Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

flott flere plager roboter :rofl:

1 Like

Hvordan plager man roboter?

2 Likes

Du er nok godt innafor med den tidshorisonten Don :wink:

Så hva kan vi vente oss av nyheter ved Q2 den 28.08 ?

#1. FimaChem Update -
*The RELEASE study, a pivotal clinical study with the potential of accelerated/conditional marketing approval as a first-line treatment given the rare disease status and high unmet medical need.

• PCIB vil fortsette med kvartalsvise oppdateringer om overlevelsesdata fra
    fase I-studien.

• I fase I-forlengelsesdelen fikk totalt syv pasienter den pivotale dosen, og fem av de syv pasientene fikk to fimaCHEM-behandlinger. Tre av de syv pasientene i utvidelsesdelen av fase I var i live ved sist sensurering (mars - mai 2019

• kvartalsvise oppdateringer om antall land og kliniske siter som er åpne for rekruttering i RELEASE studiet.
    Ongoing regulatory and ethics approvals and site contract negotiations are progressing well. Regulatory and ethics approvals have been received for 6 countries by April 2019 (Norway, Germany, France, Spain, Sweden and Denmark). The first site was opened in Norway in March 2019 and a total of 2 sites in 2 different countries are open for enrolment by date of this report.

• US sites åpne, allerde?

Abscopal Effekt - når blir disse dataene evnt. frigitt ?

• I extensionstudiet vil det bli tatt et større volum med blod (et tillegg på 162 ml over ca. 6 mnd) i den utvidede fase I delen for å se på mulige immune effekter av PCI behandlingen og farmakokinetikken ved andre gangs PCI, samt at det tas blodprøve for analyse av platinum før og etter andre gangs PCI behandling

Asia startegien på plass?
Hvor langt er vi kommet i jobben med å få inn en partner til å ta seg av Asia sites i RELEASE studiet?

Vår CRO «Contract Research Organization» PPD har tre forskjellige kontorer i Japan og ett i Korea blant annet. Og dermed erfaring med hvordan man utfører kliniske studier i Japan og Asia
https://www.ppdi.com/

The Phase I results and the pivotal study design and plans were in Q1 2019 presented at two key conferences to increase awareness about fimaCHEM among both clinicians and patients: the US Cholangiocarcinoma Foundation in Salt Lake City, USA and the 3rd Asia-Pacific Cholangiocarcinoma conference in Taipei, Taiwan.

PCI Biotech’s lead product candidate is the photosensitiser fimaporfin (Amphinex®). PCI Biotech has an extensive collaboration with Norwegian and international hospitals and companies, among others; The Norwegian Radium Hospital in Oslo, University Hospital Zürich and University College London Hospital.

#2.FimaVACC

The analysis of overall T-cell responses has been done in collaboration with Oslo University Hospital, The Radium Hospital, while the analysis of CD8 T-cell responses has been done at the Department of Medical Oncology at Leiden University Medical Centre (LUMC) under the leadership of Professor Sjoerd van der Burg. After reviewing the overall results of the Phase I study, Professor van der Burg said ‘These encouragingresults obtained by including fimaporfin during vaccination merit further exploration in a relevant clinicaldisease to assess if the enhanced immune responses translates into clinical benefit’.

Based on the successful clinical translation, PCI Biotech is now assessing the format and potential conferences for publication and presentation of the more detailed study results. The planned immune analysis of the Phase I study samples is now completed and recruitment is stopped.
The overall development strategy for fimaVACC is under assessment.

#3.FimaNAC

SIX preclinical research collaborations in the area of nucleic acid therapeutics.
All the collaborators have the same purpose of exploring synergies between the partner’s proprietary nucleic acid technologies and the fimaNAC technology. Thereafter, the intention is to explore the potential for further partnerships.

• Top10BP - skal de teste fimaVACC oxo før en partneravtale evnt. foreligger?
    The aim of the extension is to further evaluate the synergistic effects of both parties’ technology platforms in an in vivo setting and to determine whether PCI Biotech’s fima NAc technology has the potential to enhance the therapeutic effect of the partner’s nucleic acid therapeutic compounds.
    The research collaboration is extended with 6 months until the end of 2019 and the companies have agreed to thereafter use the following 6 months (until end June 2020) to evaluate the potential for a further partnership.

Lykke til på Q2 alle sammen :sunny:

30 Likes

Hva skjer? 21 timer siden siste innlegg ? Noe som “henger” på min PC ?

2 Likes

Traderne har forlatt skuta. Nå er det bare oss med langsiktig tro igjen. Det betyr bare at det blir veldig trangt i inngangsdøra når det skjer noe :slight_smile:

7 Likes

You wish :wink:

1 Like

Hyggelig at man tror på trengsel men ikke ofte det inntreffer så den store “smellen” kommer nok ikke før det er et av BP-selskapene som sluker hele PCIB og det er min drøm at dette blir resultatet innen 2-3 år.

Vi leste jo nettopp at de skal forhandle med Topp-10 (Fimanac) i 2020.
Dessuten er Fimavacc klar for utlisensiering allerede nå.
Vi trenger derfor ikke vente 2-3 år. Det kan skje i august

3 Likes

Hvor vanlig er det at en i utgangspunktet hemmeligholder resultatene av et samarbeide for deretter å opplyse at partnerskap skal forsøkes å handles frem med start 1H20?

Hvorfor opplyses det lang tid i forvegen som i NAc at partnerskap mellom 10topBP og PCIB skal avgjøres 1H20?
Ville de sendt ut en slik melding dersom dårlige resultater innen fimaNAC lå til grunn for forhandlingene?

PCIB , med potensiale til å sjokkere verden.

6 Likes

Jeg tipper, (som noen andre har sagt tidligere) at PCIB ønsker å holde top10 på tå hev og ønsker en avklaring på om de ønsker å gå videre, slik at fremgangen opprettholdes.

Nå har jo PCIB innsyn i alt som skjer, så det er godt mulig de synes det ser bra ut og at de synes det er på tide det kommer noen mer konkret på bordet.

9 Likes

Feil, editert.

Hvor finner du denne guidingen?

2 Likes

Podcast Q1 @InVivo

Nei, dette er guidingen fra Pcib. PW sa at det ville bli meldt HVIS de landet en strategi angående Asia.

2 Likes

OK mulig jeg da har misforstått. Mente de hadde kommunisert at de håpte å ha en strategi klar innen H1 2019(som kanskje stemmer, men at jeg ordla meg litt feil i sist innlegg)
Sorry!

2 Likes

PW sa på GF at de kommer tilbake om mulig ASIA sites/partner i slutten av 1H…
Så noe er kanskje på gang…:crossed_fingers:

6 Likes

Det stemmer at det var et strategimøte i slutten av juni, men jeg opplevde at PW aldri har lovet noe melding rundt dette.

https://webtv.hegnar.no/presentation.php?webcastId=97815265
begynner 47:19 , han lover å komme tilbake 1.half 48:11

Lykketil.

7 Likes

Gikk forbi kontoret til Per Walday forleden og da hadde han kalenderen oppe. Jeg begynner å forsto hvorfor H1 guidingen til tider trekker ut.

6 Likes

Se der ja, takk! Da var jeg ikke helt på tynn is allikevel :slight_smile:

2 Likes