Synes vi aksjonærer i alle fall skal vente til Q2 med bombastiske dommer av ledelsens prestasjoner. Men om det her ikke blir kommunisert noe nytt om Asia-strategi for Chem, Vacc-strategi, ansettelse av ny CBDO, forklaring av 3-ukers limbo med NAc etc., så er jeg enig i at det kanskje er på tide med noen grep i organisasjonen. Men det kan være at den bare burde bli litt større?
for alle mulige produktkandidater (mulige legemiddelkandidater hvor PCI-teknologien representerer leveringsnøkkelen) vil utlisensiering representere PCIBs kommersielle utfordring. I praksis betyr det maksimering av avtaleverdi (= upfront-betaling + milepælsutbetalinger) sammenholdt med royaltysats. Unntaket måtte være betjening av et mindre referansemarked for behandlingsløsningen for gallegangskreft (Skandinavia / Norden?) og eventuelt vaksineprodukter utvikla i egen regi.
Med andre ord; PCIB vil ikke i overskuelig framtid ha ressurser (= kapasitet og kompetanse) til å bringe aktuelle produkter ut i markedet. For fimaVACC, og i særdeleshet for fimsNAc, betyr dette utlisensiering. Det samme gjelder fimaCHEM, både for spydspissproduktet og hva som måtte følge videre.
Det vil si at avtaleverdi, avtaleprofil (“framtung” / " baktung") og royaltynivå vil være av avgjørende betydning for aksjekursen.
Det er treighet med ansettelse av CBDO jeg er mest betenkt over.
Mulig jeg uttrykte meg litt uklart.
Ikke uenig i noe av dette abacus. Folk har bare litt ulik bruk av ordet kommersialisering og hva dette innebærer som gir misforståelser og unødvendig “krangling” på forumet
Pcib må ansette riktig person i denne rollen (CBDO). Det betyr ikke at PW må sparkes som CEO. Pcib er et lite selskap, og kan sikkert ikke velge og vrake i kandidater. Det er derfor naturlig at dette tar noe tid.
Ok. Men det blir litt babyen og badevannet å skulle endre styresammensetningen pga. det.
Endringer i styret uten å skape voldsomt med rabalder må man uansett vente til GF neste år med, og jeg tror man skal ha et ganske godt forslag, og ganske pondus for å foreslå styremedlemmer for valgkomiteen eller endringer i valgkomiteen i dette selskapet.
Naa snakker dere litt forbi hverandre. For naar vi snakker om og markedsfoere og selge fimaChem, fimaNac, fimaVacc og fimaBac, er det ikke i meningen og selge produktet direkte til sluttbruker. Vi snakker og markedsfoere og selge produktene vaare til BP!
Vet ikke hvor god salgsorganisasjonen til PCIB er, men siden jeg har fulgt PCIB i 10 aar, sitter man igjen med en foelelse av at de ikke er noen eksperter paa omraadet som heter markedsfoering og salg. Det er selvfoelgelig viktig at de har oppnaadd gode resultater, hvis ikke hadde vi ikke hatt noe og selge,. Men skal det bli penger i kassen, maa det selges og. Det ene fungerer ikke uten det andre. Og derfor blir evnen til og faa BP paa kroken, faktisk like viktig som alt annet.
Pcib melder om veldig bra vacc resultater,kursen går lit opp.
Så meldes videreføring av avtale med topp 10 BP.
Og kursen faller 30,%!!!
Jeg har ikke merket noe negativt meldt fra pcib , så dette må jo være tidenes mulighet!!!
Helt enig, og eg håper tilbudet snart er over.
Tilbudet har snart vart i 1 år. Så på høy tid at det avsluttes!
Men nei, markedsaktørene vil ikkje en gang gå opp til 25,40 i dag.
25,05 er alt de vil betale.
Oops, der var det visst en som kjøpte 200 på 25,50.
Utrolig spennende tider på børs for PCIB om dagen!
Skyld like mye på selgerene, hadde de klart og vist en samlet front så måtte de som vil inn opp.
For mange idioter blant aksjonærene, simpelthen. Litt mager trøst, kanskje, men desto flere av dem som forsvinner, desto bedre, tror jeg.
Hva kursen er i dag er relevant men det viktige er oppdateringer/resultater og guiding om to-tre uker ved Q2 presentasjonen. Da KAN kursen ta ny vending opp.
Keep up the good work PCI BIOTECH! Resultater er hittil outstanding, FDA og EMA har talt og gitt pivotal fase II ggk fimachem med mulighet for AA basert på interim results. Konkurrenter er det også vanskelig å finne. Finansiert er også studien. Dette er bunnsolid fundament. Avgjørende er å fortsette levere resultater. Leveres det er det bra for alle stakeholders. Mange vil kunne få bedre helse!
Nevnte ikke Nac, Vacc og Bacc (omtalt her på tråden). Dette kalles potent!
Q2 kan gi et lite utslag både opp og ned, men som vanlig blir det ingen breaking news.
Og det er virkelig overraskende positive nyheter vi trenger for å komme oss opp av denne sumpen vi befinner oss i!
Synes ikke det har vært annet enn positive nyheter jeg men “sumpen” er sterkere enn åskammen tydeligvis. Jeg tror nok vi rammes av den “sure” børsen mer enn at det er noe feil med PCIB sine resultat og posisjon.
Jeg var så naiv at jeg trodde vi skulle slippe billigere enn markedet pga at vi er fullfinansiert og egentlig ikke konjunkturavhengig på noe vis men slik gikk det altså ikke. Volumet om dagen er også et kapittel for seg når noen få aksjer kan justere kursen mange %. Kommer det en med ordre på 50-100k så er vi sikkert opp 10-15% ?
Partneravtaler ser ikke ut for å oppstå med et fingerknips.
Det ser ut for å være årelangt arbeide med mange aktører.
Mest sansynlig har PCIB arbeidet med flere interessenter i flere år innen alle 3 forretningsområdene CHEM ,VACC og NAc mht å inngå partneravtaler.
Det er bare en ting som er overraskende i dette spillet.
Like overraskende hver gang en avtale meldes.
Pipline og regulatoriske fordeler i PCIB samt historiske data er imponerende og er med på å fastslå at selskapets styre og ledelse er topp kvalitet.
Men som vanlig blir det ingen b news sier du.
How do you know?
Joda, enig med dine betrakninger. Og derfor enda mer frustrerende at vi kursmessig er helt på trynet og har vært det i snart 1 år.
Og hele tiden “trøster” vi oss med at hvis det og det skjer så skal vi oppover igjen…
Faktum er at det er ingenting som tyder på at noen er interessert i å plukke f.eks. 500k kjapt…i stedet har vi den forbanna spesialinvestoren som tynger aksjen i månedsvis med nedsalget sitt.
Og burgeren skal liksom redde dagen i høst med den beste presentasjonen noen har sett?
Ja, eg vet at volumet er latterlig og kanskje ikkje representativt for dagens reelle verdi.
Men det motsatte er nyheter og handler på flere tusen aksjer om gangen, stor interesse fra nye investorer og oppgang basert på det fundamentale.
Det er på tide at vi får mer av sistnevnte situasjon…gudene må vite om og når dette skjer.
Som sett hundre ganger før i markedet. Underanalysert og undervurdert. Og plutselig er alle på ballen og skal ha del i selskapet. Skjer alltid like plutselig. Markedet er aldri effisient! The beauty of it! Slik finnes juveler i et marked.
Tror flere tar sjansen på at det ikke skjer noe for Pcib på lang tid og søker andre jaktmarkeder. Selv tror jeg vi er nær bånn og vil bli belønnet før eller senere.
Resultater blir alltid belønnet. Men PCIB må fortsette å levere og bryte målstreken ggk fimachem market approval! Sten for sten!
På den veien med stadig høyere LOA% i takt med resultater og pivotal fase II (fase III toget) bør også selvsagt kursen stige markant gitt høyere LOA%. Og prosenten LOA har kommet nærmere og nærmere 100% år for år, og nå er fase III toget endelig her. En bragd. Flere stener gjenstår men det ser lovende ut. Håper selvsagt på suksess. Men opsjonen og sannsynligheten på suksess prises nå svært lavt. I tillegg har PCIB alle samarbeidspartnere og Nac, Vacc. Begynner å bli nitrist prising av alt PCIB innehar nå dessverre. Det kan jeg være enig i. Til det kjedsommelige: SE PÅ BALLEN/RESULTATER og ikke kursen
Great Balls on fire