Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Kjøper mye heller 2 pcib aksjer enn 1 pho aksje.

3 Likes

@focuss kommer med mye grei info om PHO, det er bare så synd han så lett tyr til denne barnehagementaliteten.

3 Likes

Jeg har lest hva han skriver. Man kan ikke akkurat kalle det en seriøs vurdering!
Hele den tråden på HO der denne diskusjonen foregår, ligner en barnehage der man krangler om hvem som har den sterkeste pappaen.
Det var i alle fall aldri min intensjon om å bringe en slik form for diskusjon hit til dette forumet.
Da er det befriende å heller forholde seg til den saklighet og faglige tyngde man finner her på Tekinvestor! For meg har det i alle fall hatt stor betydning i min vurdering av selskaper.
Eneste ankepunkt er at en del er litt for nevrotiske mot alt som kan tolkes som negative momenter.

5 Likes

Greit å bli minnet på hvorfor en ikke er på HO lenger.

9 Likes

Norsk biotek er sulteforet på kommersiell suksess. Når PCIB, og i dag Nano, kan vise til gode resultater, gavner det hele segmentet. Det samme gjelder selvfølgelig også Pho.
Denne kjeklingen om at “min biotek blir mye større og bedre enn din biotek”, burde man ha lagt av seg på SFO.
Kan i farten ikke komme på noen annet segment der man er så opptatt av å snakke hverandre ned.

8 Likes

Helt enig i det, men på samme tid må det være lov å gjøre sammenligninger uten at noen skal føle seg “tråkket” på.

2 Likes

Vi må ta en avstemning over hvilken kurs, eller meld vi skal sprette champagne korken ,og fyre en fet cigar, og ta en felles skål på nettet? Håper han stemme gurun tar seg av det.

2 Likes

Der ble det kjøpt over 20 000 aksjer på 30,9.
NLS artikkel eller generell reprising! Anyway. For en økt interesse for PCIB👍

4 Likes

Lastet nå 28600 : )

13 Likes

Joda, men det var dette med epler og pærer…:wink:

6 Likes

spør @focuss om hans andre hjertebarn Targovax, da blir det vel fort månelyst… :full_moon_with_face:

og ja å sammenligne PHO med PCIB er helt uinteressant !!!
PHO = Diagnose Verktøy
PCIB = Kreftmedesin (Chem) - immunresponsteknologi (VACC) og mRNA leveringsteknologi (NAc)

2 Likes

Ja, man trenger ikke lese mange innlegg på HO før man returnerer hit :smiley:

5 Likes

Jeg bruker begge forumene.
I grove trekk, dog med noen unntak, brukes forumene slik:
HO gir meg underholdning
Tekinvestor gir meg tilgang til vurderinger og informasjon fra personer som har mer peiling enn meg selv.

5 Likes
3 Likes

Jeg synes trenden er fin den. Har notert meg 14 % opp de fem siste børsdagene og hele 35 % på vel en måned. Alt uten store kliniske nyheter eller den første kommersielle avtalen - “bare” en solid kvartalspresentasjon og en god, informativ artikkel i Teknisk Ukeblad (muligens også en tidlig respons på artikkelen i Nordic Life Science).

Springbrettet vi skal skytes opp fra, er justert betydelig opp de siste ukene, men jeg ser gjerne at brettet heves mange hakk videre før selskapets kommersielle debut blir meldt. Da først starter den virkelige reprisingsprosessen.

10 Likes

Til info - det gikk en stoploss på en pott hos meg rett etter 09:00 som resulterte i en sur dipp. Lempet ca 30 000. Uansett er inne igjen

1 Like

Posten som gikk 0914?
Godt du er inne, selv om det sikkert kostet litt…

Stopp Loss i Biotech kan være livsfarlig. Når vi også vet at det ikke er negative triggere i luften, så skjønner jeg ikke heller vitsen.

Kan muligens skjønne det om man er kortsiktig trader.

1 Like

Jepp - jeg var nok ikke den som startet snøballen , men fulgte med ned et stykke.

1 Like

Den må svi litt. Får håpe de pengene bare blir småbeløp når gevinsten skal innkasseres.

2 Likes