Det er ikke direkte behagelig å sitte med aksjer og.
Naar vi begynner og tegne avtaler det foelger penger med. Regner minst med at vi vil tegne avtaler med 5 av de 10 stoerste BP selskapene de neste 12 maaneden. Minst 1 for fimaNac, og minst 4 for fimaVacc.;-))
I tillegg har ESB lovet at de vil lansere en stor stimulipakke i september, slik at vi kan unngaa ett boerskrakk. FED ligger nok ikke langt etter, hvis boersene skulle fortsette ned. De kan ikke la de gjoere det, for da vil det etterhvert utloese neste finanskrise. Det vil bli lagt store penger paa bordet for aa unngaa dette. Den enste faren, er at noen som er for store til og reddes gaar overrende. Slik som land eller store banker.
DN i morgen. Biotek er ikke ut?! Må bli kun på OSE😆lite utdrag fra s.22 artikkel
«Mer i farmasi
Ole Andreas Halvorsen har stukket seg ut som en av de mer prominente hedgefondforvalterne i USA med en nese for investeringer særs i teknologisektoren.
Den siste tiden har Halvorsen redusert fondets eksponering mot teknologiaksjer. To av de tre største posisjonene til fondet er nå bioteknologi og farmasiselskaper.
Ifølge Forbes er Ole Andreas Halvorsen god for 3,7 milliarder dollar (33 milliarder kroner).»
Min mor er faktisk en god venninne til hans mor!
Får be han ta en kikk på PCIB…
Her mangler de ikke på optimisme skjønner jeg!
Vel, hvis fimavacc er hva vi tror, kan vi forvente den vil gjoere furore i markedet, etter Burgerens presentasjon.
Man kan godt si det slik. Etter at Burgerens presentasjon, sammen med PCIB’s egne fimaVacc og fimaNac presentasjoner er gjennomfoert de kommende maaanedene, tror jeg paa ett skifte i markedet som peker mot annerkjennelse av at vi gjoer det mulig for BP og tilby kreftpasientene, neste generasjon immunterapi og kretvaksine behandling.
Dette maa selvfoelgelig faa litt tid paa seg til og synke inn, men deretter tror jeg vi tar en GenMab i loept av 2020.;-))
Husk PCIB har ikke hatt noen 400% eller 800% bevist effektoekning og gaa ut med tidligere. Naa kan de presentere kjoett paa benet, og da blir BP interessert. For jeg tror det er stor forskjell paa og tilby ett produkt man paastaar har effektoekning, og ett produkt som beviselig har det. I hvertfall for BP’s del.
Om syv dager, 22 AUG 19 kan vi markere at det er ett år siden kursen stupte fra kr 50,- og rett i avgrunnen pga melding om emisjon der emisjonskursen ble satt til kr 30–. Så i ett år har kursen nå ligget og surret på 20-tallet, bortsett fra en kort periode i mai 19.
Vi vet at selskapet sitter på en teknologi som funker. Vi får nye bevis utover høsten 2019.
Jeg frykter at dem som selger seg ut av PCIB på disse latterlig lave nivåene vil rive håret av seg i løpet av uker/måneder. La ikke frustrasjonen og utålmodigheten ødelegge eventyret vi alle nå står ovenfor. Fokuser på det fundamentale og gi en god dag i kursutviklingen. For vi vet at den kommer når det fundamentale gir seg utslag i håndfaste avtaler. Teknologien funker på flere områder. Dette vet vi og det er det som vi må holde gast ved.
Ja vel
Dette vet BP like godt og bedre enn oss. Et hvert pharmaselskap med respekt for seg selv har for lengst satt seg inn i dataene som enkelte venter og håper Burgeren skal frelse oss med. Ingenting har skjedd. Den presentasjonen vil være enda en sell on news event.
Vi må snart slutte å oppføre oss som fans av en eller annen fotballklubb her inne, som hauser og gjentar i det kjedsommelige at nirvana er nær. Vi må heller oppføre oss som investorer og glede oss over alt det positive vi har funnet og repetert opp og ned i mente, men for at vi skal kunne forbedre selskapet og investeringen vår må vi heller vie fokuset dit skoen trykker, og utfordre ledelse og styret på det vi klarer å finne.
Får vi ikke de svarene vi ønsker må vi sammen kreve endringer slik at feil og svakheter utbedres. Om nødvendig i form av nye nøkkelpersoner.
God natt. Sammen er vi sterke.
Enig i mye av det du sier, Londonmannen, men vi har vært i en gladmeldingsboble i flere år. Det har ennå ikke tatt av hvis man ser over de 2 siste årene. Vi hadde selvsagt en helt super periode fra den forrige emisjonen på 7 NOK og opp til 55 NOK, det skal man ikke glemme.
Jeg husker spesielt 2 dager i denne perioden da aksjen vekslet mellom å øke min portefølje med 400.000,- mens en annen dag “tapte” jeg samme sum. Helt uvirkelige tider som jeg aldri kommer til å glemme på godt og vondt.
Alt dette var jeg med på men desverre for min del ble jeg med nedturen til dit vi er i dag.
Jeg er lei og trøtt av at allmuen og BP ikke får øynene opp men etter siste BP melding håper jeg og tror vi lander en god avtale innen August 2020.
Det triste da er at min opprinnelige beholdning har nå gått fra 75k aksjer til skarve 10k aksjer, men man kan jo bli rik på mindre
Buh hu…
Suttring fører ingen steder frem. Liveskvaliteten blir litt bedre når man aksepterer at verden er kompleks og ikke i tråd med sin egen overbevisning.
Selv er jeg av oppfatning at 30 % av Norges befolkning er idioter. Mest sannsynlig er “du” en av de. Det betyr ikke at “du” virkelig er det, men for meg er “du” det.
Mennesker er flokkdyr i vår egen overbevisning og noen vil alltid falle uttenfor. Dette ser jeg mye av i aksjemarkedet hvor noen ser hva andre ikke ser. Samme gjelder i politikken selv om vi ikke bruker “idioter” i valg av ord på meningsmotstander
Skulle ikke PCIB oppdatere hjemmesiden? Det trengs…
Trist å høre Don S men det kan fort bli gode penger av 10K også
ikke bare er jeg en idiot jeg er oxo ett stabeist
med andre ord jeg selger ikke selv om det føles tungt ut akkurat nå!
Andre biotek-aksjer med liten rekyl…på stedet hvil i PCIB.
Det blir ikkje noe greit hvis PCIB er med på ALLE generelle markedsnedturer og på stedet vil når børsen går oppover igjen…
Skjønte ikke helt poenget med det innlegget, annet enn om det var en respons til @Don_suger , som etter mange år har blitt tvunget til å selge størsteparten av sin beholdning, så var det ganske så insensitivt.
Forøvrig er det vel sånn at når man er såpass langt ut i frynsene av den norske befolkning at man stemmer Rødt (som du tidligere ha skrevet at du gjør), så blir det jo en en nesten nødvendig konsekvens at man ser på veldig mange andre som idioter. Selv tror jeg det beste utgangspunktet for analyser av det meste som involverer mennesker, er at de er rasjonelle innenfor deres individuelle erfaringsrammer.
Det aller viktigste er hvordan det går med rekrutteringa. Noen som har noe mer info der? Hva med USA-sites? Det er her min hovedbekymring ligger at dette sklir ut. Skulle gjerne ha blitt beroliget her merker jeg.
Åpning av USA sites skulle komme som egen børsmelding såvidt eg husker, den er ikkje kommet…
Rekruttering i Europa får vi oppdatering på Q2.
Vi må kreve at rekrutteringen er bedre enn extension-studiet for der var den katastrofal.
PCIB må ha oppnådd en læring der og tatt nødvendige aksjoner for en betydelig bedre rekrutteringstakt i PF2…de har fått penger av oss til det.
Skal PCI rapportere på rekruttering? Eller sites?
På sites så vidt jeg har forstått.