Ja, må snart ha noe godt i glasset nå
Folkens, følg med på denne nettsiden i helga
www.tu.no
Også har vi FirmaChem som en liten, men nokså smakfull bakt potet. Potensialet kun her tror jeg er meget stort. Priser og pasienter har vært regnet på tidligere, med Asia blir dette store summer. Og det i kun en indikasjon. Vi vet at bukspyttkjertelkreft har en del likheter med gallegangskreft, det er jo en grunn til at de bruker samme type cellegift på begge. Så ved en eventuell markedstillatelse har jeg vanskelig for å tro at Amphinex ikke blir forsøkt til flere typer. Er det 15 typer hulromskreft som har blitt nevnt av kloke tunger? Man kan da knapt forestille seg potensialet, og dette KUN for FirmaChem.
At kursen ikke ligger høyere er fordi de rette investorene ikke har sett potensialet ennå (altså, flere gode investorer er allerede inne, men de sier seg fornøyd med sin beholdning per d.d.). Hvor mange i Norge av de som investerer penger i noe som helst, og som har liten eller stor kunnskap om biotek, og har satt seg inn i PCIB, har valgt å ikke investere noe? Jeg tror ikke det er mange.
Hans Olivecrona er jo ikke aksjonær, og solgte seg ut tvert da opsjonene kom, men han har nok god tro på suksess. Børsen er ikke for alle.
Det er liten interessere for biotek i forhold til andre bransjer i Norge. Det må vi bare ta med oss i tankene når vi stusser over kursen. Og husk at farmaselskaper ikke kjøper seg inn over børs. Noen kraftig reprising kommer neppe før en avtale med penger upfront eller gode resultater i gallegangs-studiet.
I mellomtiden kan man fylle på til svært kurante kurser eller bare glede seg over en fremgang som virker stødig. Det er tross alt ikke et get rich quick scheme dette her. La det gro mose på tålmodigheten så blir det kanskje (sannsynligvis) gull av det til slutt.
Mange hadde nok gjort alvorlig mye mer penger i biotek om de også hadde erfaring med å være trygg på at det alltid kommer nye sjanser så en ikke blir for forelsket i en enkeltaksje
Vel, skal man foerst forelske seg i en aksje, er PCIB det beste valget.
Ikke dum betraktning dette, men når det gjelder PCIB og deres teknologi bl. a. på mRNA så tror jeg ikke det blir OSE som repriser aksjen men BP…
Jeg synes det er litt rart at flere av de virkelig store investorene, slik som Kjetil Myrlid Aasen, ikke har kjøpt seg ytterligere opp etter de siste 2 årenes nyheter fra pcib.
Det man kan håpe på framover er at LOA etterhvert blir så høyt at flere av de eksisterende og store investorne vil ha en større del av kaka.
Aasen sier følgende i en 2 år gammel artikkel som er lagt ut flere ganger her:
"Han mener mange ikke ser så nøye på disse selskapene fordi det er tungt stoff å sette seg inn i.
Jeg tok derfor tidlig kontakt med folk innen bransjen som kunne forklare meg terminologien, henvise til nyttige artikler og rett og slett gi en innføring for lekmann i hva disse selskapene driver med. Med dette på plass så er ikke matematikken i det så veldig vanskelig, og når man tar seg tid til å se på den, så mener jeg at flere av disse selskapene er kraftig underpriset i dag, sier Aasen."
Pcib kursen var på tidspunktet artikkelen kom ut på 23,20 NOK, altså bare ca 3 kroner eller ca 12-13% unna dagens kurs. Helt ufattelig med tanke på alt som har skjedd siden da…
En helt fantastisk artikkel. Også pedagogisk perfekt for nye aksjonærer.
Takk for den, @Mr.Oncoinvest. Supert oppslag.
Ikke minst viktig er det at et slikt oppslag i Teknisk ukeblad garantert når titusener som aldri har hørt om PCIB før. Den ukentlige papirutgaven har for øvrig et opplag godt over 100 000.
Bare å spre vidt rundt seg.
Fin artikkel. Det er jo en del som leser denne (som abacus påpeker) så la oss håpe på litt mer interesse rundt caset fremover.
Veldig fin og ikke minst omfattende artikkel. Denne måten å promotere seg på er savnet så flott at de gjør en innsats her. Selv om hovedfokuset for pcib er å redde liv eller forbedre livskvaliteten til mennesker har de også et stort ansvar ovenfor alle aksjonærer til å skape verdier.
Folkens. Torsdag kveld sendte jeg mail til Teknisk Ukeblad om de ikke kunne lage en artikkel på Pcib. Fredag morgen kommer meldingen fra en teknologiredaktør i TU om at han nettopp har gjort ferdig en artikkel om selskapet! Jeg trodde jeg skulle detta av stolen. Dette er fantastisk for selskapet og for oss aksjonærer. Såvidt jeg kan se har et Radforsk-selskap aldri blitt dekket av TU. Nå er det opp til oss som følger selskapet å bruke dette for alt det er verdt!
-Lik og del
-Send til alle dele kjenner
Print ut og legg ut på jobben
Markedsfoering hjelper. Det spoers hvor gode PCIB er paa dette omraadet? Kanskje de kunne vaert omtalt i en rekke internasjonale tidsskrifter med litt innsats paa den fronten. investor er muligens rett mann/kvinne for jobben;-))
Dine telepatiske evner er jo helt fantastiske. Mange nye prosjekter å anvende dem på i PCIBs tjeneste
Spøk til side; er det så sikkert at denne artikkelen er initiert av selskapet sjøl? Hva tror du?
Vis flere av oss videresender artikkelen til VG, Aftenposten, Dagbladet osv… Så kanskje vi får napp og de skriver om PCIB og?
En ide ville vel også være å sende link til hegnar “den enda rødere tall” reporteren og si at dette er en litt annen innfallsvinkel enn dine røde tall og håper at ingen av dine nære blir utsatt for kreft og må klare seg med dagens behandling!
Jeg har sendt denne til VG, NETTAVISEN, DB, DN, HEGNAR OG AFTENPOSTEN
Vet ikke om det hjelper. Men bør flere gjøre det?
Tror det holder. Like greit at det ikke framstår som en aksjon.
Det artikkelen ikke toucher innom er finansene. Når vi kan fortelle nye investorer at de også er OK, burde caset være lett å selge inn når man legger med denne artikkelen.
Er jo nesten sprøtt at Must og Aasen er de eneste norske «rikinger» som har aksjer her.
Av alle norske selskaper er det bare 2 som er i pivotal studie. Av de 2 er det bare ett som har muligheter for avbrudd av etisk komite. Og kun ett som har finansene i orden.
Timeingen på denne artikkelen er bortimot perfekt mtp at «våre venner» straks er tomme.