Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Cellegift systematisk(hele kroppen) + pci lokalt

2 Likes

Men det aller mest grusomme med denne sykdommen, er at den dagen diagnosen blir stilt, får du samtidig dødsdommen. Dette er fordi at det er så vanskelig å stille diagnosen, og da er sykdommen så framskredet at det allerede er for sent. Mener å huske at det var med ultralyd de oppdaget det. Fy flate hvor jeg hater den sykdommen.

3 Likes

FimaVACC , hvorledes komme videre etter avholdt studie fase 1 med promising resultater?

Studien i friske frivillige omhandlet ca 90 pasienter og danner sansynligvis et godt fundament for effekt , optimal dose og safety.
Tror kostnadene for denne studien lå på ca 40MNOK.

Burde PCIB startet sin egen fase1 VACC- studie innen en utvalgt terapautisk vaksine?
Dette parallelt med å inngå partnerskap/lisensiering av fimaVACC noe jo VACC’n er klar for.

Tror ikke dette ville koste noe særlig (6 personer?)

Nå er det ikke lenge til detalj-dataene frigis og så kommer det mest sansynlig også en artikkel i et videnskapelig tidsskrift og etter det så kan det bli mere etterspørsel etter VACC’n skulle en tro.
Men bør en vente på det?

Delivery med PCI-teknologien er en “mekanisk” prosess og ikke biologisk og dette er vel grunnen til at alt PCI tar i blir til gull.

Si det koster noen 10 talls millioner for å vise hva de fantastiske dataene oppnådd i tidligere muse-studier og sist og ikke minst siste fase 1 studie gjør med kreftsykdommen i kreftsyke med terapautisk vaksine+PCI , ja ville ikke det være verdt disse kronestykkene?

Etter offentliggjøringen av fimaVACC i friske frivillige så popper det kanskje også opp muligheter for gratis å teste VACC’n i forskjellige forskermiljøer så mulighetene er mange.

Dette må jo PCIB ha fundert over i årevis så de har kanskje planene og vaksinekandidater helt klart for seg.

Og låser en ned en eller flere store kandidater innen terapautisk vaksinasjon med patenter mm så sitter en kanskje raskt igjen med forstadiet til en eller flere blockbustere også.
Blir peng av sånt veit du :slight_smile:

Vi går mot spennende tider med et hav av muligheter.

Lykke til

2 Likes

Kan de ikke la andre selskaper teste Fimavacc (for deres regning) slik de gjør med Fimanac ?

2 Likes

Ok. Har lite greie på det medisinske, men jeg vet hvordan kreft knuser enkeltpersoner og familiene deres. Så dersom pcib løser litt av kreftgåten, er min innvistering ikke forgjeves.

5 Likes

Bamse

Tror nok tiden er inne for at de som vil teste vaksinene sine med PCI teknologien må inlisensiere produktet.
Tiden med gratis testing bør definetivt være over.

Vil de ha testet produktet sitt med turbo så gjelder de vanlige “reglene” med upfront , milestones og et fast % tillegg av salget.

11 Likes

Hvorfor er det ikke “kø” på kontoret til Per for å få sikre seg rettigheter når det som er levert viser seg å funke??

1 Like

Det er det vanskelig å svare på, men kanskje PCIB ikke er synlige nok. Det er jo drøssevis av små biotech.

Hva tror du er grunnen?

1 Like

Hva vet vi om det er kø eller ikke?
Selskapet har sagt at det er interesse.

Det er ikke gjort på ett kvarter å lande en fornuftig avtale!

6 Likes

Grunnen er nok at denne hypen er betydelig overvurdert

De har holdt på minst 7 mnd med utlisensiering av fimaVACC, men de får det dessverre ikkje til sålangt.

Hvis burgeren sin interesse og godkjentstempel veier så tungt som flere hevder, så burde de hatt på plass minst 1 avtale for lenge siden.

Vi har ventet mer enn et kvarter kan en si…

2 Likes

Er der behov for å levere store molekyler inn i cellene?
Er der overhode behov for en delivery som fungerer
Er der behov for å få terapautic vaccine til å fungere

Hva som foregår i PCIB mht lisenser og avtaler vet vi lite om men at der er utstrakt kontakt må en regne med.
Dersom BP mener at PCIB løser deres problemer så blir det selvsagt avtaler.

En må nok vurdere det selv.
FDA og EMA ser ihvertfall ut for å tro på opplegget.
Det holder i baner for meg.

2 Likes

Små avtaler kan man inngå raskt.
Er det snakk om milliarder derimot,
Topp-10 i Fimanac ser jo for seg å forhandle i 6 mnd enda de kjenner produktet svært godt.

1 Like

Når (hvis) PCIB får en avtale med Topp-10 (Fimanac) får vi ikke bare inntekter. Alle aksjonærene som følger Topp-10 selskapet blir da også oppmerksomme på PCIB.
Jeg tror det er få som skjønner betydningen av en slik avtale. Det betyr også at PCIB blir selvfinansiert, fjerner risiko for emisjoner og fjerner usikkerhet.
Om jeg bare kunne kjøpt et selskap på børs måtte det blitt PCIB

5 Likes

Dette er hva jeg tror. Vi tilbyr loesningen for muliggjoering av neste generasjon immunterapi og kreftvaksiner, men mangler annkerkjennelse for dette saa langt. Men informasjonsstroemmen jobber, slik at den den er paa vei. Hva vi faar til, vokser sakte men sikkert inn i pharmafolkets bevissthet, og plutselig en dag tar det av og vi blir hotte. Etter det er vaar lykke gjort.

2 Likes

Ett alternativ som kan forklare null avtaler er at BP har forlangt å få hele kaka ? Da er det dem som vil bestemme hvilke andre som får delta videre. Dem sitter med all info og har signalisert avtale i løpet av første halvår neste år og bare det at dem “trenger” opp mot 6 mnd tilsier en temmelig grundig avtale? Neste år denne datoen vet vi MYE MYE mer.

5 Likes

Det er vel det de holder på å sondere nå,- hvor mye de kan ta betalt. Det er forhåpentlig flere i en slags budkamp i Fimavacc

4 Likes

Tror enkelte her ikke helt forstår hvilket arbeid og forhandlinger som skal til for å lande en avtale. Graden av eksklusivitet kan f. eks være noe som tar tid.

8 Likes

Når UBS og DNB kommer på banen er det bare å koser seg, vi skal opp!

9 Likes

Slik jeg har oppfatta status så har vi avtale med ett BP selskap og da har jeg problem med å se for meg noe bud-runde ? Min gamle kremmerånd tilsier at jeg ville ha invitert flere inn i varmen så hvorfor det ikke skjer skjønner ikke jeg. Må være tungtveiende grunner til at kun ett selskap skal forhandle? Hva tror/mener dere om dette?

3 Likes