Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Det at vi ikke nå ligger på minst TERP kurs 45kr etter at dette ble kjent er for meg en gåte, men det kan vel forklares med global børsuro samt at vår kjære spesialinvestor som kom inn ifbm emisjonen har solgt 700K aksjer siden emisjonen.

syns det lukter en Bavarian fimaVACC avtale i høst :yum:

5 Likes

Fullstendig enig. Emisjonsmeldingen den 24. aug 2018 (alle visste at PF2 måtte finansieres mest sanns med en emisjon) inneholdt en melding om ca 6 mnd utsettelse av oppstart PF2…og aksjen ble gruset over 50% de neste 2 mnd (23,10 den 26.10.2019).

Det er egentlig det eneste negative som har skjedd med PCIB det siste året, og sattan vi har blitt straffet for det!

PCIB MÅ unngå utsettelser!

1 Like

Hele poenget mitt er at mesteparten av nedsiden allerede er tatt ut i Pcib i forbindelse med emisjonen og at Nano nå står ovenfor samme problemstilling i et urolig finansmarked.
At det er nedside i Pcib om de melder om forsinkelse er det vel liten tvil om, men sannsynligheten tilsier at det er større risiko å sitte med kapitalen i Nano neste halvår i forhold til Pcib hvor det er mer eller mindre skyfri himmel inntil videre.

Ser det er flere på Nano tråden som spekulerer i at flere flytter kapital fra Nano over i Bgbio. Om det er tilfellet så bekrefter vel det at flere følger tankegangen min.

2 Likes

Ja hva med litt mer framoverlent når det gjelder BACC,noen ganger luerer jeg på om jeg er medeier i et evigvarende begravelsefølge.

3 Likes

hva skal jeg si , vi er pr idag ganske så nøyaktig verdsatt til halvparten av Nano , forstå det den som kan.

NANO MCAP 1 938,90 MNOK
PCIB MCAP 928,79 MNOK

Hvem som kommer til markedet først vet jeg ikke!

Det jeg vet er at vi sikter oss inn på en indikasjon med følgende:

The RELEASE study, a pivotal clinical study with the potential of accelerated/conditional marketing approval as a first-line treatment given the rare disease status and high unmet medical need.

vi har penger til interim readout, så ingen emisjons fare
vi søker partnere for distubisjon av vår behandling , først og fremst i Asia men også resten av verden. gjerne mest nærliggende å tro at en evnt. partner hær tar hele “verden”.

fimaVACC der mer dyptgående resulatetene skal Presenteres denne høsten.
fimaNAC er HOT! - Top10BP skal sette seg ved forhandlingsbordet etter jul, etter over 4 år preklinisk sammarbeid .

4 Likes

Trekker du fra cash på hhv 440 og 300 mnok, og ser på Enterprise Value blir forholdet enda skjevere.

Nano EV 1500 mnok
PCIB EV 628 mnok.

5 Likes

Nano er et vesentlig “større” selskap og dem brenner av ca 110 mill pr Q og det betyr at dem må ha nytt påfyll innen ett år mens vi kan surfe videre i 3-4 år på vår beholdning. Bare det skulle tilsi mindre diff på markedsverdi. Jeg ville ikke sittet lasta til ripa i Nano i dag eller nærmeste året men venta til etter emi som bare må komme. Ser ikke bort i fra at noen vil flytte over til “oss” i tida som kommer.
“Overgangsvinduet” er jo også åpent om dagen !!!

5 Likes

Det der er et knakende godt poeng. Trvx trenger snart mer penger, Nano trenger trolig penger innen et halvt år og Bergenbio trenger også penger om de skal igang med pivotale studier. Det er ett selskap som ikke trenger å bekymre seg for å hente penger i det svake markedet vi har nå. Helt utrolig at ikke investorer i de øvrige selskapene ser det åpenbare poenget.

Jeg ser iallfall ingen grunn til ikke å være 100% Pcib framover.

14 Likes

Konkurranse-situasjonen for PCIB er også unik.
Selskapet har satset i en sykdom uten godkjent medisin og som er bortimot helt håpløs å behandle.

Stort sett uten konkurranse og fase 1 studier som er helt utrolige i en sykdom uten godkjent medisin (GGK).

Eneste grunnen til at PCIB står i en slik situasjon i den pivotale fase 2 studien er at PCI teknologien er helt overlegen.

Et helt nytt konsept.
Kanskje vanker det en nobel-pris?

10 Likes

Jeg prøver å lodde stemningen, er du #biotrøtt? (Min første poll!)

2 Likes

Bgbio opp 65% på 24 timer (12,02 til 19,9) Viser hvor potent aksjer i denne sektoren kan være. Tilsvarende oppsving for PCIB ville tatt aksjen fra 24,6 til 41…

Det var vel På Falck sin analyse som startet dette.

Betydelig oppside til kursmål for PCIB også.

2019-08-23_10-00-20

6 Likes

Nano faller ytterligere 11%. Nesten 20% ned på 2 dager.

Edit. Vel nå går Nano i kjelleren. 17% ned. Nærmer seg samme mcap som Pcib nå. Investorer hater forsinkelser ja, men de hater emisjoner enda mer.

4 Likes

Vel, uten nyheter og ingen nye analyser, så skal Per levere et sinnsykt Q2 for at vi skal stige 65%.

Sannsynligheten for at Per tar forsamlingen med storm på onsdag er nok forsvinnende liten…

2 Likes

Synes Per er ganske så talentløs på informasjon og promotering av eget selskap. Han har en vane for heller å ville snakke selskapets aksjekurs ned enn opp.

2 Likes

Lothian, må screenshotte din kommentar der. Helt umulig å spå hva som skjer om noen dager.

Det vi vet er hvilke produkter og teknologier, samarbeid og løp PCIB har i dag. Finansiert og mulighet for AA. Det er klart PCIB EV er lavt priset mot norske biotek. Enda «rarere» priset mot internasjonale selskap. Så snu på det, lite som skal til for russiske prosenter om få dager​:joy::wink:

Er meget imponert over flere som kan biotek her inne. Se snøffelen. Photocure stang inn, påpekte Targovax og påpekte risiko i NANO. Spot on er snøffelen. Snøffelen med flere har elegant redegjort for teknologien, regulatoriske løp, finansiering og marked med konkurransebildet. Det ser per i dag veldig lovende ut for PCIB.

8 Likes

Jeg ser frem til Q2 og lurer ærlig talt på hvorfor enkelte her sitter som aksjonærer når de konkluderer negativt allerede før Q2-presentasjonen har startet…

6 Likes

PW egner seg mest innenfor det akademiske. Hvem forstår de? Fordel og ulempe at han har høyt intregitet. TTT … jeg holder så lenge jeg har tro på produkten ! PW har vart meget dårlig i å holde sine egn guiding. Og han sier nesten aldri ‘‘Sorry’’ …

Vi trenger en annen i den phase vi er inne nå. Helt enig med @Senior

Produkten tåler for seg til slutt. :tada::tada::tada::tada:

2 Likes

Når får vi en analyse på PCIB?
Kan jo være en innbringende hendelse

5 Likes

sjog; Jeg og flere med meg sitter selvfølgelig med aksjer i PCIB fordi vi har stor tro på teknologien. Bør ikke være så vanskelig å forstå!

Men samtidig mener vi at PCIB på dette stadiet trenger en annen ledelse med en helt annen kompetanse enn dagens ledelse. Ala det som skjedde ved ledelses-skifte i PHO.

2 Likes

Pcib er i en helt annen situasjon enn det Pho var ifbm med deres bytte av CEO…

4 Likes