Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Ikke uenig med deg i at suksess med fimaVacc ikke er priset inn i dagens kurs og slik sett burde ikke en negativ melding dra kursen ned. Men det forutsetter rasjonelle markedsaktører. men det er ikke slik markedet fungerer. Psykologien er en vesentlig del av dette spillet og en melding med negativt innhold vil ganske sikkert gi kursen et kraftig dykk nedover. Noe som helt klart gir investorene som evner å holde hodet kaldt en glimrende kjøpsanledning.

Men jeg ville ikke gamblet på at der kommer negativt nytt om fimaVacc. I min verden er der langt mer som taler for at der kommer kjempegode nyheter som vil gi kursen et realt løft oppover. For skjer det da bør man anskaffe seg vannavkjølt kalkulator når man begynner å regne på potensialet…sa brua. Såvidt jeg har forstått vil da PCIB stå med rettighetene til en verdenssensasjon. Ikke hver dag et lite firma fra Norge gjør det.

8 Likes

Høres jo bra ut. Blir spennende som bare det.

1 Like

Svært godt formulerte videre resonnementer London. En ting er at her er det neppe 50/50 utfall, men heller 80/20 eller 90/10 i favør positivt resultat!
Og årsaken er at resultatene neppe ville blitt sendt til tungvektere om de var for dårlige. Hensikten med tungvektere synes å være å få best mulig kredibilitet for at resultatene er så gode som det ser ut for.

Å dra inn tungvekterne er et smart trekk av PCIB, og kan være vel verdt pengene! Som Einarsson også nevner, blir analyseselskapet også ansvarlige for korrektheten av analysen og at analysearbeidet er utført til punkt og prikke, og at de med sin ekspertise neppe vil kunne angripes i ettertid for feil i analysearbeidet.

Det bør nå være et godt kjøpsrom, med så lav kurs PCIB har, godt under siste emisjonskurs, som var lav nok i seg selv.

Gode resultater for fimaVACC og kursen vil nok gå kraftig.

10 Likes

Helt enig, jeg tror kursen kan gå 50-100% på VACC data, avhengig av hvor overbevisende de er og basert på hvordan konklusjonen til SVDB blir.

3 Likes

Lurer litt på hvorledes fimaVACC’n er havnet der den er i dag?

Påstander:

a) Van der Burg m/gruppe kontaktet PCIB og tilbød å bidra med analysene på vacc-studien.
b) PCIB sitt utgangspunkt var at dataene ville være gode nok i seg selv.
c) PCIB og Van der burg ingikk avtale om tolkning/verifisering og kontroll av dataene på den ferdige fase 1 studien.

Er det slik at PCIB ikke har tatt høyde for uavhengig kontroll og verifisering av dataene?
Det at dataene i utgangspunktet skal i seg selv være sterke nok og stå på egne bein er nok sant men her har det kommet en anledning for selskapet til å takke ja til et av verdens sterkeste vitenskapelige miljøer om samarbeide for tolknin av data for avsluttet studie fase 1.

Denne ekstra uavhengige og uhildede kontrollen er jo gull verdt når selskapet skal ut og selge produktet / inngå lisensiering.
Det er jo vanlig at selskaper som PCIB har noen 10-talls interessenter som følger utviklingen nært og står oppført på (i dette tilfellet) listen til PCIB.
Disse selskapene blir oppdatert gjevnlig og inneholder nok også flere BP selskaper.
Intet spesielt med dette og de fleste BP basserer seg på kjøp eller lisensiering for å holde sin pipline vedlike.
Faktisk så kan det være krav fra BP-selskaper som er i forhandlinger med PCIB at uavhengig verifisering og tokning av resultatene blir foretatt gjennom gruppen til van der Burg , ja kanskje endog betalt av interessenter fra BP.

Så teoretisk så kan det være meget interessante “objekter som lurker i bakgrunnen” :footprints:

lykke til

4 Likes

Jeg er ikke i tvil om at flere av selskapene som er sprunget ut at Radforsk følges av BP. For i disse selskapene skjer det utrolig mye spennende forskning. Ingen bør bli overrasket om det etterhvert kommer et bud på PCIB av et eller flere BP som ønsker å sluke selskapet med hud og hår. For her lurer nok flere glupske “fisker” i sivet som er rimelig klar over hvilke potensiale det ligger i PCIB og de studiene de holder på med. Spennende tider! Du kan stå opp en dag som en helt ordinær lønnsmottaker/småmillionær og legge deg samme dag som mangemillionær! Og sannsynligheten for at det skjer, dersom du er investert i norske farmasiselskaper, er langt større enn det Norsk Tipping på Hamar kan skilte med.

4 Likes

Jeg tror at den dagen det kommer et bud på et av selskapene til Radforsk, så vil det skape en ny interesse og optimisme som kommer til å smitte over på resten av sektoren. I tillegg vil nok mange av oss reallokere en eventuell oppkjøpspremie over i de andre Radforsk selskapene, så et bud/oppkjøp tror jeg vil føre til at det pløyes betydelig mer midler inn i denne sektoren av OB.

Så får vi se hvem som først blir kjøpt opp, Trvx, Pho, Nano, Pcib, Ultimovacs etc

7 Likes

Støtter deg fullt ut i den vurdering. ;-))

1 Like

Helt enig i dette. Skjønner at det er kjipt å skulle stå på kvartalsrapport og si at en ikke vet når info kommer, men det er mye bedre enn alternativet.

Har sagt noe av det samme: Norsk biotech hadde hatt ekstremt godt av å få en børsmessig suksesshistorie nå for å få virkelig pløyd nye penger inn i sektoren og skapt ny entusiasme.

Sånn som det er nå er det kun utenlandske shortefond som skummer fløten mens biotech underpresterer ift osebx

3 Likes

Jepp, det begynner å bli lenge siden Algeta. For å få inn nye penger så må skeptikerene bli overbesvist om at oppkjøp faktisk er mulig, ikke bare drømmerier som vi lykkejegere fabulerer om. 1-2 milliardoppkjøp hadde nok fått fond, banker og analytikere opp av stolen;)

2 Likes

Man kan jo bare tenke seg hvor tungt det skal bli om vi nå får enda flere norske børsnoterte biotechselskaper som de få milliardene sektoren utgjør skal smøres utover, når man ser hvor mye den tross alt bittelille emisjonen til PCIB har tynget ned hele sentimentet, de få millionene utgjør veldig liten andel av total marketcap for selskapene.

Sånn sett ser jeg alvorlig mørkt på ultimovaccs ipo.

3 Likes

Ja, jeg har også lurt på hvor Ultimovacs skal hente de 700 millionene sine fra…
Tror ikke de finner de her på berget. De må nok ut i den store verden, eventuelt selge seg billig til BP.

Men tror CEO i Ultimovacs snakket om det i en avis eller podcast, at det var muligheter for at et BP kom til å sponse studien.

I forhold til det så synes jeg det er veldig intressant at Pcib samarbeider med Ultimovacs. Blir utrolig spennde å se om de har tenkt til å bruke fimaVACC i sin hovedstudie som de skal starte med nå! Og om de eventuellt må betale noe for å bruke VACC.
Jeg tipper de må hoste opp litt penger til Pcib hvis prekliniske forsøk har vist en signifikant økning i effekt ved bruk av VACC.
Tror 2019 kan bli et veldig spennde biotek år på OB!

3 Likes

Per Walday sa det samme om 2018.

Mye penger på bok og en grusing av kursen ble resultatet fra august og utover.

Vi får håpe at de spennende nyhetene vi skulle hatt i 2018 kommer nå i 2019…

Lothian

Du går på repeat Lothian. Alle har skjønnt at du er misfornøyd, forståelig nok, men du trenger ikke utrykke det her hver bidige dag.

Kan vi gjøre en avtale.

Du filterer bort de negative innleggene på samme måte som jeg filtrerer hausseriene. Da trenger du ikke ta på deg forumpolitiuniformen heller.

Syntes det ser jævlig bra ut, for å si det mildt.
Sett fra et statistisk sannsynlighetsperspektiv er det lite som kommer opp mot Pcib nå. De 2 eiere (aksjonærer) som kan bremse kursen midlertidig er så små at de kan spises opp av 10-20 småsparere.

De som tror Vacc skal feile tar grundig feil. Det som kanskje forbauset var at økningen av NK-celler ikke korrelerer med økning av dose, noe som er uvanlig. Derfor analyseres det grundig før publikasjon.

Dessuten kan det komme bomber i Asia-sites, NAc og effekt dobbel behandling.

5 Likes

Å hvor eg håper pcib blir først, for der har eg mest aksjer :wink:

2 Likes

Du er like kjapt ute formål arrestere meg Geiran, så kanskje du skal henge uniformen tilbake i skapet også?:wink:

Hva er hauseri for deg da? Og være postiv til sin egen investering? At du sitter med aksjer i Pcib er for meg helt uforståelig, når du er så ekstremt negativ til selskapet og ledelsen.

Og det er ikke nødvendig at de som er negativ til leldelsen skal skrive klageinnlegg hver bidige dag. Jeg har oppfordret de som er så negativ til ledelsen og kommunikasjonen i Pcib til å gå sammen, og prøve å få til en dialog med PW og RS. Det er konstruktivt og kan kansskje bedre situasjonen på disse punktene fremover.
Å skrive tusenvis av innlegg på TI om hvor misfornøyd man er med ledelsen kommer det ikke noe godt ut av, når det går på repeat så blir det bare for støy å regne. På akkurat samme måte som enkelte hauseinnlegg bare er slitsomme i lengden.

3 Likes

Setter pris på alle innleggene fra alle sammen, positive som negative.

Skal prøve å holde kjeft til den 13. feb, og håper at PCIB har en ting eller to å fortelle oss før den 13. feb.

Er vel få som er særlig fornøyd med at stampingen på 26-28 fortsetter måned etter måned…?

Lothian

Klart ingen er fornøyd med dagens kursnivå, men det blir jo ikke bedre om vi klager høylytt heller?:wink:
Det eneste vi kan gjør er å krysse fingerene og håpe på solide data, partneravtaler etc.