Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Kan være Metadata som er lagret med bildet. Hvis noen her har Adobe Indesign kompetanse, så er det kanskje mulig å åpne opp og se bak “gardinen”.

3 Likes

Jeg hadde håpet at en eller annen ekstern ekspert uttalte om selskapet at de sto på terskelen til det helt store, samt at den var litt mer lik TU-artikkelen.

Men plis misforstå meg rett der, det er helt supert at de har fått den, er helt perfekt publikum de nå blir eksponert for.

7 Likes

Får håpe vi holder oss på 30-tallet framover. Det var nære på i dag…

2 Likes

Det er noen som på død å liv må sjekke ut om 30 linja holder vann.

2 Likes

På side 4 i NLS står en oversikt over de selskapene i norden som er tildelt tittelen “RISING STARS”

78 Finland -Cerenion
84 Iceland-Coripharma
90 Norway-PCI Biotech
96 Denmark-Particle3d
102 Sweden-Cellink

Altså er PCI Biotech valgt i norge til å få denne utmerkelsen (i konkurranse med øvrige norske biotek selskaper)
Trenger jo på ingen måte bety noe men jeg velger nå å tolke dette som et av flere tegn som kan indikere at jeg har investert i rette selskap.
Direkte vondt er det i hvertfall ikke.

Når det kommer til spørsmålet om publisiteten som oppnås for PCIB vil resultere i øket interresse fra investorer så skal en ikke se bort fra det kan skje.
I første omgang så dreier det seg jo om å gjøre markedet oppmerksom på selskapet og det synes jeg selskapet oppnår på en fin måte.
Etter at denne jobben er gjordt så vil selvsagt kommende aksjonærer i PCIB bruke tid og lese seg opp på selskapet før de går til innkjøp av aksjer,noe som kan ta uker.

Artikkelens utforming er altså ikke det viktigeste men heller at markedet blir gjordt oppmerksom på selskapet og hva det driver med.

Språket er jo til og med engelsk :soccer:

12 Likes

Det er jo veldig lite interesse etter å kjøpe da… men også veldig lite til salgs da :grin:

2 Likes

Savner to ting.

Savner tilsvarende artikkel i the Lancet Pluss en BP avtale med upfront payment.

Begge deler kommer forhaapentligvis ikke saa lenge etter at fimaVac showet er avholdt. Nar det enn maatte vaere?

Men det er ingen tvil om at PCIB er paa en roll. Og dagen for en overaal annerkjennelse av vaar leveringsteknologi world wide, naermer seg med stormskritt. Og saa snart alle vil ha en bit av PCIB, vil kursen til slutt ikke ha noe tak. Her lukter det (sniff, sniff) en ny GenMab lange veier.

8 Likes

Hvor lenge skal man holde på at man var datter til. Tiden at profilering av PCIB blir borte, slik også PHO er ikke lenger aksjonær i PCIB.

min kommentar komer pga beskrevelsen på

PCI Biotech Holding ASA

Lykketil.

www.pcibiotech.no
PCI Biotech Holding ASA ble etablert i 2000 som et datterselskap av det norske farmasøytsike selskapet Photocure ASA. Strategien til PCI Biotech er å kommersialisere en patentert fotokjemisk medisin leverings teknologi til bruk i terapautisk behandling. PCI kan brukes innenfor mange områder, inkludert; gene terapi, protein terapi, oligonucleotide terapi, kreftbehandling og nanomedisin.

@solo,

For det første; The Lancet er ikke et forretningstidsskrift. Det kan meget vel være at PCI-teknologien generelt - eller for en spesifikk anvendelse - kan bli høyt profilert i en artikkel i The Lancet. I så fall vil det ikke være selskapet PCI Biotech som framheves, men den medisinske relevansen av teknologien.

Om du sikter til utlisensiering til topp10-selskapet og en mulig utlisensiering, tror jeg ikke at vi vil få en slik melding før i andre kvartal neste år - mest sannsynlig ikke før juni måned. Big Pharma trekker sånt ut i det lengste.

Derimot tror jeg ikke at en partneravtale innenfor fimaVACC er avhengig av denne konferansen som “alle” snakker om. Interessentene har lenge hatt all den informasjonen de ønsker; sånn sett kan første kommersielle avtale komme når som helst.

3 Likes

Da ble det ny bakgrunn på laptoppen i dag, itilfelle jeg skulle glemme det nye slagordet vårt :stars:

16 Likes

Abacus
Saa du sier at hvis the Lancet fatter interesse for PCIB’s resultater for fimaVacc og fimaNac, og hvilke kvantesprang PCI behandling kan utgjoere for kreftvaksiner og immunterapi, saa vil ikke Lancet nevne at det er PCI Biotech og partnere som har forsket frem disse resultatene. Det tror jeg ikke paa.

Og naar foerste avtale faller ned, og fra hvem vet vi ikke. Mulig du har rett at vaar topp 10 BP venter til neste aar slik det er meldt, men man vet aldri hvor haren hopper. Jeg har sett selskaper opp igjennom historien som har inngaatt store avtaler med BP mens de har vaert i alt fra fase I til fase III. Og naar vaar leveringsteknologi blir annerkjent (om ikke alt for lenge) noe som er godt paa vei, kan det godt hende at BP vil sikre seg enerett paa ett forretningsomraade, eller legger en stor sum paa bordet for hele selskapet. Hvem vet. Alternativt at PCIB begynner og tegne den ene avtalen etter den andre med upfront payment. Ellers haper jeg du faar rett med tanke paa fimaVacc.

Og jeg er overbevist om at ett selskap som muligjgjoer/legger til rette for; neste generasjon av immunterapi og kreftvaksiner, fort kan bli hot stuff baade her og der. Men enn saa lenge, faar vi glede oss over gode resultater og en spennende fremtid hvor alt kan skje, og egentlig naar som helst.

2 Likes

@solo,

les hva jeg skriver. Det vil være det medisinsk-vitenskapelige som eventuelt vil være det vesentlige. Det betyr nødvendigvis IKKE at PCIB eller eventuelle partnere ikke vil bli nevnt.

2 Likes

Yes, men da faar PCIB aeren for artikkelens innhold, og blir vi kreditert, hvor vi mottar oensket markedsfoering. Jeg er ingen drawback her. Tvert i mot.

2 Likes

It was little funny for me reading the article yesterday. PW source of inspiration is Jacques Cousteau. My mother who is a professor in conservation biology keeps a good collection of his work including books and VHS tapes and as a kid I remember she was spending hours educating us about his work in the kitchen, around dinner table even during bed time stories. This is a great man for those who are familiar with his work and personality. I’m glad PW relates to him

22 Likes

Billigsalg idag igjen :slight_smile:

Billig ja men volumet er jo så begrenset at den som vil kan kjøre aksjen 1-2 kr begge veier med noen få k aksjer. Vi satser på at det blir opp da!!!

1 Like

Viktig at den holder seg over 30 ved close, så får vi håpe på et rekyl opp derfra etter hvert.

1 Like

Dagen i dag spiller ingen rolle (29 eller 31). Det er langt viktigere hvordan kursen går etter vacc/nac-avtale. Blir det 100 eller 200 ?

4 Likes

Ville ikke vært uten aksjer om abstract på fimaVacc kommer natt til mandag.

12 Likes

Får håpe på 200.

Men det fordrer litt av en avtale.

Om den/de i det hele tatt kommer.

Det har uansett vært en fin tid etter Q2 ble lagt frem…får håpe at denne trenden fortsetter.

4 Likes