Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Ikke med det første:

Hei og takk for din interesse for PCI Biotech.

Analyser utover Arctic vil i dagens situasjon være en analyse som PCI Biotech må betale for å få utført. Per i dag er vurderingen at PCI Biotech ikke ønsker å betale for en slik analyse.

Mvh

Ronny Skuggedal

7 Likes

Ingen problemer med at det kan være delte meninger om dette Erna, det de mangler er vel først og fremst en karismatisk frontfigur ala Schneider i PHO.

Vi hadde jo nettopp en avstemning om PW burde byttes ut og hvor resultatet var veldig stort i favør å beholde dagen CEO.
Når TTT så blir ofte resultatet at en peker på CEO og gjir denne skylden (selv om det er styret som er ansvarlig).

Så jeg tror denne avstemmingen er ganske så nær opp til sannheten som er at det store flertall er meget fornøyd med dagens ledelse.

2 Likes

Det som trengs er en CEO som ikke river lista han selv har bestemt høyden på, gang på gang på gang.

Walday bommer omtrent hver eneste gang, på det han selv(!) har guidet.

«I will come back to you by end of H1…»
Hva mener han med det? Er det virkelig mulig å si noe sånt, og deretter IKKE følge det opp, etter å ha bommet på sin egen guiding kanskje ti ganger de siste par årene.

Nå er det snart september, Per. Er du ferdig med ferien snart, eller hva er problemet ditt? :roll_eyes:

3 Likes

Det som kanskje provoserer meg mest med dette, er at når Walday blir konfrontert med sin mislykkede guiding, så reagerer han med å bli defensiv og man aner en negativ og aggressiv stemning under q-presentasjonene.

I stedet burde han jo opptrådt ydmykt og beklaget seg, som hadde vært det mest profesjonelle og reale å gjøre, etter min mening.

Jeg forventer at han på Q2 uoppfordret legger seg langflat og beklager «I will come back to you…», men der blir jeg nok igjen skuffet.

Og blir han konfrontert med denne uttalelsen, som håper jeg vi slipper at han blir «sur og grinete», men det har jeg mine tvil om. Dessverre. :-/

1 Like

På fora er det tydelig NULL forventninger til Q2 pres om få dager. Kursen er gruset i forkant. Finansiert fimachem ggk og det før ruglete finansmarked kom. Biotek elite det! Perfekt storm?

End of første halvår blir Q2 presentasjon det. Litt uklart men riktig fora å ta strategi valg og mulig avtaler på.

Invitation to second quarter and first half 2019 results presentation

Oslo, Norway, 20 August 2019 – PCI Biotech invites to a presentation of the company’s second quarter and first half 2019 results on Wednesday 28 August 2019 at Oslo Cancer Cluster Innovation Park.

The interim report and the presentation will be available on www.newsweb.no and on the company’s webpage, www.pcibiotech.com from 07:00am (CEST) on 28 August 2019.

Fra klokken 07.00. God tid til lesning i forkant. Mye positivt som skal fordøyes🙏?

5 Likes

Når en ser, hvordan aksjekursen stanger i motgang, noe den har gjort siden emisjonen, er jeg slett ikke sikker på at Q2 vil gi den energiinnsprøytning, som skal til for å komme opp fra «sumpa».
Derfor blir tilbakemeldingene ved Q2 svært viktige, for videre kursutvikling.

2 Likes

Jepp, svært få som tror på oppgang. «Ingen» tror på oppgang, det ser du på kursen som gruset i forkant. Så mange med deg tenker slik. Selv det som er svært verdifullt i alle sammenheng og spesielt biotek, finansiert studie, har snarere gitt nedgang i kurs.

Ofte det motsatte som da skjer. Ikke første gang markedet KAN bli tatt på senga. Q2 KAN like gjerne bli dagen kursen snur rett opp. Lite interessant å være bastant før Q2. Det som er kjent per i dag er at PCIB leverer sten for sten.

4 Likes

PCIB har en elendig kursutvikling etter emi men se på NANO da som snart er på samme kurs som oss og den var i 130 !!!
Jeg trodde at dem som kasta korta i NANO kom til oss men volumet tyder ikke på det.

2 Likes

Hvis du ser på volum, så er det nok mange som har flyttet kapitalen over til Bgbio.

2 Likes

De smådryppene nedover nå er fra folk som har kommet på kant med giringen pga fall i Nano. Mange småsparere er eier av begge. Det samme gjelder forsåvidt Pho.

Så det er bare å chille ned :smile:

7 Likes

De som kaster nano har vel fått biotek vaksine for en stund .

5 Likes

Bavarian opp nesten 3% i dag.

Har hatt god utvikling senere tid.

5 Likes

Heldigvis trenger ikkje PCIB penger med det første slik som NANO.

Uansett trist å se at NANO blir straffet på den måten en ser nå.

PCIB har også blitt straffet i snart 1 år, la oss håpe at vi ser slutten på denne ved Q2…vi kan ikkje gjøre annet enn å håpe at Per leverer og imponerer markedet.

4 Likes

Heier på Oslo cancer Cluster og norsk biotek.

Med mulig påfyll behov av kapital er nok dessverre forhandlingskortet til NANO svekket mot mulig big pharma.

Det jeg ikke forstår er at markedet ikke verdsetter biotekselskap som PCIB heller. PCIB har finansiert sin studie før ruglete finansmarked og har penger på bok og dermed meget gode forhandlingskort hva angår avtaler, partner, up front payments, royalties osv.

Norsk biotek skal ikke være lett når heller ikke finansiering i boks verdsettes!

7 Likes

“Kjøp når det er blod i gatene”

15 Likes

Enig, føler at det snur nå :japanese_goblin:

5 Likes

Helt klart har handlet 3k i dag,og har fortsatt krutt om kursen fortsetter ned.

3 Likes

Kineserne innfører toll som mottrekk til USA og verdens børser raser. Jeg mener dette burde vært ventet så muligens/forhåpentlig bare en midlertidig reaksjon?
Sentralbanksjefen i USA skal holde viktig tale i kveld vedr rente-rentekutt i tiden som kommer og utslagene etter den talen kan gå begge veier.
Kan bli spennende dager over helga og jeg er glad PCIB er fullfinansiert og ikke konjunkturavhengig. Kan enkelte biotekselskap gå i fra kjemperisiko til trygg havn ? ( på kort sikt da )

6 Likes

Jeg har også kjøpt I dag og jeg kjøpe også i går.
WB citatet kunne ikke passe bedre på Pcib.

Vi har kun fået positive meldinger fra selskapet, det er full finansieret altså ingen emissions frykt, og vi står foran en god nyheds strøm hvor meget bli’r avklaret Ila 2019 og H1 2020

Faldende i de sidste har intet med det funddamentale å gjøre, men er et resultat av for høj giring bla. noen av aktionærerne og så uro på børsene.

NANO får lovlig meget juling i dag, men vi vet at det må komme en emisjon, og så kom det en utsettelse som egentlig er ganske naturlig i biotec. Det er trist både for NANO aktionærene og for hele sektoren.

Men vi vet at det kommer op igen. :blush:

13 Likes