Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Er det positivt?:yum:

Vet ikke, men tyder på at selskapet vet utfallet? Søk i linken ovenfor tidsintervall hele januar, velg rek sørøst og skriv pci i fritekst.

Dokumentlogg nr 4 ovenifra og ned. Lim gjerne inn her for noobs på telefon. :blush:

2 Likes

1 Like

Det er helt sinnsykt nøytralt :yum:

Står med informasjon om vedtak. Vet ikke om det må bety at er vedtak er tatt? Kan vel også være at det må videre oppklaringer og slikt? Jeg kjenner ikke til prosessene på dette her.

Dersom vedtak foreligger så er jo det positiv ettersom vi da kanskje har en ny milepæl overstått.

6 Likes

Dersom det er gitt et vedtak, så er informasjonen av en slik art at den burde vært meldt. Det var ihvertfall lærdommen man trakk etter NANOs eventyr i samme instans.

Sakene er veldig like.

De meldte ikke negativt vedtak, og selskapets CEO måtte gå som en følge av prosessen rundt vedtaket fra REK. Selskapet meldte dpg når godkjenning forelå, ganske rett etter om jeg ikke husker feil.

1 Like

Kjenner jeg Per Walyday og PCI Biotech rett så får vi oppdatering på dette ved kvartalspresentasjonen dersom det er kommet en oppklaring :slight_smile:

2 Likes

Ja, man kan vel krangle i det endeløse om rette veien. Men dersom vedtaket er negativt finner jeg det meget pussig om Per velger NANO-varianten med Costa-gate friskt i minnet.

Dette er noe annet. Ikke pivotalstudien.

1 Like

Hvordan vet du det?

Prosjektnummeret stemmer ikke. Dette gjelder en biobank.

3 Likes

Biobanksøknaden var bakt inn i NANOs pivotalsøknad i sin tid. Biobanken hang såpass tett sammen med pivotalstudien.

1 Like

Derfor jeg ikke fant det på mine søk :+1: Får vente litt lengre da på oppklaring :slight_smile:

2 Likes

Tipper vi får oppdatering på dette på 4Q-presentasjonen.

I 3Q-18-rapporten skrev selskapet følgende:

"Regular communication milestones

The planned communication milestones for the pivotal study will be the initiation of the study, meaning first patient treated, and thereafter quarterly updates on the number of countries and clinical sites open for recruitment.
Other milestones will be communicated as appropriate, including outcome of the IDMC reviews, as well as further details regarding timing and plan for interim analysis. In addition, the company will continue with quarterly updates on survival data and results from the dose-escalation part of the Phase I study. Regarding the extension part of the Phase I study, the full safety outcome will be reported when the study is completed and thereafter quarterly updates as for the dose escalation part."

De har med andre ord ikke guidet at de vil rapportere utfallet av REK sin avgjørelse fortløpende.

Feks, og til sammenligning rapporterte de om godkjent fimaVACCpatent på 3Q i november, selv om den kom i oktober.

“New US patent granted
A patent application filed in 2013 for a “band-aid-like“ illumination/injection device for fimaVACC
vaccination, as well as other potential skin applications, has been granted in the US in October 2018.”

Som jo også er en viktig begivenhet for fimaVACC.

Jeg synes kanskje de burde ha børsmeldt dette, men så lenge informasjonen er lik for alle så bør det være uproblematisk.

Skjønt gravearbeidet i april 2018 som viste mer informasjon om overlevelse per pasient viser jo at ikke all info er helt utilgjengelig.

For de som husker:

https://patentscope.wipo.int/search/en/detail.jsf?docId=WO2018069536&recNum=1&maxRec=70&office=&prevFilter=&sortOption=Pub+Date+Desc&queryString=amphinex&tab=PCTDescription

Gleder meg til 4Q-presentasjonen, tipper det blir mye bra oppdateringer der.

18 Likes

Ja, ser spent frem til q, vi bør vel kunne få litt forventnings rally.

Fruen klager over eg er så lite likvid😂, men ho ser ikke hvor alt overskuddet går😂

Ha en fin helg, snart er vi midt februar og forhåpentlig oppover i kurs😁

7 Likes

Om REK søknaden nå er godkjent, er det noe som hindrer PCIB å begynne å rekruttere til PFII? Kan vel få FPD any day da…

1 Like

Regner med at Karin Nord får noen telefoner på mandags morgen🤣

1 Like

Hvorfor prises ikke muligheter, LOA%, teknologi og samarbeid langt høyere enn dagens prising?
Det kombinert med risikovillig kapital som kommer innenfor small cap biotech.

Analysts expect that investors will keep pumping funds into younger enterprises even though many are years away from bringing a drug to market.

“There’s been a shift to the smaller and mid-caps over the large caps recently,” said Nomura Instinet analyst Christopher Marai. “There is a pretty big difference between the two based on this larger-cap underperformance.”

Indeed, the lure of picking a biotech winner still appears to be an enticing prospect. In the week ending Oct. 10, investors poured $674 million into health-care funds tracked by Piper Jaffray analyst Christopher Raymond, marking inflows in 13 of past 14 weeks. In the previous week, investors put $1.25 billion into biotechnology and health-care funds, the largest one-week infusion in more than a year.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-10-19/investors-hunt-for-biotech-winners-as-wider-stock-market-churns

2 Likes

Tror nok vi går en spennende uke i møte og frem mot neste helg tror jeg vi vil få en opptur drevet av økende forventninger. Om det da ikke kommer en melding allerede til uken…

1 Like

Oppturen blir snarlig dunket ned av nyenburgh, så lenge de er fornøyde med å få 27kr aksjen.

Det vi kan håpe på er større volum så de kommer seg ut fortere.

Melding tror jeg ikke vi får før Q4, med mindre det kommer noe meldepliktig før den tid.
Her må man være forberedt på kun oppdaterte data på allerede meldte resultater, eventuelt nye formuleringer av tidligere uttalelser.

Det vi får av kliniske resultater fremover vil nok være drivere for oppgang, har ikke høye forventninger til perioden før og Q4 isolert.

6 Likes