Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Omsatt knappe 8k første timen og lite kommentarer i dag. Blir det ny “dvale” i påvente av nyheter eller ser noen muligheten for en gunstig inngang?

Hvem som blir den store raketten, skal være usagt. Men med min 60/40 fordeling mellom PCIB og NEL, ser jeg rimelig lyst på framtida : )

6 Likes

Dagens Aftenposten s. 3

Antibiotikaresistens.

«Bare i Europa tar resistente bakterier nå livet av 33.000 mennesker hvert år.»

Jeg tror fimabacc raskere enn de fleste tror vil måtte selges / eller utvikles. Problemet for menneskeheten er for stort til at teknologien til PCIB kan ligge i bero. Da tenker jeg både moralsk, etisk og hardcore business!

Jeg er fullstendig klar over hva PW sa om teknologien. PCIB kunne ikke fokusere på det nå. Men det var spennende. Det var omtrent slik PW ordla seg?

7 Likes

Flott det. Allikevel ligger vi og gnukker på 28 tallet. Interessant.

1 Like

https://medwatch.dk/secure/Medicinal___Biotek/article11562729.ece

Får bare håpe at Bavarian Nordic’s samarbeide med PCIB bærer frukter.

1 Like

Like før toget går…

1 Like

Ingen, for det er bare tull.

Men jeg tror tankegangen er at Bavarian Nordic sine aksjonærer er overbevist om at resultatene fra samarbeidet med PCIB blir gode. Og på bakgrunn av samarbeidet ønsker markedet å akkumulere Bavarian Nordic aksjer.

4 Likes

Merkelig at ingen vil akkumulere PCIB aksjer

1 Like

En ting er at de ikke har tid til og fokusere paa fimaBacc i foelge PW, men det hadde ikke tatt veldig lang tid og sendt informasjon om hva fimaBacc kan gjoer til selskapene som jobber mest med denne problemstillingen. Man skal ikke se bort i fra at man raskt kunne faatt napp!

Og siden vi i foerste omgang kun snakker om informasjon, er det ingen grunn til og vente med dette.

4 Likes

Her burde pcib gjort som med fimaNac der man får andre til å gjøre jobben. Da trenger ikke pcib bruke mye energi på fimaBacc før det eventuelt blir resultater hos samarbeidspartnere. Om partner bruker 3-4 år slik som top10 BP har gjort med fimaNac så vil pcib ha mer enn nok tid til å få i gang de andre fima’ene og man er samtidig kommet et langt stykke på vei også med bacc.

7 Likes

Ikke lenge igjen til Anders H skal tale her. :grinning:

Oct 29th Day 1 @ 17:45

Photochemical Internalisation (FimaVacc) – A Novel Technology For Enhancing Cellular Immune Responses With Protein And Peptide Based Vaccines

Dr Anders Høgset, Chief Scientific Officer, PCI Biotech

The World Vaccine Congress is and award winning series of conferences an exhibition that have grown to become the largest and most established vaccine meeting of its kind across the globe.

The agenda covers all the hot topics including the commercial and scientific issues in manufacturing, clinical trials, strategy, regulation, veterinary vaccines, immune profiling, AMR, respiratory, influenza, therapeutic and emerging disease vaccines.

https://www.terrapinn.com/conference/world-vaccine-congress-europe/speaker-anders-HØGSET.stm

15 Likes

@Geoinvestor,

Når en nær sagt daglig kan høre og lese om antibiotikaresistens og WHOs bekymring for hva dette kan føre til på verdensbasis, er det en besnærende tanke at PCI-teknologien også må kunne tas i bruk i kampen mot de slemme og stadig mer aggresive bakteriene. Imidlertid er det nok ikke fullt så enkelt som bare å finne samarbeidspartnere for preklinisk forskning. For å komme i posisjon til å inngå slike avtaler, må PCIB ha noe å vise til. Da sikter jeg til det tidligste stadiet i utvikling av legemidler; det som kalles “oppdagelse og utvikling” (oversatt fra FDAs oversikt - Step 1):

https://www.fda.gov/patients/learn-about-drug-and-device-approvals/drug-development-process

NB! Jeg har ingen oversikt over hvilket materiale PCIB idag sitter på, og kan hende har man noe eller alt det som trengs. Men så skal det også settes av ressurser til å inngå slike forskningssamarbeid - og ikke minst oppfølging, jf. hva Walday har opplyst om innsyn og laboratoriebesøk hos nåværende fimaNAc-partnere.

8 Likes

Litt synsing
Sitter med en følelse av at det har skjedd noe i PCIB.
Siste kvartalsrapport Q219 synes jeg ble utført helt anderledes enn kvartalsrapportene tidligere.

PW holdt en mye mere aggresiv tone enn tidligere.

Oppgav at fimaNAc samarbeidet med 10 top BP selskapet gav gode resultater.
Ny patentsøknad for beskyttelse av levering av store molekyler inn i cellene (fimaNAc) god tilbakemelding.

Dette sammen med tidligere at 10 top BP er blitt enige om at forhandlinger om et mulig samarbeide videre skal avgjøres 1H20 gir sterke signaler på at noe er på gang.

Synes PW viser en helt annen og mye sikrere holdning nå etter Q219 rapporten

Kanskje der er kommet mere interresse fra de andre selskaps-samarbeidene innen fimaNAc også slik at en ikke er avhengig av 10 top selskapet?
Begynner det å røre på seg innen NAc gjengen?

Har den positive tilbakemeldingen på det siste patentet låst alle muligheter for at noen kan “missbruke” PCI platformen?

12 Likes

De som kjenner Per så at han hadde mye større selvtillit, særlig da han snakket om Fimanac og Topp-10. Jeg blir svært forundret om han ikke klasker en svært lukrativ avtale i bordet i løpet av 2020. Sannsynligvis rundt Påsketider. Det er bare 6-7 måneder fra nå.

8 Likes

Åja, kroppspråket til ceo ja. flott. :smiley:

1 Like

Da han var i Radium sin podcast mer enn antydet han jo at han kom tilbake med gode nyheter om ikke så alt for lenge. Det betyr mer enn kroppsspråk for meg :slight_smile: Men jeg tenker da Vacc mer enn Nac…

6 Likes

Kroppsspråk og “antydninger” osv. Markedet tar ingen signaler før noe er konkret. Skulle tro noen ville gjøre et “varp” på dagens nivå men slik er det ikke. Selgerne har roet seg og det er da positivt.

2 Likes

Denne er ny!

26 Likes

2 Likes

First patient er dosed.
Fra klippet ditt står det også recruiting.
Men det er ikke en nyhet.

Recruitment Information
Recruitment Status ICMJE
Recruiting

Derimot flere sites er veldig bra👍

3 Likes