Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Det er ikke bare prisen på et produkt eller en behandling som vil avgjøre hvor mye en medisin blir verdt i fremtiden. Hvor mange som som har tilgang til å kjøpe den spiller like stor rolle. Altfor mange i verden i dag har ikke tilgang til et helsevesen av solid karakter. Men etter hvert som u-land får bedre maskiner og teknologi kan de bruke mer ressurser på helse, og desto mindre på jordbruk etc.

Slik vil antall potensielle pasienter øke betraktelig. Pasientgrunnlaget til forskning og forskere/forskningsinstitusjoner vil også øke. På den måten kommer medisinsk progresjon til å akselerere. Jeg tror vi snart ser et paradigmeskifte innen helse, kanskje er vi allerede inne i det.

4 Likes

Noen grunn til å fable om 1000 i disse dager? Eller 40-gangen fra i dag?!

Vi er med i VM i venting og passerer vi 30 er det julaften og nyttårsaften på samme dag.

Så sinnsykt tafatt er dagens situasjon.

Fortsatt god sommer.

2 Likes
5 Likes

Du løser nok ikke kryssord med kulepenn du Lothian :wink:

4 Likes

Hvem løser gåten PCIB? Blir spennende om vi får noe nytt på alle 3 områdene + eventuelt fimaBAC frem mot og på dagen den 28/8.

Vi når i alle fall 10.000 innspill før Per kan si kake.

2 Likes

Det gis håp når PCIB blitt nevnt blant de største… @polygon poster (se nedenfor) at muligens linken er fraude… men likevel gøy at PCIB er nevnt blant de :slight_smile:

Global Oligonucleotide Therapeutics Market 2019 Pfizer, Merck, Biogen, PCI Biotech, SomaGenics, ContraVir, Alnylam

0 0 2 minutes read

|250pxx225pxThe report on the Global Oligonucleotide Therapeutics Market offers complete data on the Oligonucleotide Therapeutics market. Components, for example, main players, analysis, size, situation of the business, SWOT analysis, and best patterns in the market are included in the report. In addition to this, the report sports numbers, tables, and charts that offer a clear viewpoint of the Oligonucleotide Therapeutics market. The top Players/Vendors Pfizer, Merck, Biogen, PCI Biotech, SomaGenics, ContraVir, Alnylam, Regulus Therapeutics, Ionis Pharmaceuticals, Gilead, Santaris Pharma of the global Oligonucleotide Therapeutics market are further covered in the report.

Oligonucleotides are short DNA or RNA molecules, oligomers, that have a wide range of applications in genetic testing, research, and forensics.

18 Likes

Produktiv kar denne inderen gitt! Bare fem timer senere har han klart å skrive en grundig analyse av det globale markedet for hullsager også!

Men skulle du sett; det er akkurat de samme kapitlene, og de samme “analysene” :laughing:

I dag har han også rukket å ta for seg såpass forskjellige ting som VR-briller, vanntette overflatebandlinger og varmepumper. Nei, jeg gir meg ende over jeg!

8 Likes

Bra funn @polygon

2 Likes

Ved første øyekast overbevisende, men det florerer av disse autogenererte bullshitanalyse som førsøker å lure $100 ut av folk.

2 Likes

Snart er «spesialinvestoren» enten helt ute, eller kommet ned til et nivå hvor de avslutter utsalget.

Det alene vil forhåpentligvis kunne gi oss en etterlengtet oppgang, da salgspresset i aksjen vil avta betydelig.

5 Likes

Jeg forstår meget godt frustrasjonen din, og deler den til og med, men at det er mulig å nå firesifret kurs (MINST!) har jeg meget stor tro på. Hvis ikke, hvis jeg ikke trodde det kunne være mulig, ville jeg ikke vært investert i aksjen.
Rett og slett.

5 Likes

Jeg deler din tro, og håp, på dette, men er usikker på om et bud på det nåværende tidspunkt vil være positivt for dagens aksjonærer.
Selvsagt, det kommer jo an på budets størrelse, men f.eks. et bud på 200kr ville jeg ansé som en stor trussel mot våre verdier.
Dessverre tror jeg mange ville latt seg friste til å realisere.

1 Like

Kommer det et bud på kr 200 vil styret ikke anbefale det eller direkte avvise det.
Da ville markedet muligens ta det inn over seg at det er verdier i dette selskapet.

4 Likes

Det virker som våre venner konsekvent selger på 27-28, derfor har dette blitt en tung sperre. Frykter at de vil nå selge lite, inntill kursen skal opp igjen.

2 Likes

Joda, 8x er å anbefalle .

1 Like

Det er et tveegget sverd ja,men folk vil da forstå at PCIB ikke er en flopp men et selskap som har tekologi som er ettertraktet av de store Parma selskapene.Og et bud vil garantert gi PCIB blest ,og mulig bud kamp.Fordelen er at vi vil få en mer riktig prising av selskapet.Så la bud komme og la de som vil da selge,bedre og ha vind i seilene en ligge død som en sild på 25kr.

2 Likes

Har aldri sett slike stabile og lite volatile kurser paa en Biotec aksje tidligere. Man skulle nesten tro det er noen som kontrollerer kursnivaaet med vilje?

Enda merkeligere blir det naar vi vet at PCIB’s teknologi vil utvikle seg til og bli dynamitt i farma markedet. De har laget en teknologi som vil revelusjonere kreftbehandlingsmarkedet, til stor glede for kreftpasientene. Det er bare saa synd det tar saa lang tid og naa annerkjennelse. Spesiellt for de sistnevnte.

Men i loepet a ett aar eller to, har vi forhaapentlige vis 5++ BP selskaper paa kundelisten, som tester vaar leveringsteknologi paa de fleste omraadene den kan gjoere nytt for seg.

Ser virkelig frem i mot den 28. dennes, og Mr. Burghs fimaVacc presentasjon, naar den maatte komme?

5 Likes

http://pcibiotech.no/wp-content/uploads/2014/01/PCI-Biotech-In-depth-Company-Update-Nov-2016.pdf

FimaNAc fra side 35 til 39

NUCLEIC ACID THERAPEUTICS
A treatment modality with huge potential
Estimated sales of USD 18bn in 2030*(RNAi alone)
mRNA is a hot new field with HIGH DEAL ACTIVITY
Main HURDLE IS DELIVERY into cells

Intet å si på potensialet ihvertfall.

Her har du en konkurrent Jubel

3 Likes

Så har vi passert 10000 innlegg på tråden med glans.
17 dager igjen til Q2.
Må si at jeg begynner å miste troen på at ledelsen kommer til å bidra positivt, som de heller ikke gjorde sist.
Tror det er mange som tror at det å frambringe en effektiv kreftmedisin, bare er et hokuspokus.
Det er slett ikke sikkert at vi ser de ønskede resultater før langt uti 2020.
Så husk: Tålmodighet er en last.

1 Like

Og den som ler først ler best ?
:roll_eyes:

1 Like