Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Ingen fare for min del, tar det snart igjen . Grunnen til at jeg informerer er at det ble spekulert i om spesial investor kastet aksjer eller noen hoppet over til NANO. Ingen av delene, pølsefingre passer nok best .

Uansett dagens swing viser at det ligger lite stoploss aktiv -siden jeg hadde hovedpotten.

14 Likes

Du som tok ut 28,5kr på vei opp igjen også?

1 Like

Nei, støvsugde resten av dagen i PCIB …masse jobb…

2 Likes

Over til situasjon for BP.

Følger biotek i Sveits og hører at strategien hos flere nå er å flokke seg rundt elite universiteter for sikre seg innsikt i pågående forsking og «spinn off firma» som har lokasjon i Boston område. Avdelinger flyttes ut av Sveits.

Viser hvor sultende de er på ny teknologi

12 Likes

Good news from China :cn: regarding new drugs from overseas.

https://www.chinadaily.com.cn/a/201909/17/WS5d802fcca310cf3e3556bccc.html

11 Likes

Vakker den kommunismen altså! Her skal de altså opprette en frisone for nye legemidler som ikke er tilgjengelige i hele Kina, slik at de rike kineserne som har råd til det kan reise til denne sonen for å få behandling, i steden for å måtte reise til utlandet, slik de må i dag.

Men vi kurerer gjerne gallegangskreften deres vi :smirk:

3 Likes

Pcib nevnt i forbindelse med mRNA og siRNA. Virker å være sluppet i dag.

Edit: fint hvis noen med mere innsikt kan kommentere da dette kan være resultat av googlesøk som tar søkeordet og legger det til i en “reportasje”. Det er tross alt en rapport man ønsker å selge men jeg tviler ikke på at pcib er med.

“Some of the key contributors to the oligonucleotide therapeutics market are PCI Biotech, SomaGenics, ContraVir, Alnylam, Regulus Therapeutics, Ionis Pharmaceuticals, Gilead, Santaris, InteRNA, miRage, Biogen, Merck and Pfizer, among others.”

https://www.google.no/amp/s/newsvarsity.com/2019/09/17/discover-the-oligonucleotide-therapeutics-market-gain-impetus-due-to-the-growing-demand-over-2029/amp/

5 Likes

Dette er sånn autogenerert bullshitanalyse. Yogesh Sengar har skrevet flere titalls analyser om alt mellom himmel og jord i dag.

f.eks. denne :sweat_smile:

https://newsvarsity.com/2019/09/17/explore-active-dry-yeast-market-size-analysis-and-forecast-report-by-2024/

2 Likes

Interessant, @StockDZ

En slags medisinsk frihavn eller “spesiell økonomisk sone” (pilotsone) som Kina har brei erfaring med.

Folkekongressen består i stor grad av milliardærer, og der finnes liten eller ingen sjenanse for sosioøkonomisk segregasjon i Midtens Rike. Jeg har vært der flere ganger.- også litt på innsida.

NB! Skarve 5 % av befolkningen utgjør 70 millioner innbyggere. Er incidensraten på nivå med Sør-Korea, har vi å gjøre med en vesentlig større potensiell pasientpopulasjon.

Why not?

5 Likes

Jeg hadde en liten mistanke om det så jeg editerte innlegget for å tone det ned…

2 Likes

På tide telle ned til høstens første av flere abstract release.

De aktulle slik jeg ser det er:

ESMO, førstkommende natt til mandag (23/9), k l. 00.05!
SITC, 1/10
SITC, late breaking, 1/11
ESMO Immuno-oncology 5/12

Blir vel en av disse 3 hvor vi får fimaVacc in-depth.

10 Likes

Det blir den sammen med julekalenderen. …tror jeg

1 Like

Holder en knapp på SITC.

SITC 2019 is the leading destination for scientific exchange, education and networking in the cancer immunotherapy field.

3 Likes

Vil det ta 9 mnd fra interim til AA blir innvilget?

"With the FDA granting a priority review to the BLA, a decision from the regulatory body is expected on Mar 15, 2020.

In July this year, Seattle Genetics and Astellas Pharma submitted the BLA to the FDA for the accelerated approval of enfortumab vedotin.

The BLA was based on data from the first cohort of the phase II EV-201 study on enfortumab vedotin, presented at the annual meeting of the American Society of Clinical Oncology (ASCO) held in June".

https://www.zacks.com/stock/news/522940/seattle-genetics-enfortumab-vedotin-bla-gets-priority-review?cid=CS-MKTWTCH-HL-analyst_blog|company_news_-_medical_sector-522940&mod=mw_quote_news

Noen som kjenner til SoC her vrs disse dataene som har fått Priority Review?

Back then, data from the study showed that enfortumab vedotin rapidly shrank tumors, having achieved an objective response rate (ORR) of 44% in majority of the patients while complete responses (CR) were observed in 12% of the given subject population. The median duration of tumor response was 7.6 months.

1 Like

Tror ikke vi faar ta del i fimaChem suksessen som kommer om ett par aars tid, Vi blir nok kjoept opp lenge foer den tid.

2 Likes

Det er lav takhoeyde her naa. Jeg skriver at jeg tror vi blir kjoept opp, foer fimaChem naar maal, ogsaa blir innlegget slettet pga. klager??? Det er ikke tillatt og ha meninger her.

6 Likes

@solo, denne linken er spesielt til deg :grin:

Mye bra info i forhold til biotech aquisitions.

https://www.google.no/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.ey.com/Publication/vwLUAssets/EY-beyond-borders-2016-biotech-deals/%24FILE/EY-beyond-borders-2016-biotech-deals.pdf&ved=2ahUKEwja6Y7W39jkAhVGcZoKHfY9B5sQFjAQegQICBAB&usg=AOvVaw04KJbB0nboReoXb92h7sX3

1 Like

Yes, denne underskirver hva jeg sier;-)) Snart er det vaar tur;-)) Eller for og si det paa en annen maate. Hvis fimaNac patentet og fimaVacc resultatene er saa gode som vi tror. Burde det vaere det.

2 Likes

Ferske nyheter fra USA. Det spyttes inn krisetiltak.

1 Like

De maa velge mellom dette, eller ny finanskrise.

Det kortsiktige lånemarkedet for obligasjoner og andre verdipapirer får sjeldent mye oppmerksomhet, men er en måte for investorer og spesielt banker, å hente kapital raskt.

Markedet opplevde mandag uvanlige svingninger, og lånerenter på obligasjoner som Fed har som mål skal ligge på 2,5 prosent, var så høye som 9,25 prosent på ett tidspunkt, ifølge meglere Wall Street Journal har snakket me

Årsaken skal ha vært mangel på kontanter i lånemarkedet, noe som gjorde at Fed pumpet inn 472 milliarder kroner (53 milliarder dollar) i markedet

Det neste blir antakeligvis QE4. Noe som betyr at PCIB ikke vil rase som foelge av ett boerskrakk.

1 Like