Opp nesten 7% på flat børs og brukbart volum ( for vår aksje ) så dette kan jo bli hyggelig.
Nå startet vel NANO oppgangen høsten 2016 på lavt volum også. Omsetningen lå på fra under 1 million kroner til ca 5 millioner kroner daglig fram til 24/8. I denne perioden gikk kursen fra 23-tallet til 28…
Før det tok helt av fra 25/8 og da kom det volumet, typisk mellom 5 og 15 millioner kroner omsatt, senere vesentlig mer også.
Nano og PHO ned. Er det bare tradertullinger som flytter penger til PCIB ?
Bra at PCIB stiger, men vi trenger nye investorer til sektoren.
Flere burde forstå at vi står foran en himmelferd om mindre enn 1 år når Topp-10 avtalen offentliggjøres.
PHO er ikke vesentlig ned, trader rolig innenfor trading range over 50
Tror dette er starten på en trend med flere nye investorer inn i PCIB. Har selv “rekruttert” 3 nye investorer i løpet av helgen (selvsagt med egen risiko), og tror at word of mouth sprer seg godt nå. Skal ikke undervurdere TU artikkelen som ekstra hjelp sådan. Det finnes mange meget kompetente PCIB-aksjonærer som nå også har en artikkel å spille på i praten med potensielle nye investorer.
Avventer selv med inngang. Vil se volum sammen med brudd og close over visse motstandsnivå.
Inntil dette skjer ser jeg på dette som et “weak hands rally”.
Å handle Pcib kun basert på TA anser jeg som risky buisness. En avtale kan komme som lyn fra klar himmel, og da står man der på perrongen med TA ekspertisen langt ned i halsen.
Det fundamentale tilsier at Pcib er ekstremt lavt priset, det er det man bør fokusere på og handle på.
Tjah, markedet er jo gjerne litt tregt til å reagere, så selv på en knallnyhet, så må man gjerne betale bare 10% mer enn dagen før. 28,5 + 10% er nok lavere enn snittet av de fleste som har kjøpt det siste året her.
Kjøpte mer på 21,5 og 22,5 for et par uker siden basert på det fundamentale. Vet ikke hvor mange prosent det er fra der og opp til 29, men dere TA folk gikk glipp av noen prosenter der
To gode kjøp, gratulerer! Kanskje noen TA folk bunnfisket og kjøpte der nede sammen med deg.
Hva er snittet ditt?
Og der ligger samtidig noe av problemet: Mange vegrer seg for å kjøpe noe som ikke har stor sannsynlighet for triggere før om rundt et år. Spesielt når man i en slik venteperiode kan regne med en kraftig børskorreksjon.
Snittet mitt er vel uvesentlig? Dere kan kjøpe når som helst opp til 50 kr og fremdeles ha en god inngang fundmentalt sett, så dere kan gjerne vente til det for min del. TA kan være til hjelp ved trading. Regner med dere trader Pcib.
Hvis et år er for lang tid kan man vurdere å ta en spekk på gode kursdrivende nyheter fra konferansen i Barcelona om 4 uker
Syntes det ser bra ut jeg.
Tydelig at endel flere aksjer er blitt «sementert» av TU-artikkelen.
Det kan jo komme vaksineavtaler når som helst også
Brudd skal som regel testes. Dette ser man perfekte eksempler på når man ser på BGBIO nå nettopp, PCIB i mai, og NANO i november. Alle disse formasjonene utviste klimatiske tegn og distribusjonskvaliteter.
Så føler ikke noe hast med å komme meg inn.
Kan dere ta dette på TA-tråden?
agree, if you buy based on the TU article then you are most likely a value investor not a TA investor
fimaNAc avtalen med TOP10BP har deadline om 10 mnd. men den kan komme lenge før det, da de allerde nå sitter på gode resulater etter 4 års sammarbeid.
en fimaVACC avtale/samarbeid kan oxo komme allerede nå i høst, ser det som høyst sannsynlig.