Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Denne diskusjonen berører også et annet vesentlig spørsmål: Til hvilken aksjekurs bør styret tidligst kunne benytte emisjonsfullmakten vi aksjonærer (dvs. et overveldende flertall av avgitte stemmee ved siste generalforsamling) har gitt til styret?

Bruk av denne fullmakten vil i praksis skje ved en rask, retta emisjon med inntil 10 % økning av aksjekapitalen.

Min forventning er at fullmakten bare blir brukt til et velbegrunna formål og at emisjonskursen ligger nærmere 100 kroner enn dagens kurs. Lettere enn det skal det ikke være å oppnå en posisjon lik den største aksjonær idag sitter på.

Nei så klart, 35 x dagens kurs så trenger aldri mine barnebarn jobbe :joy: muligens også mine oldebarn​:bank:

1 Like

Vi får nesten håpe kursen stopper på 11.500 da, så ikke arve havner i respirator. :smile:
Det ville jo vært utrolig synd om han ble mangemilliardær, uten å kunne nyte noe som helst av det. :open_mouth:

1 Like

Hvis budet er 35mrd betyr det at teknologien virker. Dvs cellegift forsterkes opptil 50x, vaksiner 8x, andre medisiner opptil 1000x.

Da mener jeg det er vanvidd å selge for 35 mrd. Dvs jeg selger IKKE.
Mulig jeg selger ut den opprinnelige investeringen slik at hele restbeholdningen er ren gevinst.

Men, først håper jeg det kommer noen saftige avtaler i vacc og nac slik at kursen hopper oppover. Da er det kanskje mindre sannsynlig at dere selger (?)

4 Likes

Utdrag fra side 44 i siste utgave av NLS´s magasin, som tapper innpå tematikken jeg opplever debateres her nå:

Pharmaceutical R&D by its very nature is a risky business, and Big Pharma companies, the very organizations that are both able to commit both the necessary financial resource and have the technical competence in drug development to invest in the long term, are typically unwilling to take on big risks that were not “invented in -house”, without conducting extremely rigorous due diligence. A pharmaceutical company is thus more likely to show interest in a project that has been taken at least some way into clinical development.

TTT - og jeg tviler på at M&A armene til BP har like hast som aksjonærene her inne. Jeg er en av de som er langt fra overbevist om et nært forestående oppkjøp, eller at et slikt scenario nødvendigvis er mest verdiskapende for langsiktige aksjonærer.

16 Likes

Veldig enig i det du peker på her, @anon58924711.

Tendensen blant de største farmasi- og biotekselskapene har lenge vært at deres egen andel av den totale FoU-innsatsen faller. Det vil si at en voksende andel av produktene / produktkandidatene innlisensieres eller kjøpes opp fra de mellomstore og minste selskapene. Og stort sett har de både penger og tid til å være kresne og grundige med hensyn til hva de tar inn i eget sortement. M.a.o. skyr de i det lengste risiko og betaler det som trengs om de finner “sikre” kandidater.

3 Likes

Faktisk enig om fantasitallene 50 -8 og 1000x stemmer så er 35 mrd for billig.

4 Likes

Hvem vil kjøpe gamle medisiner når PCI-forsterkede virker x ganger bedre ?

3 Likes

Dette er et svært sannsynlig scenario ettersom PCIB idag er godt inne i registreringsstudien med sikra finansiering helt fram til forutsatt interimsavlesning. Skulle den utløse CMA og AA, har en midlertidig markedsføringstillatelse og resterende klinisk og regulatorisk risiko er neglisjerbar.

Om en så ønsker å knytte til seg en partner for markedsføring og salg, skal denne for det første betale et anstendig vederlag for PCIBs forsknings- og utviklingsarbeid, dernest løpende framtidige royalties etter en høy sats.

4 Likes

PCIB er en mini miniputt og det er galskap å prøve seg ut i markedet alene. Norden mulig ok men resten av kloden må en partner på plass. Greit at vi må dele på kaka men tror det blir nok til alle om prognosene som skisseres er i nærheten av sannheten.
PS. Kald pils på terrassen på nordvestlandet i dag og det meldes fortsatt ute-pils-temperaturer!!! Ikke verst.
God helg.

4 Likes

Ja og da er vel tipset at en eventuell partner for gallegang kommer mest sannsynlig ikke før man eventuelt har fått tildelt AA?

1 Like

Enig.

4 Likes

Men vi kan få en partner på NAC i løpet av Q2-2020 og første VACC avtale kan komme om 2 min :grin::grin::grin:

11 Likes

Snakk om og selge pelsen foer bjoernen er skutt, hvor jeg er like god til det som alle andre.

Men det er vanskelig og se hvordan dette skal gaa galt. Vel, det maatte vaere hvis noen andre oppfant noe helt sensasjonellt paa tampen. Men naar man tenker etter, kan man egentlig si at det er det vi som har gjort.

5 Likes

Jeg vet ikke om denne er posted. Jeg synes det meget bra at Radium Hospital steller seg bak PCIB på sine facebookside.

Vår porteføljebedrift PCI Biotech er i vinden. De er utnevnt som “Rising Star Norway” av tidsskriftet Nordic Life Science. Selve artikkelen har fått tittelen “PCI Biotech on the cusp of a revolution in cancer treatments”.

Den er dessverre ikke tilgjengelig om du ikke abonnerer: https://nordiclifescience.org/

14 Likes

https://oslocancercluster.no/member-overview/

Noen ganger lurer man om PCIB blitt sett.? Da går man klart forbi at PCIB er member i en fantastisk organisjon Oslocancercluster. Se hvem er de andre medlemmer!!

Lykketil!

4 Likes

FimaCHEM:
GGK + off label + asia = blockbuster med unik risikoprofil
Kontrollgruppen kan fremskynde markedsgodkjennelse.
Massiv historisk datatilgang som underbygger revolusjonerende virkning i en sykdom uten godkjent behandling hvor alt tidligere har feilet.

Leverer medisin med lys----fantastisk

Løser DELIVERY gåten som har vært problemet i flere 10-år.

steikjebra

6 Likes

12000 på fredag.

4 Likes

Rakisnebsem
:+1:
Det kan komme men du må nok ha litt mer tålmodighet og PCIB må fortsette å levere resultater som de til nå har gjort! Men sjelden vare er PCIB innen nordisk biotek, det fikk vi bevis på da NLS top pick Norden PCIB🥳. Fortsettelsen blir spennende. Og innen biotek gjelder det å finne punktet hvor det begynner å løsne verdimessig. Punktet KAN se ut til er NÅ!

7 Likes

Ha i bakhodet at kreftceller er noen «luringer». En form for profesjonelle geriljasoldater. De er hele veien på hugget og utrolig flinke til å posisjonere seg.
Spørsmålet er nå om nettet er iferd med å snøre seg igjen for dem, eller om de er så smarte at selv PCIB teknologien vil være på etterskudd.
Det er som å overvære en intens fotballkamp. :soccer: :man_playing_handball::man_playing_handball:

1 Like