høyere royalty i pho sitt tilfelle… Derfor har jeg ikke noe mer forventninger enn 3-5% royalty (i tillegg til milepæler) som Max for nacc så lenge pcib ikke tar noe av kostnadene for utviklingen videre fra fase 1, men det kan fort bli veldig lukrativt dét med mange nok avtaler/indikasjoner
Det var da svært til mismot, @Don_suger (men der var gjerne ment som galgenhumor).
Minner meg forresten om en kamerat av meg som mente at kona hans nå trolig veide minst 200 kilo til tross for at hun slett ìkke bar preg av det. På mitt spørsmål om hvordan han kunne si noe sånt, svarte han at han aldri hadde hørt annet enn at " nå har jeg lagt på meg et kilo igjen".
Det virker som investorene vil se cash avtaler, før de putter penger i PCIB, ja bortsett fra de trofaste her på småprat tråden.
Vi vil nok stå å stange på 25-28 nivået en god stund til, om PW fortsetter å holde markedet i det uvisse.
Jeg er også utrolig misfornøyd med kursen etc, PCIB har bare kommet med God meldinger og jeg er langsiktig, selger ikke 1 aksje…
En varm sommerdag kommer nyheter om Asia, da forlater vi nok 20 tallet…
Uansett, forsetter PCIB med Godmeldinger de neste 2 åra, kan vi fleste le hele veien til banken…
Tålmodighet Tålmodighet og Tålmodighet er alt som trengs og litt salt til maten pga alt vi har satset
Har blitt skrevet mye de siste to dagene, men så vidt jeg kan lese så er det ingen som har festet seg ved at samarbeidet nå helt eksplisitt beveger seg videre til in vivo. Min redsel har vært at BP mer har hatt PCIB «på gress» - at de først og fremst har brukt tiden på sine egne ting, og så vil ha FimaNAc som en mulighet (dette koster dem jo tross alt ikke noe!). Gårsdagens melding viser at man har kommet til resultater i reagensrørene som er så interessante at man vil ta dette til neste nivå. Så gårsdagens melding er ikke bare en forlengelse, slik en del skriver.
Er det ikke to år siden de gikk over til in vivo?
The previous agreement covered in vitro studies, while this extension is supported by an expansion of the preclinical research collaboration agreement to cover evaluation of technological compatibility and synergy based on in vivo studies. The companies will evaluate the data generated in this research collaboration and explore the potential for a further partnership based on this outcome.
Det prekliniske gikk vel fra in vitro til in vivo allerede ifjor.
Fra Q1/2018:
“Our alliances in the fima NAc programme are progressing well and the research collaboration with a top-10 pharma company, which entered into a new stage ( in vivo ) in Q3 2017, has been further extended to the end of Q2 2018.”
Det er to år siden de skrev en avtale som dekker in vivo studier. Men jeg har vanskelig for å tolke gårsdagens melding på annen måte enn at det faktisk først skjer nå.
Legger meg flat. Da har de altså holdt på med mus allerede i to år.
Edit: Men jeg synes likevel det er rart at de etter tre meldinger hvor de ikke nevner det, plutselig får behov for å skrive at de skal «evaluate the synergistic effects of both parties’ technology platforms in an in vivo setting».
En rekke veldig gode eller dårlige spørsmål, jeg vet ikke;
Hvor lang tid kan man forvente at de bruker på avlesninger på f.eks mus?
Leser de responstall etc på samme måte som ved klinisk testing, ved at de må ha ett viss “signifikansnivå” for å gå videre med studier til klinisk?
Hvordan kan man anse muligheten for at de allerede nå har fått inn en rekke data, men venter på flere data i H2 for så å skrive rapporter etc før forhandlinger starter 1H2020?
Og en spekulasjon:
Hadde PCIB meldt om forhandlinger fra ett fastsatt tidspunkt hvis de på nåværende tidspunkt hadde data uten signifikans?
Et annet spørsmål som både jeg og andre har stilt oss i lang tid, hvorfor er det så hemmelig hvilket Top10 BP de tester sammen med. Alle selskaper har jo drøssevis med samarbeid på kryss og tvers, men akkurat dette Top10-selskapet har krevet hemmelighold fra dag 1. (jeg ser ingen rasjonell grunn til at det skulle være PCIB som ønsket dette hemmeligholdt). Anyone?
Ut ifra de siste postene her kan det igjen være nyttig å reposte siste presentasjon.
http://pcibiotech.no/wp-content/uploads/2014/01/PCI-Biotech-IPA-July-2019_PCI-applications.pdf
5 fantastiske sider om FimaNAc.
Legg spesielt merke til 50X økt effekt In Vivo vs naken mRNA
Et annet jævlig viktig punkt «markedet» ikke har skjønt er følgende setning: «works well with both naked Oligos and with Oligos bound to delivery vihichles»
Det betyr altså at andre leveringsmekanismer ikke må sees på som konkurenter, men heller som supplerende teknologier. De øker konsentrasjonen der medisinen behøves, mens Pcib låser den opp inne i cellen.