Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Hehe - ja, det er mye bedre! Snitt på 45, sånn som du snitter ned - da har du kjøpt mye på høye nivåer historisk sett?

1 Like

Ja, satt tungt på 50+.

Det er vel noe lavere om eg finregnet, men eg orker ikke, føles som 45 ennå😂

3 Likes

Ja, jeg leste jo til og med feil. Et meget anstendig beløp, og det er jo godt mulig vedkommende er investert i andre selskaper også.

Enten så er det noen som lyver på seg aksjer eller å være mannen i gata. Eventuelt må jeg innse at jeg er langt under mannen i gata. :stuck_out_tongue:

Vi går for det siste, jeg trenger tydeligvis en virkelighetsorientere, for jeg er langt under mannen i gata.

1 Like

45 ble jo sett på som lavpris på mongobørsen før emisjonen. PCIB varierte mellom 45-55 fra januar til august stort sett.

At vi skal slite noe såpass med å komme tilbake til disse nivåene er bare utrolig trist.

2 Likes

Helgehaus! viktig med drømmerier med pilsner innabords. Det er jo det mannen i gata drikker:)

Pcib har funnet den absolutt optimale måten å benytte teknologien til å levere mRNA. Denne er det nå søkt patent på, og de har fått foreløpig positive tilbakemeldinger.

PW mener at de ser exiting results i de viktigste samarbeidene.

Da er det lov å håpe at den optimale måten for levering er funnet i samarbeid med TOP10 .

10 Likes

Det er enn så lenge ingen som har kjøpt i nærheten av dyrt :boom::beers:

7 Likes

PCIB i godt driv!

Hva med samarbeid med Takeda. Bra fit?!

  • utarbeidelse av business cases og ad hoc analyser

Om arbeidsgiveren

Takeda er i vekst og søker engasjerte kollegaer som vil gjøre en forskjell!

Takeda Norge har en sterk posisjon etter oppkjøpet av Nycomed, som har vært en ledende aktør i norsk legemiddelindustri og en viktig del av nordmenns hverdag. Selskapet har skapt, utviklet og produsert flere av landets mest kjente legemidler og den arven bygger Takeda videre på. Vi jobber for bedre helse og et friskere Norge, med blant annet fokus på spesialområder som kreft, mage/tarm, sjeldne sykdommer og vaksiner. Det er dette som driver oss til å jobbe dedikert og engasjert for pasienter over hele Norge - hver eneste dag.

Takeda Norge har 260 kunnskapsrike medarbeidere med vårt eget moderne produksjonsanlegg i sentrum av Asker.

2 Likes

Jeg har sittet i pcib nesten fra start, og vært med i 4-5 emisjoner…tror faktisk den ene var på 40 kr.
Har Også kjøpt under 5kr… Så snittet er 22kr…
At pharma er forbundet med stor risiko er en kjensgjerning… men tror ikkje noen andre kan hamle opp med den risk/reward som. Pcib !!!
Jeg er ikke i tvil, pcib blir enn. Suksess…
Har kun en annen aksje,.i et veeeelidig undervurdert og upopulært selskap. Som jeg har stor tro på.
Nattopharma…
God. Helg

4 Likes

Ser enkelte sår tvil om at “mann i gata” sitter med milliongevinst men det kan være flere som gjør det om dem gjorde som meg og starta kjøp på ca 3 kr. Jeg hadde snitt på 16 da jeg tok gev med 150k ( av 200 ) på 54. ( kjøpte meg inn igjen litt for tidlig)
Da hadde jeg akk tatt gev i PSI/ Strongpoint på kurs 14-15 og med inngang 3 ( inkl utbytte over flere år). Var med der i 5-6 år ( hadde 600k da jeg solgte) men det ble kjempebutikk og kom meg ut på topp før den rasa til 8. Så det er mulig å tjene store penger om du treffer. Jeg gjorde også ei kule i HEX der jeg solgte for tidlig og kunne tjent 20 mill i stedet for 3 og det på ca 6 mnd!!! Høres ut som bare skryt men har også tatt store smeller men det er ikke like hyggelig å fortelle.
Nå er PCIB min største post og jeg føler at det er tidenes beste investering for meg men har bomma før så er forberedt på det meste.
Nok en gang god helg.

9 Likes

God helg rusbrus.

2 Likes

Takk samme.

Er selv «mannen i gata». Klart det er mulig å gjøre bra penger ved å følge med litt.
Har store realiserte gevinster i Pcib, Nano, Targo og andre.
Mitt beste «grep» var nok «Skillmissen» fra Nano etter ASH18 pga mDOR-tall/fall. Brukte dagen der de la fram abstactet til 212 til å selge meg ut. Føltes forferdelig der og da, men har i ettertid vist seg som noe av det lureste jeg noengang har gjort.

Nå er det mer Pcib-aksjer enn noengang før. Tipper ca halvparten av Arve’s beholdning.
Sitter også med mye i Pho.

God helg :beer:

5 Likes

Idioten
Jeg skjønner at du kjenner meg igjen i fra hegnar. Jeg aner ikke hvem du er ( uten at det betyr så mye men kunne vært trivelig). Om noen sår tvil så tror jeg nok du kan bekrefte min historie og jeg gjorde 3 til 14 mill på 3 år før jeg reduserte med 7 mill ( skatt 3 ). Så nok en gang det er håp for mann i gata.

2 Likes

Kjenner til rusbrus fra Strong, og denne karen farer ikke med løgn. Tvert imot en mann å lytte til. Meget dyktig investor, men kompetansen innen biotek tror jeg er begrenset. Men samtidig har han nok kilder:)

2 Likes

kan bekrefte, mener du var oppe i 200 000. Nikket mitt på Hegnar var sølvreven. Husker best når du forbarma deg over en som ikke fikk noen titusner aksjer en morgen. Og en time etterpå var kursen ned to sifra prosenter.

1 Like

smugde
Stemmer det ,har null peiling på biotek på dette nivået (gjorde meg ei kule på bionor også ca 800 000 også uten peiling)
Min styrke er 25 år på børs i høyeste risikoklasse og et utmerket samarbeide med min megler i SpB1 markeds Trondheim.
Jeg er første mann min megler ringer på dagtrade om han ser noe for jeg sier 99% ja. Treffer mer enn vi bommer.

1 Like

Hvorfor valgte du å investere i PCIB?

1 Like

Er full av beundring Rus, selv om jeg mener du er risiko pervers. Et av mine stolteste øyeblikk var å selge pcib før du gjorde det på høyt 50 tall. PS! Trodde du hadde snitt på ca 15, men husker sikkert feil

1 Like

Haha. Så god stemning har det ikke vært her inne på lenge. Og enda har vi ikke passert 30. Ser frem til den mye omtalte oppgangen, hvis den kommer :slight_smile:

1 Like

FimaNac is hot, but fimaVacc will become hotter, bare de kommer igang.

2 Likes