Under “Småprat” må det vel være rom for både håp tro og tvil? Hvorfor er du så angstbitersk til de som reagerer på kursfall og skuffende framdrift?
Den ene forklaringen på den labre interessen for aksjen kan vel være like god som den andre. Selv har jeg en dårlig dokumentert følelse av at børsmeldingen 22. juli ikke akkurat bidro til økt interesse:
“PCI Biotech utvider det prekliniske samarbeidet med et ikke navngitt topp 10 farmasiselskap. Selskapet er en av de globale lederne i nukleær syreterapi, og samarbeidet ble initiert i september 2015.
Samarbeidet utvides med seks måneder til utgangen av 2019. Selskapene har blitt enig om deretter å bruke de påfølgende seks månedene frem til utgangen av juni 2020 for å evaluere et fremtidig partnerskap, skriver selskapet.”
Min antagelse med en finger i lufta er at en del av de som har PCIB på radaren sin tolket det som at det neppe vil skje noe banebrytende og kursdrivende her det nærmeste trekvart året. Så får vi se hvem som får rett,
For øvrig begynner parallellen til Algeta å bli litt gammel og velbrukt. Det blir litt sånn: Vær forsiktig med fyrstikker, husk Ålesund brant.
Og komme med pissprat som «noe er galt» blir bare så jævlig dumt. Sorry
Mulig det. Nå er det ikke sånn helt tatt ut av det blå med Algeta sammenligning. Oslo cancer Cluster, fase tre tog, samarbeidspartnere, finansiert reg studie osv. Se på styret og advisory board. Flere med kjennskap! Ansvarlig for xofigo jobber nå i Pci Biotech med fimachem ggk!
Har selvsagt ikke noe med å mene noe om hvorledes mine medmennesker takler presset men det jeg er litt nygerrig på er…hjelper det virkelig å klage?
Føler en seg bedre etterpå?
På meg virker negativitet forsterkende og medfører intet positivt.
Hvorledes vil dere høres ut dersom selskapet skulle presantere en virkelig dårlig nyhet?
Det har jeg vært med på flere ganger og det er ikke å sammenligne med et selskap som har levert varene slik PCIB har gjordt.
OB og fraværende volum er vel kanskje synderen.
lykke til , blid som sur.
På et forum som småprater om selskapet, og der kurs og omsetning har vært fallende, bør det jo være rom for å diskutere. Ikke bare gjenta at “det går så bra så”.
Mange har investert sårt oppsparte midler, og fordi vi fleste er lekfolk, vil vi spørre oss selv: Hvorfor har vi denne utviklingen? Er det noe vi ikke ser? Kan noen gi en plausibel og forhåpentligvis beroligende forklaring?
Det blir ikke rare forumet hvis alle alltid stryker hverandre medhårs.
Helt enig even
Men slik du legger det frem så er det jo konstruktivt.
Det jeg omtaler er Klaging og negativitet uten mål og mening
Ja, klart det!
Men nå har Lothian gått på repeat i snart et år, får være grenser for mye dritt en person skal kunne spy ut på forumet
«Noe vi ikke ser»…
Ja, det må være noe sånt som f.eks:
En nabo av labben så unormalt mye døde mus i søpla. Kan tyde på at Amphinex ikke virker så bra som det burde konkluderte han så. Han fortalte dette til kameraten som straks solgte sine 3k aksjer, og dermed senket kursen 1kr.
så dere styrer.
Kjøper 1000 til, gjør hellerdet så lenge den er under 25. så kommer humøret etterhvert !
Det er et paradoks at en av de mest døde aksjer på OB genererer den største aktiviteten på dette forum.
Uansett er det nok et faktum at i dagens pessimistiske børsklima, rammes de mest langsiktige prosjekter hardest. Den klareste trigger i PCIB aksjen er “Burgerens” presentasjon av FimaVacc en gang til høsten. Hvor sannsynlig er det at potensielt nye investorer vil forstå og kunne tolke en slik medisinskfaglig rapport?
Har lyst å høre hvordan andre oppfatter siste avtale med BP. Vi skal først fortsette som før i 6 mnd men da skal videre samarbeide inn på et nytt nivå eller kan vi risikere at det da er punktum finale og takk for oss?
Litt merkelig formulering iom at dem allerede nå kan si at dagens avtale ikke skal fortsette ? Da vet dem mer enn det som markedet vet og når dem antyder videre i annen form så blir dette litt forvirrende for meg og sikkert mange andre. Mitt inntrykk er at det blir fortsatt samarbeide men føler meg ikke trygg. Hva mer andre i menigheten?
Nei, den klareste er oppdatering på GGK på 28.8
For den kommer, og er alt på skinner så er vi alt for lavt i kurs.
Alt annet er bonus !
Det var da voldsomt. Er da til tider konstruktiv og plukker opp litt info i ny og ne.
Og ønsker å være optimistisk, men begynner jo å lure når en etter emisjonen stort sett har vært vaksinert mot oppturer kursmessig.
I en tid der PCIB har levert gode resultater, og i tråd med forventningene.
Er det slik at vi skal sette vår lit til at PCIB lander en kjempeavtale om 1 år eller 10 eller bør vi kunne forvente at PCIB kommer med flere mindre drypp som gjør at vi får en mer langsom reprising (til nivåer mellom 30-50)?
Jeg har ingen tro på at en oppdatering på et så langvarig prosjekt skal være en kurstrigger nå. Om dette er grunnen til at du skifter fra PHO til PCIB, så er jeg redd du blir skuffet.
Mest sannsynlig den samme reaksjonen som i mai…hurra burger, glimrende presentasjon (opp 10%), men dessverre gir den ingen penger i kassen (ned 15%).
eg skifter ikke.
Eg reduserte pho for uker siden og øker forsatt pcib.
skulle pho stige litt til så går resterende neste uke og all inn pcib.
Eg mener at litt mer info om hvor langt studiet er kommet er en klar trigger.
Enig. PCIB endelig i Fase tre tog! Det er her mulig stor verdiøkning som regel skjer.
En partneravtale med vil nok være det som virkelig setter et nytt gulv ja. Ellers blir det fort slik Lothian skisserer. Derimot vil slike bevegelser gi oss mulighet til billigere inngang i et litt mer de-risket case
Svak norsk krone gjør norske selskaper (enda) mer attraktive som oppkjøpskandidater.
Avtaler for usd og euro selskap (som BP) kan nå gjøre gode oppkjøp eller partneravtaler. Likevel forhåpentligvis ikke der slaget står. Men klart en liten trigger.
Spesialinvestor har tapt mye på lavere norsk krone gitt de ikke sikret sin nok plassering mot EUR kurs.
Smart at PCIB sikret EUR kurs ved sin emisjon. Mener det ble rapportert. CFO reddet lønnen sin der og vel så det🚀