Nå er det vel slik at den avtalen er på et spesifikt område de har jobbet med innen fimanac, så da er det vel andre områder innen nucleinsyrer og rna som andre BP kan komme på banen med. Og fimavacc er det meg bekjent ingen BP som har tilkennegitt sin interesse som almennheten har fått innsyn i.
Hva mener du med avtale? Snakker du da om FimaNac samarbeidet?
Fordi man samarbeider med ett BP er dette liksom en done deal? Derfor skal en fiktiv budkamp være utelukket?
I tillegg vet vi at PCIB sin FimaNac strategi er som følger :
“► Opportunistic collaborative approach
► Aim is to out-license the technology on non-/semi-exclusive basis”
Herregud så mange begredelige, tomme og haussete innlegg som sylter ned denne tråden. Det er så laber kvalitet.
90% av innleggene har samme ordlyd som dette : Naar skal verden innse at PCIB har løst kreftgaaten?
Æsj.
PCIB har lykkes med forskningen paa alle tre forretningsomraadene, og har lagt kabalen for videre fremdrift med maalsettning om utlisensiering, samtidig som forskningen fremdeles paagaar med fimaChem og vaare fimaNac partnere.
I tillegg sitter PCIB i partnerskapsforhandlinger(baade med og uten upfront payment) kanskje paa alle 3 forretningsomraadene. Og I hvertfall for fimaNac og fimaVacc. Om det er for utlisensiering eller noe stoerre vet vi ikke. Men flere av oss har vaert aksjeeiere i PCIB i 10 aar, og med resultatene PCIB har presentert, er vaar tid kommet. Noe som border for spekulasjon om baade det ene og det andre. Samtidig har farmapressene saa smaatt begynt og skrive om oss, og det med fete typer.
Derfor er alle spekulasjoner paa sin plass, og har ingenting med aesj, eller andre kjedeligheter og gjoere. For hvis ikke spekulasjoner om hva som vil skje videre kan rettferdiggjoeres i disse dager, kan de aldri rettferdiggjoeres!
Dett var dett folkens. Nok ett helt uskyldig innlegg fra min side ble slettet fordi en annen klaget. Da takker jeg for meg paa denne traaden. At noen liker innleggene tar ikke system hensyn til i det hele tatt;-)) Det gode dog, er at vi ganske sikkert vil lykkes med vaar investering i PCIB. Ha det bra.
Etter mitt farvel til traaden, satte system tilbake mitt innlegg. Ikke verst. Men de burde vente med og fjerne innlegg til beslutning er tatt, og ikke saa fort noen klager.
Det virker som at innlegg atomtatisk blir fjernet, naar noen trykker paa klageknappen. Altsaa foer system har lest de.
Det går bra Solo…
Hyggelig å lese “litt” positivitet her, hehe… Egentlig fint at innlegg taes bort fort, fram til noen får kontrollert dette. Men man kan få lest dette ved å trykke på “se skjult innhold”
Ellers har PCIB som mange har OPPSERVERT, valgt en stram linje rundt info.
Uten tvil, hadde PCIB sin aksjekurs vært betydelig høyere hvis de hadde børsmeldt fremgang/utviklingsinfo underveis, istede for å samle dette “kun” til kvartal fremlegging…
Uansett, tyngdekraften vil “skjære” igjennom til slutt
Hold på aksjene folkens!
Synes ikke det er riktig at system skal slette innlegg foer de har kontrollert de selv. Man maa la tvilen komme tiltalte til gode foer ett innlegg slettes. For man kan ikke tillate medbloggere som er uenig med deg i sak, faar lov til og slette dine innlegg. Vedkommende kan klage, ogsaa maa det vaere opp til system og avgjoere om klagen skal tas til foelge eller ikke. Alt annet blir primitivt.
En annen aarsak til at det boer vaere slik, er og at system ofte bruker saa lang tid paa denne jobben, slik at selv om innlegget settes tilbake senere, kan det ha saa langt ned i leksa at det ikke blir lest. Ogsaa har system latt ett helt uskyldig innlegg og blitt sensurert av en annen blogger helt uten grunn.
@solo, helt enig. Jeg opplevde selv at et helt uskyldig innlegg ble fjernet fordi noen mente det ikke hørte hjemme i tråden. Dette er SMÅPRAT tråden og da mener jeg strikken kan tøyes langt så lenge innlegget enten direkte eller indirekte har med selskapet å gjøre.
Dette bør tas med administrator.
Om ein hadde brukt Fundamentale tråden litt meir og litt minder småprat tråden.
No må ein følge med på småprat tråden fordi nesten all info kommer her.
Innlegget er jo tilgjengelig (og ikke slettet) fordi om noen synes der er noe å bemerke.
Kanskje en annen tekst ville løst problemet , feks Merknad i stedet for stoppet / strøket etc.
Og teksten burde ikke vært dimmet ned.
Altså , systemet gir beskjed om at noen har lagt inn en merknad som må kontrolleres og ikke noe mere enn det.
Og det er jo slikt systemet fungerer i praksis idag også , ikke?
Småprat kontra fundamental-tråd.
Synes denne kombinasjonen fungerer svært dårlig.
Systemet gir jo også sterk beskjed om at ordningen ikke fungerer og det synes jeg en skulle tatt til seg i stedet for å bruke energi på å korrigere systemet som straks “flyter ut igjen”.
At der skal sitte folk å bruke tid på å vurdere om emnene og diskusjonene hører hjemme i en annen tråd for deretter å sitte å flytte innleggene til rette tråd er bortkastet tid.
Når du diskuterer et emne så er det eneste som teller at teksten du sender ut når tiltenkt målgruppe.
Dersom du ligger på småprattråden og emnet skal over på fundamentalområdet så splitter du opp diskusjonen på flere tråder og dermed blir det flere tråder og mere rot å forholde seg til.
I teorien så burde det forhold å ha alt på småprattråden ikke fungere da der kan pågå et stort antall diskusjoner parallelt på samme tråd (noe som høres helt håpløst ut) , men det fungerer…ja,det fungerer best aav alt etter min mening.
Nasj. Problemet er at det er for mange forumpoliti som bruker systemet til å gjemme mest mulig. Det blir ikke mindre moderering av tommler, emojies og rapportering av innlegg.
Det er altfor mye stæsj som burde vært tona ned og skrudd av. Det legger faktisk opp til mobbing og personforfølging.
I fare for at det blir “off-topic” så prøver jeg meg
Ide’ om at det må flere en en (1) til å "skjule et innlegg… f.eks 3 flagging ???
Tar selvkritikk på at det kan gå litt varmt i hodet mitt (off-topic) og fått flagging med rette, men har også fått flagging som senere har fått medhold
Regner med selvmoderert innhold kunne fungere: Like - flagg < 0 == skjult
Antall likes beskytter, og de som er uenige i at et innlegg ble skjult kan like det for å få det frem igjen?
Systemet er laget sånn at hver bruker har et tillitsnivå eller “trust” level om du vil.
Når en bruker med høy tillit rapporterer et innlegg fra en bruker med lav tillit vil systemet ofte men ikke alltid automatisk skjule det. Dersom flere brukere rapporterer samme innlegg vil det ofte skjules.
så tenker sikkert noen at dette kan missbrukes, og det enkle svaret er at dersom man gjør veldig mange rapporteringer som admin er uenig i så synker tillitsnivået eller “trust” level rimelig fort.
Forumet har et ganske innviklet tillitsnivå eller “trust” level som påvirkes av blant annet likes.
Systemet er ikke perfekt men det fungerer rimelig greit.
Systemet skjuler innlegg fra brukere med lavt tillitsnivå når det blir rapportert av flere.
Brukere med mye rapporteringer på seg har ofte lavt tillitsnivå. Så er det skjult frem til en admin ser over rapporteringene.
Det er her dere gjoer feil. Ingen av mine innlegg har vaert skremmende, forferdelige eller dumme. At noen ikke liker hva du skriver, burde ikke legges til grunn for skjuling, men isteden bli vurdert av dere.
I hva du jeg ser du skriver til meg her, beviser at dere lar andre brukere avgjoere om ett innlegg skal skjules eller ikke. istedenfor aa legge innholdet i innlegget til grunn. Og det er innholdet som er det vitkige i forhold til om ett innlegg skal slettes eller ikke, og ikke hva andre mener.
Jeg husker jeg blogget paa HO, og kritiserte PCIB en god del i peridoen 2009 til 2015. en berettighet kritikk. Noe som skapte en del “fiender”. Men kritikken var berettiget, og etterhvert har selskapet gjort alle endringene jeg skrev de burde gjoere. Og i dag blomstrer selskapet, hvor undertegnede har gaatt fra og vaere en av de mest kiritiske skribentene, til og bli en av de mest positive. Innleggene som blir paaklaget skyldes gamle forhold, og ikke det faktiske innholdet i mine innlegg. Og det blir selvfoelgelig feil. Ikke bare feil, men ett primitivt angrep paa ytringsfriheten. Naar ikke innholdet legges til grunn, men hva andre som ikke liker deg sier, maa det beskrives paa den maaten.
Men takk for meg. Det er ingen vits i og fortsette og skrive i et slikt system. Vennlig hilsden Solo.
Enten så missforstår du med vilje eller så skjønner du ikke hva jeg skriver.
Brukere rangeres av systemet, etter hvor mange likes de har, hvor mange rapporteringer og lignende.
Når brukere med veldig lav “trust level” blir rapportert av brukere med høy, så antar forumet at det er spam, og dermed skjules det.
Så at dine innlegg alltid skjules, vel… jeg hadde jobbet litt med hvorfor, sett på hva jeg kunne gjort anderledes.