Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Vi er straks ute av jammerdalen. Fatt mot :smiley:

6 Likes

Jøss, vi er i pluss…:laughing:

2 Likes

@InVivo, jeg mener ikke pcib er i en særstilling når det gjelder for lav kurs men jeg prøver å ikke snakke om andre selskap enn pcib på denne tråden. Da blir det i hvert fall mye støy :yum:

2 Likes

Skal ikke mye volum til for at kursen skal stige. Lite reele selgere. Tikkende bombe dette selskapet når nyhetene etter hvert tikker inn det neste året.

7 Likes

Siste småposter ut fra spesialinvestoren?:partying_face:
Nytelse å få se null eierandel og bli kvitt hovedårsaken til det gjevne salgsiget og kursfall.

Setter min lit til ledelsen på kommende presentasjon. Kort tid til den! For en gang skyld er det nada forhåpninger og gruset kurs. Jeg tror og håper PW og co knaller til og blåser kursen himmelhøyt.

Har Myrlid og Musk og co krutt til å øke sin eierandel. Innsidekjøp etter stilleperiode for å bekrefte soliditeten?!

I påvente av Q2 presentasjon til PCIB er det flott å se Photocure kursutvikling (teknologien virker) og hvilke grep ledelsen der har tatt.

Veldig overrasket over gruset kurs etter etablert fase tre tog, finansiert, gode resultater vacc, Nac og chem. Hva skjer? Jo det er finansiell uro i markedet og biotek høy beta, men likevel. Tristesse

Jeg har bommet fullstendig på kursutviklingen. I mine villeste fantasier trodde jeg ikke dagens PCIB skulle verdsettes så lavt. Selv det å ha finansiert sin reg studie ggk fimachem som i utgangspunktet ikke minst skulle være verdifullt under generell markedsuro gir verdi. Nei, helt utrolig. Mye man ikke skal skjønne!

Utvikling 1 år er nå MINUS 52%. Slå den! I samme periode har selskapet kun levert resultater, sten for sten. Utrolig

6 Likes

«Våre venner» og Storebrand har nok enda litt igjen.

Som noen nevnte tidligere er innsidekjøp «låst» så lenge markedet ikke vet hvem top10 er, kun innsiden. Det virker forsåvidt plausibelt.

3 Likes

Begynner å bli pisslei denne aksjen.
Hvor langt ned skal vi? 5.-

Det ligger an til en nedtur, foer sentralbankene lanserer nye QE pakker. Man boer huske paa at verdensoekonomien er overforgjeldet naer sagt paa alle bauer og kanter, og er avhengig av fri flyt av likviditet for ikke og krakke. Tipper ny likviditet (QE pakker) vil bli tilfoert markedet allerede i september fra ESB og i november fra FED.

Det gjoer selvfoelgelig bare gjeldssituasjonen verre paa sikt, men alternativet er verdens stoerste finanskrise ever naa. Og det tipper jeg baade Dragi og Powell ikke oensker skal skje paa deres vakt. Og skulle boersene falle ett par uker til, foer de faar stimuli los, vil ganske sikkert PCIB foelge med ned, frem til det snur.

Men pga. av handelskirgen, maa disse QE pakkene vaere fete. Og det blir de ganske sikkert ogsaa. For markedet er som en heroin avhengig, Det maa stadig ha stoerre doser med likviditet, for og holde seg paa bena;-))

Men kommer det en avtale det foelger penger med, frakobles selvfoelgelig PCIB umiddelbart fra markedets bevegelser, og gaar til himmels.

6 Likes

Hehe, pcib skal langt opp.

Forventnings rally neste uke?

3 Likes

Forventingsrally for hva? Markedet virker å ha meldt klart fra at det eneste som muligens kan skyve kursen godt opp er avtaler med penger på bordet.

Dette kan like godt vente på seg til neste år, hvis det i det hele tatt kommer avtaler.

Dette er IKKE baissing men i lys av utviklingen siden emisjonen virker denne tankegangen å ha spredd seg til markedet. Det er noe jævla dritt men virker desverre å være et faktum.

Edit: At vi er fullfinansiert i 3,5 år framover virker å prelle av som vann på gåsa på investorer, mest sannsynlig fordi få ser på biotek som “safe haven” i disse Trump-tider…

Det jeg tenker er at før eller siden krysses linjen der det er mer sannsynlig at dette går veien for pcib og selve det å satse på pcib blir mye mer attraktivt.

10 Likes

Noe av det som gjør meg aller mest usikker på dagens ledelse i PCIB er at det var den som inviterte vår fantastiske «spesialinvestor» ombord.

Dette gjør meg usikker på hvordan de vil håndtere forhandlinger med rå, kyniske og steintøffe folk fra Big Pharma.

4 Likes

Meget godt poeng. Alltid farlig når norske selskaper tror at de kan leke med BP.

Spesialinvestoren kan de stappe opp en viss plass. Der ble både PCIB og Einarsson grundig lurt.

3 Likes

Grundig lurt ja, men de finansierte en del av studien vi er noen mnd inn i. Emisjonen ble forøvrig ikke fulltegnet såvidt jeg kan huske.

4 Likes

At den ikkje ble fulltegnet var fordi at PCIB og Arctic gjorde en for dårlig jobb. Mange på topp100 som tegnet og overtegnet.

Og vi har finansiert mye mer enn Nyenburgh som PCIB slo seg på brystet med.

Det hadde passet å slå seg litt lenger ned og på motsatt side.

2 Likes

Der har du et godt poeng hypergris.
Spesialinvestoren har finansiert studien!
Det ville nok ikke vært enkelt å reise de pengene uten dem. Så nå driver de å fordeler de aksjen til andre som etterhvert kommer til og andre som øker sin andel igjen.
Jeg tror de kalkulerte med garantisummen de skulle få uten å måtte ta imot så mange aksjer. Så fikk de alt for mye aksjer i fanget og da må de spre aksjene tilbake til resten av markedet. Jeg vil tro at de ikke skal helt ut men sitte videre med rundt 100 000 aksjer.

1 Like

Tror de skal helt ut, eller håper.

Forøvrig håper eg å få inn siste rest neste uke, helt lastet til q.

Regner med 30 brytes med fanfare 28.8 så dette er penger på gaten :joy::see_no_evil:

2 Likes

Spesialinvestoren er historie.
Emisjonen gikk ikke helt som ønsket men PCIB gjorde det de kunne.
Emisjonen forran denne siste var jo penger på gata men å oppnå slike resultater hver gang er vel nokså tvilsomt.

Jeg forstår ikke missnøyen over kapitaliseringen til den pivotale GGK studien.
Hva ville alternativet vært?

Slutt og “vasse rundt” i en endeløs klagesang og istedet se fremover ( ferdig finansiert til avlesning av GGK-studien).

GGK-studien alene er med all sansynlighet en BLOCKBUSTER med det dette innebærer og den som byr høyest og får tilslaget på lisensavtale for fimaCHEM får ikke som vanlig er , en lovende fase 2 studie hvor den som lisensierer inn produktet må stå for et stort utlegg for å gjennomføre fase 3 studie (gjerne mere enn en halv milliard Nkr) men derimot et ferdig produkt til markedet.

Altså , en blockbuster klar for markedet.

Her er der veldig mye å være glad for.
Hadde emisjonen blitt misslykket så kunne en hengt med hodet , ikke nå.

Lykke til

7 Likes

25kr aksjen , med sist kjent status på GGK er en gavepakke. Klarere kan det ikke sies.

3 Likes

Enig i tankene dine om Fimachem, Ufo.
Men nå vil jeg ha info om Fimavacc, pronto !
Noen lisensavtaler her vil fjerne alle spekulasjoner om senere emisjoner.

Vil de fortelle på Q2 når Burgeren skal tre frem i rampelyset ?

2 Likes

http://pcibiotech.no/successful-clinical-translation-of-the-fimavacc-technology/

Trenger du mere , egentlig?

Helt klart at der burg sin gjennomgang kan ha potensiale til å lage et himla rabalder ute i den store verden men VACC’n er slik jeg tolker landskapet allerede definert som en stor suksess av PW , og han pleier jo ikke å ta for hardt i (mildt sagt)
Men svaret er vel ikke kommet lenger enn til selskapets hjemmeside foreløpig og derav ikke kjent enda.

Men det kommer , det kommer.

5 Likes