Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Mente, jeg vil ha info om Fimavacc ut til verden :slight_smile:

4 Likes

Hva vil skje?

Jeg ser PCI behandling, og dets muligheter til stadighet blir omtalt i farmatidsskriter. Forsterkning av cellegift, effektoekning paa T-cellebehandling mot Multipelsklerose og HIV, effektoekning mot andre virus sykdommer, kan bli det ultimate vaapenet mot antibiotikaresistene bakterier, Rna, Crisp, immunterapi/kreftvaksiner med mye mer.

Denne kunnskapen synes og vokse hos fagpersonellet der ute, og vi tilbyr dette beste produktet i verden paa disse omraadene. Spoersmaalet blir hvor lenge maa PCIB vente paa og bli annerkjent for dette??? 6mnd. 1aar, 2 aar 5 aar 10 aar>>>>???

7 Likes

Oslo Børs rekyl, PHO og NANO rekyl.

Og PCIB klarer kunsstykket å gå nesten 2% i minus!

Da var 24-tallet her, ned 7% siste uken, 12% siste mnd og 23% siden gladmeldingen i mai.

Skal vi være fornøyd med det?!

4 Likes

Det er omsatt 5.354 aksjer. Er det virklig noe å begynne skrike og svette over? Len deg tilbake og ta det med ro. 10-20% har ingenting å si. Regner med du ikke sitter i såpass høyriskiko aksje for å klokke inn profitt på 20%? Jeg sitter ihvertfall for å kurser langt over dette, da har det ingenting å si om den går opp eller ned 10% fra uke til uke.

9 Likes

Nei, kanskje ikkje. Håper selvsagt på flere 100 % i PCIB (også på aksjene kjøpt i siste emisjon).

Og vi snakker ikkje bare om 10%…PCIB er ned over 50% siste året.

Alt vil snu med en gjennombruddsmelding på et av områdene, men det lar vente på seg.

Meldingen i mai var tydeligvis ikkje verdt noe som helst…forstå det den som kan.

Det siste året har vært en prøvelse, la oss håpe at det har vært verdt å sitte med aksjene…

3 Likes

Husk Algeta var helt nede i 11 kr og ble kjøpt opp for 330 kr.Så det skjer ikke noe før vi ser penger på bordet.Men håper alle forstår at Pcib er i en helt annen divisjon en Algeta.Husker at tilogmed innsidere solgte på 65kr så det er viktig og vite hvilet gull selskap vi har aksjer i.

7 Likes

Om alle forsto det, så ville ikke emisjonen blitt satt så lavt. Og ikke ville kursen fortsatt å falle fra det lave nivået emisjonen ble satt på. Vi vet ennå ikke hvordan dette ender. Mange snakker fram sin egen aksje som “det nye Algeta”. Det gjenstår å se om vi vil få noe “nytt Algeta”. Det er slett ikke noen naturlov som sier det.

3 Likes

Naturlov og naturlov

Vi har ihverfall kliniske bevis i Vacc og Chem, samt prekliniske bevis i NAc, på at dette skal gå Algeta en høy gang.

10 Likes

Det er faktisk skremmende å se hvor upopulær og ignorert PCIB er om dagen. Alltid ned på en dårlig dag på OB og ingen reaksjon oppover på en dag som i dag.

Noe er galt og kanskje vi får forklaringen den 28/8?

image

Det har ihvertfall smertet å ha en betydelig del av pengene i denne aksjen det siste året. Men jeg er ikke den som har mest grunn til å klage. Der er andre på forumet som sitter mye tyngre i denne aksjen enn meg. Men de har kanskje likevel mer å gå på i sin økonomi før smerten melder seg?

2 Likes

Show us the money!
Ledelsen har vel fortsatt 3 uker sommerferie igjen.

Få gjerne inn en US-ledelse med kommersielle antenner!

En internasjonal topp kompetent ledelse vil selvsagt koste men med de resultatene PCIB nå sitter på ville det betale seg mange ganger (og i likhet med meg tar de ta aldri mer enn 5 dagers sommerferie).

2 Likes

Hovedproblemet ( børsmessig ) til PCIB er/kan være så enkelt som at selskapet er en mygg på børsen. Dem med masse kapital disponibelt leser ikke små notiser i fra slike selskap. Vi som har fulgt selskapet noen år vet at vi kan sitte på gull-egget men dette er ikke godt nok kjent i markedet og når ingen meglerhus/analytikere følger selskapet blir ikke situasjonen noe bedre.
Mange henviser til eventyret Algeta hvor jeg selv var inne på 45 til 55 og solgte lykkelig med god gevinst på kort tid men markedet er ikke nok opplyst om at PCIB kan bli en reprise av Algeta-eventyret.
Gode forskningsmessige resultat har vært lansert mange ganger uten at det har gjort noe varig oppsving på kursen så nå vet vi at det kun er avtaler med kr på papiret som vil løfte aksjekursen til nye høyder.
Er det noen som vet dato for når vår venn fra Nederland kommer med sin dybdeanalyse ? Mange datoer som har vært nevnt men nå er det vel så nærme at ting kan tidfestes?

3 Likes

Slik som handelen har vært mener jeg det tyder på at en aktør selger. Spesialinvestor har presset kursen ned med jevne salg. Spesialinvestor har solgt på resultater så tar det helt med ro. Fint å se panikk da er det som regel bunnfiske. Jeg gleder meg til kvartalspresentasjonen som er om kort tid. Det er min humble opinion. Perfekt med null forventninger inn mot presentasjoner!

Når alle mener kursen skal til himmels går kursen ned. Det er så typisk at kurser går til himmels når alle jamrer. PCIB klar for take off? Skjer det igjen?

Jamringen er stilnet i Photocure! Likeså stilnet jamringen i Algeta. Mye kortsiktighet i markedet. Det er helt tydelig. Se på ballen/resultater. Fokus.

5 Likes

Fullstendig enig, Lothian.

Så lenge de børsnoterte selskapene du har aksjer i, oppfyller børsens krav og “corporate governance” er det bare du som er ansvarlig for tap/gevinst!

Jeg anbefaler en sutrepause - iallefall til over helga!

1 Like

Hvorfor er det grunn til å glede seg til Q2?
Skal dit men har ingen forventninger om noe nytt. Ledelsen har jo da nettopp kommet fra sommerferie og trenger noen uker på oppdatere seg!

1 Like

Jeg anbefaler en sutrepause ut året!

1 Like

Svært så god tro du har på lengden på ledelsens ferie da Erna, Får nå være måte på negativ holdning…

5 Likes

Oppdatering på RELEASE pivotal fase II studie! Fase tre toget er offisielt etablert. Det er ofte en periode hvor det skjer mye.

Vacc, Nac muligheter. Asia site?

Flere mulig resultater, data, avklaringer, avtaler!

Det ser ut til at noen tror investering i biotek er free lunch uten risiko. Biotek er noe av det mest risikofylte man kan invester i. Typisk binært. Det sagt så har PCIB en bred teknologiplattform og leveringsløsning som tyder på flere ben å stå på. Gode resultater over tid har redusert risiko.
Med høy risiko er selvsagt da oppsiden enorm ved suksess.

Tenk dersom det kommer penger på bordet ,lite eller stort beløp innenfor chem, Nac eller vacc. Da lukter det suksess og kursen er over natta i en helt annen situasjon. Krysser fingre for pasientsuksess og nytt norsk industri - eventyr.

3 Likes