Får du bort metastaser i signifikant högre grad i fimachem-armen jfr med SoC-armen tyder det på tillägseffekt utöver cellgifterna. Antar att patienterna med metastaserna randomiseras ut jämnt mellan armarna för att kunna bevisa ev. abscopal effekt.
Jeg kan dessverre ikke det på stående fot.
Men mere generelt kan jeg si at jeg synes PCI behandlingen er godt diffrensiert fra systemisk behandling i det at den behandler nettopp lokalt. Dette gir behandlende leger mulighet for lokal kontroll av sykdommen som i sin tur forhåpenligvis reduserer/utsetter leversvikt. Det beste er jo om man fanger denne kreft tidlig så man kan operere, men hvis dette tidsvinduet er passert så er det veldig fint om man kan tilby noe annet en kirurgi som har liknende kvaliteter og som kan bidra med lokal kontroll.
Jeg tenker at den kanskje i større utstrekning vil kunne sameksistere harmonisk med evt. nye gode systemiske behandlinger.
Jeg prøver ikke å være tverr invivo. Men i disse prekliniske forsøkene kjørte man pci monobehandling? Om man her så respons utenfor opplyst område så kan man snakke om abscopal effekt, siden man ikke har noen cellegift som kan ha påvirket området utenfor.
Tankerekken er derfor at man kun ved bruk av pci som monoterapi i mennesker kan fastslå abscopal effekt. Man har her ingen cellegift som kan tenkes å ha effekt på tumor i tillegg. Skjønner du hvor jeg vil?
Nei, det skjønner jeg og. Abskopal effekten må en påse med at svulstene ikke kommer tilbake. Effekten av dette vil en kunne se på overlevelse. Dette henger sammen. Dersom en dør i løpet av 12 måneder så blir de vanskelig å påvise, men dersom en får pasienter som lever 10, 20 kanskje 30 år lengre uten at nye svulster dukker opp så er dette en god indikasjon på at det er en imuneffekt.
Når det gjelder hvordan vite om det er fimaporfin eller cellegiften som er årsaken så er beste indikatoren å sammenligne med lignende studier. Ronny Skuggedal sitt svar på mail når jeg har spurt om dette var at resultatene fra sin egen studie var uvanlig gode sammenlignet med de dataene som forelå fra studiene med gemcitabin og cisplatin alene. I tillegg vil den pivotale studien være 1:1 sammenligning så her blir det en direkte sammenligning med eksisterende behandling.
Förhoppningsvis kan fimachem också fungera som komplement efter kirurgi om man inte är säker på att man varit radikal nog+ ev kunna ta metastaser samt inför operation för att krympa lesionen och göra dem operabel.
Det ville være fantastisk hvis den en gang vil kunne bidra i første linje sammen med kirurgi, eller som neoadjuverende behandling!
Det kan nok stemme Temlor, har du lest denne? Bruk av cellegift etter operasjon gir økt OS for pasienter med kreft i gallegangen.
https://www.dagensmedisin.no/artikler/2017/06/01/ny-studie-kan-endre-behandling-for-galleveiskreft/
Som jeg har sagt lenge, fimaCHEM kan fort ende opp som SoC for alle pasienter med denne kreftformen, ikke bare de inoperable. Og da er pasientgrunnlaget 15000 pasienter i EU og US.
Yes har läst den. Intressant och bådar gått för fimachem. Vore fantastiskt om det visar sig att dubbel behandling är så bra att det även kommer bli vanligt även i opererade fall eller istället för op.
Legg til Pancreas også så snakker vi blockbuster.
Kan avsløre at jeg har tatt med dette og Asia(dog med lave sannsynligheter) i min upubliserte analyse.
Kursmål 555 kr. Som virker latterlig når kursen er 27 kr. Men som vi alltid sier look to Algeta.
Skal se om jeg får lagt den ut en dag.
Er årsaken til at man ikke også går for intrahepatic bile duct cancer at gallegangen smalner av innover og blir for trang til å komme til med laseren?
Har forstått det slik at de kan bevise abscopal effekt i pf2 om det er slik. vet ikke helt hvordan. Men tror de kan måle antistoffer i blodet og lignende.
Beklager til de som syns jeg fremstår aggressiv i mine skriverier. Jeg forstår hvorfor! Dere tror nok kanskje jeg er en skjeggete og tannløs busemann som hamrer på tastaturet mens jeg drikker øl i stresslessen fra 87. Sannheten er at jeg for det meste bruker telefonen, og skriver grasiøst og metroseksuelt med to lette tommeltotter.
Med ønske om sannhet og jordnærhet til våre investeringer, og det beste for alle pasienter.
Gleinster: 2 minutes in the penalty box for unsportsmanlike behaviour.
Synes du har gjort en meget god jobb i dag jeg. Du har fått frem mye interessant ved måten du stiller spørsmål på.
Men hvis du vil straffe deg selv for oppførselen, kanskje du kan gjøre det ved å kjøpe noen tusen aksjer i PCIB? Har en følelse av at dere to kan bli en perfect match på litt sikt
Tanken streifer, for jeg mener fremdeles at pci har meget gode sjanser til å dure gjennom en godkjenning på en sammenligning med gemcis i pivotalstudien.
Skulle til å si at en bot på 100 kjøpte aksjer for hver gang man fremstår som en kødd var passende straff, men at kjerringa ville reagert kraftig når hun fant meg på topp 50 innen april.
Hva skjedde Glein? Ga et brått fall i feberen en dyp selvinnsikt?
Men fra spøk til revolver, det er mye mer fruktbart og konstruktivt å gå litt roligere frem hvis man ønsker en saklig og opplyst diskusjon, hvis det er målet da.
Spot on!
At ting tar tid i denne bransjen er greit, og det er helt OK, men å stadig bomme på guidingen skaper frustrasjon.
Dessuten oppfattes det som noe useriøst og uproft, og bidrar med det kanskje til å holde nye investorer fra å gå inn i selskapet.
Ja, når «støvet hadde lagt seg» etter emisjonen, så stemmer det godt det som du sier, Snøffelen.
Men underveis ble det solgt både aksjer og tegningsretter fra Myrlid, som bidro til å legge et sterkt press på aksjen i en sårbar tid.
Jeg har ikke tallene tilgjengelig nå, men det er jo bare å sjekke de ukentlige aksjonærlistene i perioden emisjonen foregikk, så ser man endringene fra uke til uke.
Ikke misforstå meg, jeg klandrer hverken Myrlid, Radforsk eller andre for kursnedgangen. På ingen måte.
Og Radforsk har jobhverken midler eller mandat til å gå kraftigere inn enn de gjorde, så det er helt legitimt.
Poenget jeg prøvde å få frem var derimot at jeg synes det blir feil, og en smule urettferdig, å plassere ansvaret for kursnedgangen kun på små-aksjonærene, i og med at det virkelige bildet er mye mer sammensatt enn som så.
Og for ordens skyld, det var Einarsson som kom med den uttalelsen.
Jeg frikjenner Walday og Skuggedal fullstendig her.
Nå er det sånn at mange av de norske biotekselskapene driver med teknologioverføring og forsøk på å kommersialisere det mest lovende av grunnforskningen som kommer ut i fra universiteter og sykehus, finansiert av det offentlige. Så når et norsk selskap først er kommet så langt som til kliniske studier, så er oddsen ganske god sammenlignet med mange land hvor kommersielle interesser kommer inn mye tidligere.
Ikke for det, vi har allerede hatt mange flopper på de norske biotekene, så det er ikke sånn at noen påstår at vi har 100% treff, langt i fra.
Jeg tror vi kan se blockbusterpotensial for inoperabel gallegangskreft bare i EEA + USA om vi også regner med pasientene med metastaser i levra.
Derfor hadde det vært svært interessant om ledelsen kunne si noe om dette ved kommende kvartalspresentasjon. Fortsatt opererer ledelsen med et totalt pasientpotensial på 3 000 mens Stuffers opererte med godt over 5 000 i sin analyse fra februar i fjor.
Dessuten - som flere av oss har vært inne på tidligere - kan det nok trygt gjøres et påslag for “off label-bruk”, kanskje særlig på bukspyttkjertelkreft.
For en vurdering av markedet i det fjerne østen, vil en måtte få fram tilsvarende tall.
Da baller det fort på seg.
Dette må Per få spm om på q4!