Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Er det noen private feider? Vi er på småprat tråden og viser til haussing etterfulgt av dumping. Er vel kanskje greit for folk flest å få en slik vekker, spesielt siden enkelte omtaler personen som nettopp gjorde dette som ærlig og redelig fyr! Å kvitte seg med nesten 100 000 aksjer den seneste måneden og i samme tidsperspektiv skrive følgende på forumet:

Det er pinlig å lese alt dette når man har fasiten i hånd.
image

17 Likes

Gapestokk er nok på sin rette plass om du tar en kjapp titt på innleggene til den omtale/tiltalte. Det er sikkert nok nå. Regner med flere er litt mer obs på både den omtalte og alle andre. Og kanskje går i seg selv og tenker litt over både egne og andres motiver for det som skrives

1 Like

Ikke nødvendigvis uenig i bruken av gapestokk men jeg tror de fleste har fått med seg dette nå…

Veldig greit at det kommer frem. Personen mister jo all troverdighet nå og da er vel jobben gjort. Tror ikke at alle på slike forum snakker med 100% rent mel i posen, men det her var egentlig litt trist.

8 Likes

Jeg har ingen problem med å få kritikk som jeg muligens fortjener men dere vet jo ikke hvorfor jeg selger. Har gått på store smeller i AXA - QEC-SEABIRD med flere og dermed måtte jeg dessverre selge da jeg er belånt og får ingen nåde i fra banken. Hadde for 3 uker siden INGEN planer om å selge en eneste aksje men slik gikk det altså. Når det gjelder kurs så har jeg solgt meget forsiktig over sist omsatt og ikke presset kursen ned. INGEN som beklaget seg da jeg økte beholdningen i fra 50 til 250k og presset kursen opp ganske solid enkelte dager.
At mine kommentarer ikke faller i smak får så være jeg må da heldigvis ikke delta på forumet.
Har fremdeles klokketro på PCIB og har fulgt selskapet tett siden tidlig i 2016 men trodde faktisk ikke kursen skulle ned mot 21 slik den gjorde.
Håper noen av dere fikk billige aksjer av meg da om det er en trøst.

21 Likes

Om du kjøper eller selger aksjer er det vel ingen som sier noe på.

Men det er 100% korrelasjon med dine første innlegg på forumet og når du begynte å selge. Så agendaen er jo tydelig.

Agendaen din har vært å skrive hausseinnlegg, for å forsøke å påvirke kursen i positiv retning. Slik at du fikk/får best mulig pris på aksjene du skulle/skal selge.

5 Likes

Han har altså tatt en rolle på ett investerings-forum for å forsøke påvirke andre til å kjøpe aksjer for å komme best ut av det selv. Regner med han langt ifra er ferdig ref hans innlegg tidligere på dagen. Har ingen sympati.

Hva med å bare legge ei blokk på 27kr i morgen; - bli ferdig med det?

2 Likes

Haussing eller ikke haussing. Jeg angrer fælt på at jeg ikke gikk ned til 29,50 i går og solgte alt. Jeg la ut alt på både 32,31 og 30 men ingen bet på.

Denne stigningen vi fikk i 2 dager, for så bare å duppe ned, er bare så jævla typisk pcib.

Ingenting virker å dra den varig opp og det er bare så jævla urettferdig.

Nå er jeg bare satans lei av hele denne drittbørsen…

Hvis jeg skal ta noe lærdom av de siste årene med pcib så hadde det vært å selge ved gode nyheter og oppgang, for så å kjøpe seg inn igjen.

1 Like

Synes du gjør deg vel uskyldig her nå, men men…

Følgende kommentar, som du kanskje skrev samme dagen som du kvittet deg med de siste 20K blir jo morsom:

4 Likes

Vi ønsker nye aksjonærer velkommen men dem skal betale en høyere pris enn oss ? Høres slik ut her på forumet. Hvordan skal vi få inn nye om INGEN ville selge ? Jeg hadde ingen planer ( slik det høres ut her) om å selge en eneste aksje.

Selger ikkje en aksje. Venter på avtaler og interimavlesing. Selger ikke da heller. Håper bare de trauste aksjonærene da skjønner solo sitt budskap og ikke selger billig.

Dét er denne risikoen vi nå har betalt for det siste året og lykkes vi skal vi ha godt betalt… Får vi partnere på vac nac og gode resultater på chem kommer store og små med risiko avesjon.

Risiko og være utenfor også, særlig om aksjonærene skjønner hvor stort det kan bli når den første avtalen er i boks.

3 Likes

Hva er det du babler om her?

Du har hausset aksjen for å forsøke å oppnå en bedre pris på aksjene du skulle/skal selge. Det korrelerer 100% men når du begynte å skrive på forumet. Ikke gjør deg selv til en løgner også.

4 Likes

Bruker du å kjøpe aksjer med en plan om å selge til lavere pris?

3 Likes

Enig at tråden presumptivt bør dreie seg om stoff relatert til PCIB.
Krangel og hva som skjer i de andre biotek aksjene har kun interesse, når det har relevans for PCIB.
Forøvrig ønskes utenlandske investorer velkommen.

1 Like

En stor takk til Arve for å være en stor aksjonær i PCIB.
Jeg kan tilgi om han skriver positivt om aksjen og samtidig selger. Det er slikt vi må forvente på et anonymt forum. Selv ville jeg ikke benyttet den metoden, men jeg forventer at det skjer.
Jeg har aldri solgt en eneste PCIB aksje og gjør det heller ikke før jeg tror langvarig utvikling blir negativ. Ettersom jeg tror PCIB blir «Big Pharma» blir det lenge til. Jeg er ikke belånt, dermed må jeg aldri tvangsselge.

Er topp-100

6 Likes

Flere aksjonærer som har solgt siste uker.
Ikke rart at kursen sliter med å bikke 30 når det stadig er noen som må selge. Spesialinvestor fra Holland, Storebrand, Veslik og Arve har vel stått for det meste av nedsalget siste mnd.

1 Like

Kursen gikk ned i dag uten at jeg solgte. Har ikke planer om å selge mer jeg.

4 Likes

Hvorfor henge ut enkelte så voldsomt… Vi alle gjør noen feil valg enkelte ganger…
Se fremover med blanke ark :slight_smile:

8 Likes

Jeg synes kanskje “lærdommen” av den litt opphetede diskusjonen over om enkeltes kjøp og salg er at så lenge det ikke er reell transparens / kontrollmuligheter for dette har det liten verdi at folk skriver om detaljer i egne kjøp og salg.
Skriv for all del gjerne at en er long eller short, men uverifiserbare detaljer, er bare støy. Det skrives jo gjentatte ganger at man er “all-in”, “100 % allokert i aksjen” og så kjøpes det likevel aksjer en eller flere ganger i uken. Og som @Chilli skriver over, alle gjør feil og må betjene sine forpliktelser ovenfor banken, skattefuten og private utgifter uten at vi kan forvente at folk annonserer sine salg her først.

6 Likes

Må bare ha en siste kommentar til mine kritikere. Jeg kjøpte 25k til 26,60 den 01.07 så 12k kurs 26,64 den 03.07 og mitt siste kjøp 13k til 28,53 den 09.07. Da var jeg oppe i 250k som ble i overkant hva jeg kunne forsvare. ( da kursen snudde ned) Men jeg trodde jo kursen skulle opp opp opp og det var ikke meg som solgte og pressa kursen ned til 21,50 slik at jeg kom i skvis med marginer og MÅTTE selge. Hva ville dere ha gjort . Hva kunne jeg gjort annerledes. Jeg er faktisk er ærlig mann som legger korta på bordet. Skal det ikke være tillatt å skrive positiv omtale om en aksje når du sitter med 250k ?

11 Likes