Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

@Jubel
Siden vi som aksjonærer ikke spiller på banen, men er publikum, er det lurt å ha et øye med dommeren også. Spillerne (de ansatte) har fokus på ballen og mål.

1 Like

Helt klart. MEN Var tilsvarende med Algeta i denne bransjen. Gikk tregt og vaket på bunnkurser selv med resultater. Plutselig partner, fase tre tog og alle vet resultatet, gikk suddenly som en :rocket: Markedet skal ikke være lett å forutsi.

2 Likes

@Jubel
Enig i det.

3 Likes

@Jubel
Vi skal dog huske at historien også inneholder eksempler som Clavis.

1 Like

Det gjør det helt klart. Riskreward og sannsynlighet LOA%. Få hvis noen reelle konkurrenter innenfor reg studie ggk, finansiert, ulike avd teknologi fimachem, vacc, Nac med flere samarbeidspartnere, fase tre tog osv gjør at akkurat clavis blir riktig sammenligning innenfor biotek generelt men helt feil sammenligning mot PCIB. Det er min klare mening. Ellers enig i risiko i biotek generelt. Få lykkes og lykkes de er oppsiden gigantisk.

2 Likes

Latterlig kurs. Må nesten gråte en skvett, så ille er det…

3 Likes

Hva benchmarker du mot?

Du har rett og slett komplett nulltoleranse for klaging du - et lite tilløp, og du slår raskt og effektivt ned på det med brutal hånd på tastaturet! :laughing:

5 Likes

Det er jo en grunn til at langsiktige biotek-aksjonærer søker inn på dette forumet når de trenger muntring. Her er jo alt bare fryd og gammen selv om biotek-indeksen er lavere enn på mange år.

2 Likes

Ultimovacs er opp 12,6% siden IPO da. Men det er det ingen som vil snakke om.

7 Likes

Vel, kursen er en ting. Ballen/resultater levert er greit å diskutere. Når du har etablert fase tre tog og begrenset med konkurrenter, bred teknologiplattform og det er levert gode resultat år for år, finansiert reg studie er ballen solid. De fleste er enig at kursen mot resultater levert er lavmål.

3 Likes

Absolutt! Hva er egentlig vitsen med å oppføre seg som en gammel gråtekone på TI?

3 Likes

Hvis det er det som skal til for at enkelte skal klare å opptre som langsiktige, ansvarlige aksjonærer, så syns jeg “sutringen” er akseptabel.

3 Likes

Ikke så rart når de 20 største eier ca 80% av selskapet.

Samme er jo tilfelle i Oncoinvent, få, store eiere fører til stabil aksjekurs.

Overdreven sutring plasserer jeg i samme bås som overdreven hausing og baising, unødvendig støy.

1 Like

Større andel store og langsiktige eiere gir kanskje mindre volatilitet ja, og selv om det er positivt for selskapene gir det neppe så veldig mye bedre avkastning. Grunnen til at ingen vil snakke om at Ultimovacs har gjort det vesentlig bedre enn øvrige bioteks de siste to månedene er at vi kun var et par-tre stykker her på TI som kjøpte oss inn i IPOen, mens resten spådde (og ønsker virker det som) den ned.

Oncoinvent er jo unotert, og kursene aksjene omsettes for også ganske så ustabile.

…men nå merker jeg at vi er på feil tråd…

3 Likes

Noen som vet når neste radforsk podcast kommer ?
(Ikke om Arendalsuka, men om porteføljeselskapene)

1 Like

I slutten av august/begynnelsen av september.

De kan jo godt vente til etter Q2 og se om det er noe som er verdt å kommentere.

3 Likes

Tusen takk, Lothian :blush:
Jeg gleder meg mest til Burgeren skal presentere Vacc, men savner radforsk gjennom sommeren. På tide med litt action i PCIB igjen.

5 Likes

@InVivo, hva med Artic securities sin analyse som tilsier at vi skulle ligge MYE høyere enn vi gjør i dag? Bruker den som benchmark jeg.

I tillegg er vel ikke den oppdatert etter 22.Juli, da vi fikk forlengelse med TOP10 BP, eller er den det?

Det er greit å få ut litt steam en gang i blant. At man gjør det på forumet og kan bli påminnet om å holde øye med ballen og ikke mannen/kvinnen vil for noen være en positiv greie.

Hvis man ikke har såpass takhøyde på den generelle tråden får man slutte å lese den.

11 Likes

Det samme er jo tilfelle med både Nano og Targovax, analysene har kursmål som er 2-3 ganger over markedspris pdd.

Takhøyde er fint det, men det har blitt i overkant mye syting og klaging på denne tråden etter min smak. Men om det er det brukerne av TI ønsker seg, så vel bekomme…