Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Snart er det kvartalspresentasjon. Selskapet vil sikkert benytte den anledningen til å informere om mulige Asia site(s) fimachem ggk.

6 Likes

PCIB er en «enigma». Den amerikanske forfatteren Thoreau var forut for sin tid og kunne antageligvis skrevet en bestselger basert på selskapet!

Stillheten rundt PCIB har blitt feiltolket såpass mange ganger at vi kanskje bare bør unngå spekulasjoner. Men så er jo det litt kjedelig siden dette forumet tross alt er ganske grei tidtrøyte (mellom børsmeldingene)!

PFII har nå vært i gang i med studien i 69 dager. Jeg spådde 730 dager til fullført innrullering (2 år). Vi har da en tidsmessig progress på 9,45 %. Tiden jobber med oss! Hver dag utgjør 0,137 % fremdrift mot «complete enrollment» (basert på mine forutsetninger). Hold humøret oppe! :mantelpiece_clock:

26 Likes

Bare slik at det er helt klart; PCIB har en strategi for det asiatiske markedet. Den er klart formulert i fjorårets Q3-rapport og lyder slik:

"The company’s strategy for the Asian market is to assess different development alternatives, including partnering, and is an ongoing process."

Seinere kan jeg ikke se at denne strategien er endra. Med vekt på “ongoing process” tror jeg vi trygt kan legge til grunn at det jobbes videre med å få inkorporert asiatiske klinikker i RELEASE-studien, herunder også mulig partnerskap (utlisensiering). For min del tror jeg denne strategien vil ligge fast inntil det tidspunkt hvor det ikke lenger gir noen mening å få med seg klinikker i den aktuelle regionen (trolig Japan, Sør-Korea og Taiwan).

Med andre ord enda en melding som kan komme når som helst, utpå høsten / vinteren eller aldri.

PS
Jeg har sagt det før og kan gjerne gjenta det i denne sammenhengen: Det var uvørent, unødvendig og uheldig at Walday ordla seg slik han gjorde i mai. Han kunne enkelt og greit putta på “hopefully”, så hadde det vært greit.

14 Likes

Jeg tror PW hadde noe konkret i tankenr da han kommuniserte dette. Det virker lovende!

5 Likes

Tok 100stk i sluttauksjon for å redde stemningen :muscle:

12 Likes

:ok_hand::ok_hand::ok_hand:
Kunne ikke vært mer enig.

Jeg håper at aksjonærene kan kommunisere dette budskapet tydelig til Per Walday på Q2-presentasjonen.

Vennlig, saklig, men på en måte hvor det ikke levnes tvil om at slikt er MEGET viktig å unngå i fremtiden.
PCIB gjør det meste strålende, men på akkurat dette området er tabbekvoten forlengst brukt opp.

Det er ikke sikkert Per Walday & Co selv riktig forstår eller innsér viktigheten av dette, men det dreier seg faktisk om tillit og troverdighet, og er derfor helt essensielt.

10 Likes

Eg syntes egentlig de kunne vært litt rausere med firmachem realese studie oppdateringer også.

Månedlig senter, innrullering , etc. Kunne gitt litt mer fokus på fremdriften og ikke bare hvert q.

10 Likes

Kanonbra !! :slight_smile: @Mr.Oncoinvest

3 Likes

En av flere ting jeg lurer på vedr. alle avtaler som skal gjøres og følges opp rundt om på hele kloden er hvordan dette er organisert? Har dem en egen stab som jobber kun med dette eller er det basert på innleide konsulenter innen faget?
Må jo være litt av en kabal å følge opp alt som er på gang.
Mulig det er kommunisert hvordan dette gjøres men jeg har ikke fått det med meg og tviler på at jeg er alene?

3 Likes

De har sikkert tilgang til e-post og telefon, det letter nok arbeidsoppgavene en del :wink:

Spøk til side, jeg tror ikke de er nødt til å følge opp hvert enklest samarbeid fysisk på daglig, ukentlig eller en gang på månedelig basis.

1 Like

Kamerat av meg spurte om jeg hadde kjøpt eller solgt noe i de siste. Mitt svar… er det noe annet enn PCIB ???
:heart::orange_heart::yellow_heart::green_heart::blue_heart::purple_heart::brown_heart:

6 Likes

Skjønner jo at man ikke trenger daglig oppfølging men PCIB er jo et bitte lite selskap og en viss oppfølging - ikke minst av resultat- er jeg sikker på dem må gjøre. Dem har jo vanvittig mange baller i lufta om dagen så jeg er imponert over det dem har fått til så langt og bedre skal det bli.( håper og tror det jeg da)

4 Likes

@arve1954 når man sitter med 16x får man vel en slik holdning som meg. Og PW har ett stort problem han kan ikke jukse. :wink:

2 Likes

Vi aksjonaerer har finansiert leveringsteknologien som muligjoer en utskytingsrampe for neste generasjon av cellgifts behandling, immunterapi og kreftvaksiner.

Den dagen annerkjennelsen for dette foreligger, vil ikke PCIB kursen ha noe tak. Foer jul vil dette presenteres vidt og bredt, paa konferanser flere steder i verden. Hvor ett av klimaksene vil bli Mr. van der Burghs presentasjon av fimaVacc resultatene. Hvor vi kan forvente at Lancet og resten av farmapressen henger seg paa.

I tillegg kan vi regne med at flere BP selskaper allerede har sikret seg fimaVacc resultatene.

Naar dette budskapet har blitt presentert flere ganger, og informasjonen har satt seg, og annerkjennes; Effektoekning fimaChem 1500%, fimaVacc 500-800%, og fimaNac 5000%, kan jeg ikke forsta annnet enn at vi etterhvert boer ta en GenMab eller to. For ett tresiffret antall selskaper, burde ha behov for og samarbeide med oss. Og derfor tipper jeg det vil bli ganske hett rundt oerene til PW de neste 12 maanedene. Forventer at minst ett tosiffret antall avtaler er paa plass, foer aar 2021 ringes inn.

5 Likes

Store ord men markedet har ikke samme oppfatning dessverre og derfor ligger kursen på et latterlig lavt nivå.
Ikke mange store avtaler eller gode nyheter innbakt i dagens kurs kan vi vel være enige om?

1 Like

Solo;
Kan du forklare hvem som skal fremforhandle alle disse store internasjonale, og kompliserte avtalene i de kommende måneder. Jeg kan ikke se at PCIB`s mikro-organisasjon har hverken kapasitet eller kompetanse til disse oppgavene.

Og det gjør det ikke bedre at deres CBDO har sluttet og at han enda ikke er erstattet etter det jeg kjenner til.

2 Likes

Spørs om det kommer kun en eneste stor avtale, da trenger de ikke flere ansatte :slight_smile:

3 Likes

Takk for dine innlegg Solo du holder motet oppe oss slitne auksjonærer.

3 Likes

Oncolmmunity er solgt fra Radforsk til japanske NEC.

Så det skjer da noe i norsk biotek.

Skulle ikkje tro det når en ser på kursutviklingen til PCIB det siste året…

1 Like

Genmab prises altså til i overkant av 100 milliarder NOK. PCIB til en skarve milliard. Hvis vi kan legge to nuller bak dagens verdi vil jeg tro de langt flest sier seg fornøyde. Vi er da på 2.600 NOK per aksje. Jeg må være såpass ærlig at da selger jeg unna en del og sier takk for reisen! Men jeg tenker vel strengt tatt at selskapet må lære å gå før de skal begynne å springe! Det er lov å drømme stort, men jeg skulle gjerne sett en dobling eller to for å få skikkelig troen igjen! Enkelte hevder vi har gullgåsa, men hvis den ikke legger egg er det ikke så mye å hente! Personlig blir jeg grå i håret av denne konstante ventingen og håper snart Per overbeviser oss alle sånn at jeg slipper å investere i hårkurer!

dream

9 Likes