Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Mange nyttige innspill her. Enig i at dagens system ikke er optimalt, men det har tross alt fungert ganske godt frem til nå. Men når noen går på vendettaer mot andre og flagger alt de skriver i en småprat-tråd har det gått litt langt. Opplever du å ikke få medhold på flaggingene dine hjelper det ikke å fortsette å flagge.

Vi prøver noe nytt. Jeg har skrudd av funksjonen som gjør at innlegg skjules ved første flagging. Så vil vi moderatorer ta en kikk og fjerne innlegg som er upassende i etterkant.

Dersom noen misbruker flaggefunksjonaliteten fra nå av vil de få seg en midlertidig og evt. deretter permanent utestengelse. Småprat tråden har større takhøyde enn fundamentaltråden, så vær oppmerksom på hvor dere poster. Andre forslag til tiltak mottas med takk.

Forumreglene gjelder uansett tråd.

30 Likes

Kombinasjonen nytt patent som beskytter innen området mRNA og bebudede samarbeide mellom 10top BP (roche) og PCIB for å om mulig inngå partnersamarbeide i løpet av 1H20 er kanskje en milestone av størrelse?

PW’s opptreden Q219 synes jeg vitner om at det har skjedd noe i selskapet.

Hvorfor opplyse nå at partnerforhandlinger skal avholdes 1H20.
Hva er det PW forsøker å si/formidle til selskapets eiere?

Dette forholdet klarer jeg ikke å se helt klart men at det skal tolkes positivt er jeg helt sikker på.
Der er ingen logikk i at resultatene innen fimaNAc er dårlige og med den bakgrunnen går ut med å annonsere arbeide / forberedelse med partnerskap.

Når blir 10top BP sin indentitet opplyst?

6 Likes

Ved eventuell avtale - ellers trolig aldri.

5 Likes

Troen er sterk på PCI, ingen tvil om det…

Noen som “desperat” prøver å få ned kursen? Merkelig spill med få aksjer?

4 Likes

Denne leken kommer vi til å se helt til det smeller inn en avtale. Da vil plutselig alle inn, men ingen ut :slight_smile:

2 Likes

Det er dessverre ingen/lite interesse for PCIB pt.

Nok en gang er vi inne i en ventetid som synes uendelig lang…spesielt mtp alle rosenrøde spådommer fra eksisterende aksjonærer.

Tro kan dessverre ikke flytte fjell eller kursen til PCIB oppover…

2 Likes

Jeg synes ikke 6-7 måneder er “uendelig lenge” å vente på Topp-10 i Fimanac.
Dessuten kan det komme børspause pga Fimavacc avtale om 6-7 minutter.

Topp-10 selskapet har bare 3 måneder igjen gratis

2 Likes

Må si meg enig med bamse her. Når du/vi har vært med i mange år så må vi kunne si at 6 mnd er oppløpet? Litt frustrerende at det skal så lite til for å senke kursen 5-10% gang etter gang. Trodde vi hadde solid støtte på 28 men den var tydelig ikke så solid likevel . Får bare gratulere dem som får billige aksjer.

2 Likes

Vi snakker vel heller om 9 måneder…

1 Like

SITC abstract release i morgen. Folk flest holder nok en knapp på Esmo i desember, men dette er også en veldig relevant immimun-onkologi konferanse.

Regular abstract titles will be released on October 1, 2018 and late-

https://www.sitcancer.org/2019/abstracts/abstract-information

10 Likes

Det kan ta 9 måneder, men hvem tør å sitte ute om 6-7 mnd når avtale kan smelle inn når som helst ?

1 Like

Don_suger
9 mnd er maks ut i fra det dem kommuniserte og jeg tviler på at dem vil bruke så lang tid . Dem vil nok ha arbeidsro så dem la på litt ekstra vil jeg tro for å slippe mas i fra oss bl.a. ? Dem kjenner jo selskapet og resultatene bedre enn noen den dagen dem setter seg til bordet. ( burde vært gjort unna på få dager/uker dette)

1 Like

@FiloD, du er vel en av de få her som kjenner til MRNA problematikken, hva er dine synespunkter mht FimaNAC og BP-10 , tidsperspektiv, kommersielt i verdi? Har du snakket på eller etter Q2 med PCIB ledelsen om dette?

3 Likes

Tja, det er mange som tar sjansen på å sitte utenfor nå og en VACC avtale kan komme når som helst.

Jeg tror ikke vi får en reprising før markedet ser at noen vil betale for våre “produkter” og det betyr “show me the money” .

3 Likes

Innen fimaNAc så er begrepet guiding kanskje noe å tenke på?
At PW ønsker gode marginer tidsmessig for det som skal skje innen fimaNAc forstår jeg godt.
Kanskje ting skjer raskere enn vi tror?

2 Likes

Ja, og jeg håper de brenner seg :slight_smile:
Det hadde vært optimalt med en vacc-avtale før Nac slik at Nac-eksplosjonen skjer fra et høyere nivå :slight_smile:

3 Likes

Tar meg den frihet å spørre snøffelen om han kunne tenke seg å lage et oppsett som viser hvor vi står nå i PCIB og hvorfor vi fortsatt bør vurdere å være PCIB aksjonærer.

Det synes jeg du bør kunne svare på selv :stuck_out_tongue:

Dine penger, ditt rasjonale, ditt ansvar.

1 Like

Før en lanserer diverse teorier så sjekk opp mot annen biotek i norge.
Er der noe som går igjen og er felles for alle biotekselskaper?

1 Like