Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

dr ble det ett par tusen til gitt :sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile: 23,8

3 Likes

Meg også,det ble 4996 i dag for og være korekt.

4 Likes

Mange faktorer som styrer kursen i selskapene for tiden.

Bit dere merke i forskjellen på NANO og PCIB:

PCIB:
a) “Ingen” konkurenter
b) Ingen fare for emisjon de nærmeste årene
c) AA avklart med EMA/FDA
d) Effektdataene i fase 1 er overbevisende (litt lite antall dog)
e) Ingen godkjent medisin i den utvalgte pasient-gruppen.

NANO:
Et helt annet senario da konkurransen er definetivt til stede og utsettelse fører til at det må hentes inn kapital (emisjon) og som igjen fører til kursfall.

Så er det jo fasinerende å se hva som skjedde i dag. De som hoppet over til BGBIO har vel fått en foreløbig verdiøkning som kompenserer for tapet i nano og vel så det.
Hvor dukker så saueflokken opp neste gang?

Gjetter på PCIB.
Det skal ikke så mye til for å få tenning på den raketten.
En skulle nesten tro at hoppet fra nano til bgbio var organisert , hehe.

Noe tilsvarende i PCIB vil dra kursen godt opp da der jo ikke er så mange selgere ( ikke kjøpere heller for den saks skyld)

Håper PCIB blir neste mål for de “troløse”

Lykke til

6 Likes

https://soundcloud.com/user-972208711

PCIB tidslinje 1550 til 2054

8 Likes

Fin podcast.

Når det gjelder biotek og hva som skrives kan man bli forundret over skråsikkerheten til enkelte. Litt sånn garantert opp og garantert ned neste måned. Fakta er at det er umulig å spå noe som helst. I biotek er det svært høy risiko og svært høy mulig oppside. Det virker som flere har glemt det.

Ikke nok med det men enkelte gearer sine belånte posisjoner i biotek. I en volatil sektor. Galskap.

Man kan ha mening om et godt selskap og gjøre gode undersøkelser like fullt er det generelt risiko i et marked. Biotek er absolutt ikke for de fleste dersom man ikke har råd til å tape innskudd. Belåning burde de fleste unngå uansett.

Når det er sagt er det mye som kan tyde på at biotek kan bli en stor industri i Norge. Oslo cancer Cluster leverer topp internasjonal forskning fra sine portefølje selskap. Det gjelder «bare» å finne vinneren (vinnerne). Det er en kunst. Ingen vet som sagt hvor dette ender med 100% sikkerhet.
Men blant annet snøffelen har gjort at flere har gjort gode investeringer i biotek (og samtidig unngått de store fallene i flere selskap). Det er fantastisk god kunnskap hos enkelte her. Takk for det. En fryd å lese for en uten biotek kunnskap.

Det absolutt mest givende med å være investert i denne sektoren må være hvis selskap lykkes at man kan slå seg på brystet å si dette har jeg vært med å støttet med midler! Tenk den motivasjonen når man er stolt, pasienter smiler og inntekter i tillegg kommer! Deretter arbeidsplasser og teknologiklynge til Norge. Dette kan bli helt innertier!

6 Likes

Lodder litt forventninger i forkant av Q2. Så hva er dine forventninger til hva vi får servert på Q2?

• Minst 10 sykehus aktivert
  • Minst 20 sykehus aktivert
  • Alle land i Europa godkjent i Release(12 land)
  • USA godkjent i Release
  • Asia strategi
  • FimaVacc strategi
  • Bekreftet når og hvor fimaVacc dybdeanalyse presenteres
  • Utdyping på fimaNac (mer enn det de vanligvis sier)
  • FimaBacc introdusert som nytt program
  • Økt median overall survival i extension cohort ( 14 mnd sist)

0 stemmegivere

5 Likes

XVel, Einarsson tonet ned troen på at PCIB vil revolusjonere noe med fimaBAC så det fremstår som en fugl eller ti på taket.

Det eneste markedet vil fokusere på ved Q2 er om PF2 er on track.
Mtp dagen i dag (NANO) og historien fra extension-studiet er det absolutt grunn til å være nervøs for oss aksjonærer.

Om Per og co bryr seg nok får vi svar på om 5 dager.

1 Like

Så hva vil du si vil være godkjent ift å være on track? Vil jo være alt for tidlig å si noe om rekrutteringen så da måtte det være aktivering av sykehus.

3 Likes

Godkjent vil være at 10 av 12 land i Europa er på plass, og at sites i USA og helst Asia er imminent :slight_smile:

Har ingen forventninger om noe konkret nytt for fimaVACC, fimaNAc eller fimaBAC, så det er dessverre bare å forberede seg på en relativt kjedelig Q2.

Hvordan markedet vil reagere har eg ingen anelse om.

1 Like

Er du kurs-syk eller fundamentalt lite begeistra? Noen er jo kroniske helt fristilt det som skjer på bakteppet, mulig du vil havne i denne kategorien også og vil bare male på videre, hva vet jeg.

når får vi den entusiastiske utgaven av Lothian?

Hva skjer hvis alle dine forventninger blir innfridd og kursen fremdeles blir liggende på randen av stupet i intervallet 24-27kr? :stuck_out_tongue:

1 Like

Vis meg en investor i Radforsk-sfæren som ikkje er mer eller mindre «kurssyk» etter det året vi har hatt…

Hvis «alt» blir innfridd og kursen ligger på 24-28 én uke etter Q2, så tror eg at InVivo får meg kastet ut av tekinvestor, eller noe i den retningen…

2 Likes

Her er oppsummert hva vi vet om landgodkjennelser, sites og aktivering.

Edit ser jeg har sagt at Usa er godkjent det er det ikke. Beklager.

Noen land er estimert antall sites.

16 Likes

Old school :stuck_out_tongue:

3 Likes

Korrekt. På hyttetur uten data👍

7 Likes

“Skal du sitte med den mobilen hele helga?”

11 Likes

Jeg var ikke helt enig i alt på listen din så endret noe litt etter hvordan jeg forstår det. Håper det går greit :sweat_smile:

a) Gem + cis + Nab-Pac har allerede agt bak seg en lovende fase II. Fase III skal kjøres, om den ikke er igang (har ikke fulgt så nøye med der) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/30998813
Det betyr at det faktisk er en konkurranse, men mer av typen som Targovax møtte med FOLFRINOX i pancreas. Det kan fortsatt føkke ting til. MEN, jeg er enig i at konkurransen er mye mindre i PCIB enn hos de andre norske, og jeg tror PCIB skal greie å gjennomføre sitt studie FØR gem + cis + Nab-Pac fase III studiet som jeg tror vil ta lenger tid. Time will tell.
b) Vi vet vel at de har penger til interim avlesning, men de kan vel fort gjøre emisjon før det for å få ekstra penger til sine andre programmer, eller prøve å ansette salgsfolk om de finner ut at de vil ta Chem til klinikken selv. Det vil nok uansett ikke kjøre kassa tom, så emisjon KAN komme før interim om de ikke får partnere for sine programmer før det.
c) Avklart gitt gode nok resultater.
d) Her er jeg enig, men vil bytte ordet overbevisende med lovende siden overbevisende er et ord som indikerer sterkere evidencenivå.
e) Gem-Cis er godkjent medisin og SoC. Den kunne ikke vært SoC om den ikke var godkjent.

Ellers er jeg enig i at konkurransesituasjonen for NANO er mye mer prekær, noe jeg tok opp for nesten et år siden.

17 Likes

Gemcitabine, Cisplatin, and nab-Paclitaxel for the Treatment of Advanced Biliary Tract Cancers: A Phase 2 Clinical Trial.

2019 Jun 1

RESULTS:

Of 60 patients who started treatment, the mean (SD) age was 58.4 (11.0) years, 38 (63%) had intrahepatic cholangiocarcinoma, 9 (15%) had extrahepatic cholangiocarcinoma, 13 (22%) had gallbladder cancer, 47 (78%) had metastatic disease, and 13 (22%) had locally advanced disease. Median follow-up was 12.2 (95% CI, 9.4-19.4) months, and median progression-free survival was 11.8 (95% CI, 6.0 to 15.6) months. The partial response rate was 45%, and the disease control rate was 84%. Median overall survival was 19.2 months (95% CI, 13.2 months to not estimable). Patients in the safety population (n = 57) received a median of 6 (interquartile range, 3-11) cycles of treatment; 26 patients (46%) remained on their starting dose throughout the trial. Grade 3 or higher adverse events occurred in 58% of patients, and 9 patients (16%) withdrew owing to adverse events. Neutropenia was the most common grade 3 or higher adverse event, occurring in 19 patients (33%) overall. Post hoc analyses showed that treatment efficacy was not significantly associated with starting dose, tumor type, or disease status and that tolerability was improved with reduced- vs high-dose treatment.

Ble ikke nevnerverdig skremt av denne @larsmkn
De ligger dessuten laaaangt bak, og føyer seg inn under samme kategori som Nucana
De må begge hvis de skal gjennomføre fase 3 studie ha ett høyere antall pasienter enn oss og evnt. studieoppsett til de 2 er da heller ikke kommet på banen.

6 Likes

Syns det der ser ut som ganske bra resultater? PFS er vel ganske sterk? Graden av metastaser er jo også høy i populasjonen.

Usikker på om bivirkningsprofilen her skiller seg veldig fra standard gem-cis heller.

Er det denne clinicaltrialen?

268 pasienter fra nesten 500(?!) sites.

2 Likes

The median progression-free survival of gemcitabine-cisplatin was eight months and overall survival was 11.2 months, according to published historical data. By adding nab-paclitaxel to the regimen, the study found progression-free survival increased to 11.8 months and overall survival extended to 19.2 months. The response rate to the three-drug treatment improved to 45%, compared with 26% with gemcitabine-cisplatin.

“The overall survival was really exciting to us,” Shroff said. “The overall survival of 19.2 months was frankly unheard of for this disease in most patients.”

Another optimistic finding was that 12 of the 60 patients had a dramatic response to the therapy and were converted from palliative treatment, designed to relieve symptoms, to potentially curative treatment with a resectable tumor—one that surgically could be removed. Among those, two had a pathologic complete response, meaning all of the tumor was dead when removed.

“I think it is a regimen that not only improved survival in this study, but also really improved how patients were feeling,” Shroff said. “That quality-of-life component when you’re dealing with palliative treatment is really important.”

A phase III study through the Southwest Oncology Group, or SWOG 1815, began last December with an estimated completion set for Jan. 1, 2024. Shroff is the principal investigator for the study, which is the first randomized phase III clinical trial in biliary cancers in the United States.

Er ikke resultatene ganske bra?
Ser ut som oppstart fase 3 var i desember-18?

2 Likes

glein; var tema 2. juni også:

2 Likes