Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Kanskje vi kan få litt hjelp fra Einarsson og de pengesterke på Arendalsuka?:

«Radforsk er på toget på vei til Arendalsuka. Første arrangement Jonas Einarsson skal delta på er dette, som stand-in for Ketil Widerberg. Følg oss gjerne gjennom uka her her på Facebook og på Twitter :+1:»

1. aug 2019: Hvem tør investere i norsk teknologi?

Ny kapital må inn i PCIB, ellers blir det samme tralten det neste året også.

2 Likes

du er ikke nødt å betale på forfall :wink:

Vet det. Fikk nesten 3 mill i smell i fjor og da måtte jeg strekke litt og betale noen rente kr. Stygg sak men blir jo feil å klage også da for det betyr jo at året ikke ble så verst. Tve-egget sverd.

2 Likes

Nok en møkkadag for norsk biotek. Trist som fan…

4 Likes

Stay COOL :sunglasses:

1 Like

Møkkadag for aksjekursen, eller møkkadag for forskningen og mulighetene framover?
Bioaksjer kan ( bør vel ikke ) gi prising før forskningen er bevist, ellers blir det bare trading , bløff og forhåpninger.
Men, sitter Pci på ( svært )gode muligheter for løsninger innen levering og kreft, så er vel sjansene for gode salg og inntjening deretter, etterhvert.

1 Like

Da burde alle biotek firma vært priset til 0,- da inntil alle fakta ligger på bordet?

Nei, slik fungerer det selvsagt ikke. Man opererer jo med en antagelse om hvor stor sannsynligheten er for suksess. I tillegg ser man på de verdiene/inntektene selskapet kan generere. Verdien på selskapet bør da følge denne kurven.

Allikevel er det slik at kursmål er en ren gjetning og markedet påvirkes av mye mer enn bare Trump. Se f.eks børsen i Argentina som i dag falt 30% på grunn av presidenten i landet.

5 Likes

Ja, selvsagt.
Et selskap uten inntjening, overskudd og utbytte, prises kun etter forventninger om det samme. Hva skulle det ellers prises etter?

Dette blir jo bare verre og verre. 9k på salg til 24,05 og beste kjøper med hele 430 aksjer på 23,95.

Forventningene i markedet er voldsomt høye om dagen eller?

2 Likes

Aksjer til salgs for 23 kroner og noe?? Jeg venter lønning i dag, så jeg sitter bare og trykker F5 i nettbanken…kom igjen nå da…

1 Like

image

Kan ikke selges mye lengre ned nå, ingen kjøpere :joy:

3 Likes

I dag ser vi omsetningskurser vi ikke har sett siden før jul 2017 og noen få øyeblikk i oktober 2018. Jeg håper virkelig ledelsen tar dette til etterretning, og tolker det som det det er, nemlig et krav fra markedet om å levere resultater ut over at Release har forventet progresjon. Og at vi da først ut får se en fremoverlent ledelse på Q2 som kommuniserer klart og tydelig strategier for å gjøre dette.

7 Likes

det var vel flott fikk meg 6k :slight_smile: for 24

12 Likes

Gratulerer med et tilsynelatende glimrende kjøp :grinning:

Gratulerer, @anon44025098.

Du har nettopp kjøpt de billigste aksjene i PCIB noensinne (risk:reward-justert)

… på fem øre nær, ser jeg nå.

2 Likes

Det er ikke saa rart at markedet er skeptisk, selv om release studiet gaar den rette veien,.Men resultater derfra, er ett aar eller to unna, og bidrar ikke mye til og loefte dagens kurs.

I tillegg har ingen av vaare 6 fimaNac partnere lagt penger paa bordet for og gaa vider til klinisk testing, og den eneste fimaVacc partneren vi hadde, oppnaadde ikke oenskede resultater og avsluttet samarbeidet med oss.

Slik at for og ha stor tro paa suksess slik jeg har, boer man sitte inne med mye kunnskap om PCIB, og det er det ikke alle som har. Noe som gjenspeiler seg i kursen.

3 Likes

Hvordan går det med å åpne sites. Er sites i USA åpnet f.eks?
Det er her hovedrisikoen ligger, for treg rekruttering og manglende news i de andre forskningsområdene.

5 Likes

Hyggelig for dem med disponibel kapital i dag og dette må da være en super inngang? Jeg er litt skuffa over at PCIB ramler like mye som børsen og til tider vell så det. Vi er da fullfinansiert for alt som er på blokka og burde leve vårt eget liv? At børsen ramler ca 15% fra toppen er ingen bombe men rett å slett noe vi måtte forvente og som har vært uttalt fra eksperter ganske lenge. Pris/bok nærmere himmelen enn noen gang så vi visste det måtte komme. Vi vet PCIB er risiko men at alle gode resultat skulle mer enn halvere kursen er da litt merkelig?
Får sette vår lit til fortsatt gode meldinger så får vi vel betalt en vakker dag?

2 Likes

Markedets ignorans, vil for en som sitter med aksjen, alltid være den enkleste forklaringen på for lav verdsetting, @Solo. Jeg håper ikke den er god nok for ledelsen.

4 Likes

Arve…er det rusbrus i ny drakt :slight_smile:? Du har vel gjort det veldig bra på PCIB :+1:

1 Like