Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Hos hvilke samarbeidspartnere har du sett dette i større grad?

https://phiopharma.com/focus/collaborations/

Ser du nederst på phio sin side så er de kommet med , likeså på bavarian mener jeg å huske.

Kanskje en positiv start at en begynner å finne logoen til pcib hos partnere ?

4 Likes

Takk. Tror ikke det er noe å legge vekt på, tror ikke det betyr noe som helst.

Men negativt er det heller ikke :slight_smile:

Nei , er ikke så uenig i det.
Men jeg har alltid undres over at en ikke finner igjen noe tegn på inngåtte avtaler etc hos de gjeldene partnerene som er innvolvert.
Dette på generelt basis.

Så når en ser at lille PCIB figurerer på hjemmesidene til partnerene så gir det et mere seriøst inntrykk i min verden.
Men igjen , hvor mye en skal legge i det er vel et åpent spørsmål.

Meningen med dette innlegget var å sette fokus på at en får et generelt positivt bilde av disse samarbeidene innen fimaNAc.
Betydelige synergier.

Og det ligger jo i sakens natur at en partneravtale (utlisensiering) kan være nært forestående.
Muligheten er der :soccer:

5 Likes

:football:SUPERBOWL SUNDAY WARMUP! :football:

Forventninger og spørsmål ifbm. Q4 13.Februar 2019
Samlet noe av det iallefall jeg spent venter på utfallet av :wink:

FimaChem

Update on our Fase I study

Pivotal trial progress reporting at quarter presentations :

- Antall land med PF II studiet godkjent

Er PFII studiet nå godkjent av REK og Legemiddelverket ?

- Antall siter åpne for innrullering

Hvor langt er vi kommet i jobben med å få inn en partner til å ta seg av Asia sites i PFII studiet?

Vår CRO «Contract Research Organization» PPD har tre forskjellige kontorer i Japan og ett i Korea blant annet. Og dermed erfaring med hvordan man utfører kliniske studier i Japan og Asia Og således være en støttespiller for vår partner i Asia.

https://www.ppdi.com/

Exstension studiet, open eller closed?

Foreløpig bekreftelse av sikkerhetsavlesning fra fimaChem Phase I exstensionstudiet i GGK fikk vi den 20.12.2018
dvs. at alle de 6 pasientene vi trenger har passere sikkerhetsvinduet.

Den endelige bekreftelsen på vellykket sikkerhetsavlesning er i påvente av gjennomføring av nettstedovervåking og en formell gjennomgang av den utnevnte Cohort Review Committee (CRC).

Pasientene følges også for effekt som måles 6 måneder etter første behandling.
og første behandling gis helt i starten av behandlingsløpet på ca 5-6mnd.
Det vil være naturlig at 6 måneders effekt data rapporteres når data fra siste pasient foreligger og formatet for rapporteringen vil vurderes på dette tidspunktet. ref RS.

Hvor mange pasienter er innrullert i Exstension studiet ?

Når ble siste pasient innrullert ?

Når kan vi forvente Datareadout på exstension studiet ?

Det vil bli tatt et større volum med blod (et tillegg på 162 ml over ca. 6 mnd) i den utvidede fase I delen for å se på mulige immune effekter av PCI behandlingen og farmakokinetikken ved andre gangs PCI, samt at det tas blodprøve for analyse av platinum før og etter andre gangs PCI behandling.

Når kan vi forvente at vi kan få svar på om vi kan bevise en ABSCOPAL effekt gjennom exstension studiet ?

FimaVacc

PCI Biotech is collaborating with international immunotherapy experts for further in-depth analysis and characterisation of the immune responses.

• Avsluttende analyser blir utført i samarbeid med Laboratory of Experimental Cancer Immunology and Therapy, Institutt for medisinsk onkologi ved Leiden Universitets medisinske senter under ledelse av prof. Sjoerd van der Burg

Ved Q3 ble det rapportert «expected study completion 2H 2018» og dette inkluderer rapportering av hovedkonklusjonene fra analysen som nå gjennomføres i samarbeid Leiden Univ. Medical Center. Resultatene fra studien vil deretter publiseres i et dertil egnet vitenskapelig forum

Får vi en rapportering av hovedkonklusjonen på Q4?

Når og hvordan skal studiet/analysen publiseres?

6th Immunotherapy of Cancer Conference - Vienna, Austria, 11-13 April 2019

Combination of checkpoint inhibition and vaccines
Sjoerd van der Burg, Leiden, The Netherlands

Med tanke på at dette er en presentasjon angående kombinasjons behandling mellom checkpoint inhibition and vaccines så passer jo dette perfekt med tanke på målet for FimaVacc.

Potensialet for å kombinere vaksinasjon med immune kontrollpunktshemmere (checkpoint inhibitiors) har utløst en fornyet interesse for terapeutiske kreftvacciner.
Likevel er det fortsatt viktige problemer å løse som forbedrer immunogeniteten til vaksine kandidater er en hovedprioritet innen immunterapi.
PCI Biotech mener at fimaVACC-teknologien kan spille en nøkkelrolle for å løse denne viktige utfordringen.

FimaNac

Top10BP AstraZeneca eller Roche !

TOP10BP samarbeidet:
IN VITO studies - 1år 9mnd.
10th September 2015 til 10 July 2017
IN VIVO studies - 1år 7mnd and counting….
10 July 2017 until the end of June 2019

Forsknings samarbeidet med Medlmmune og UKRI ble altså startet nov. 2015 .
Altså 2 mnd etter at samarbeidsavtalen med PCIB ble inngått !
MedImmune, LLC er et heleid datterselskap av AstraZeneca TOP10BP

UKRI = UK Research and Innovation er et nytt organ som samarbeider med universiteter, forskningsorganisasjoner, bedrifter, veldedige organisasjoner og myndigheter for å skape det beste miljøet for forskning og innovasjon å blomstre

https://gtr.ukri.org/projects?ref=BB%2FJ009164%2F1 1
Vi diskuterer allerede med potensielle mottakere og sluttbrukere av vår foreslåtte forskning på både klinisk og kommersiell arena . For eksempel, det norske legemiddelfirmaet PCI Biotech AS(spesialister i utviklingen av PCI-teknologi) og deres forskningsdirektør, dr. Anders Hogset; og colin hopper, akademisk leder av enheten for oral og maxillofacial kirurgi, på ucl sykehuset.

Har UKRI, Medimmune og PCIB ett pågående utviklingings sammarbeid av peptidevaksiner på kreft levert med PCIB`s «modifiserte Amphinex»?

«modifisert Amphinex» er 10 ganger mer potent enn den originale Amphinex

https://patentimages.storage.googleapis.com/63/5e/41/a084b8b0b1b6d5/US9901636.pdf

Pipelinene til BioNTech har mye preklinisk, starter de snart klinisk med Pcib innen mRNA?
“Samarbeidet startet 3Q 2016”

FimaBac, any comment ???

Fra 29th European Conference on Biomaterials, 9-13 september 2018

Merk at Leiden University Medical Center , Netherlands er med på denne forskningen sammen med PCIB .

image

  • Photochemical internalization (PCI) increased efficacy of antibiotic treatment.
  • PCI enhanced efficacy of gentamicin against intracellular S. epidermidis.
  • PCI induced cytosolic release of gentamicin inside RAW 264.7 cells.
  • PCI increased gentamicin efficacy to rescue S. aureus -infected zebrafish embryos.

PCI is a promising novel approach to enhance the intracellular efficacy of antibiotics via cytosolic release, allowing them to reach intracellular bacteria. This will expand their therapeutic window and will increase the numbers of antibiotics which can be used for treatment of intracellular infections

Volume 283, 10 August 2018

image

image

29 Likes

Gleder meg til Q4 og dagene før…:crossed_fingers:

3 Likes

Den “sleipeste” varianten :grin:

Et BP inngår partnerskap/lisensiering med PCIB med det patenterte stjerneproduktet til argeste konkurrent samtidig med levering av patentsøknad på den nye kombinasjonen.
Slik overtar de konkurrenten sin blockbuster , kvitter seg med konkurransen og oppnår maksimal patent-tid.

Clavis hadde vel elementer av dette i sin strategi?

Dette var ment som bare morro :camel:

4 Likes

Det nærmer seg Q4 presentasjonen med stormskritt. Ingen vet hva som kommer, men mye tyder på at der kan komme positive nyheter og jeg vil ikke utelukke at der kommer en melding i forkant av presentasjonen. Jeg anser PCIB til å være en meget potent aksje på dette kursnivået og kjøpsinteressen vitner ikke om at markedsaktørene har store forventninger.

Vel, jeg kunne ikke motstå fristelsen og handlet meg 5000 nye aksjer i dag. Tror ikke jeg skal komme til å angre på det. Om vel en uke vet jeg svaret.

8 Likes

Da har du stått for 1/3 av kjøpene I dag… ikke dårlig :slight_smile:

1 Like

Veldig bra LM.
Vi er nå i den situasjonen at det kun er en aktør som holder prisen nede.
Tror de fleste skjønner hva som skjer med kursen når de nærmer seg tomme.
Det er heller ikke sikkert de skal helt ut. Så «salget» kan egentlig ta slutt når som helst.

8 Likes

Ja, har fått med meg det. Og skulle PCIB komme med positivt nytt i nært fremtid, da tror jeg kursen raskt kan få seg et meeget hyggelig løft.

3 Likes

Med nostalgi minnes jeg aksjene jeg kjøpte fra februar 2016 fram til midten av oktober samme år. I den perioden utvikla jeg en slags besettelse hvor jeg telte ettøringer og brukte tid på å treffe de beste kjøpene. Nå humrer jeg over min uproffe handlemåte.

I dag tror jeg de som måtte ha utvikla den samme manien bør riste den fortest mulig av seg. Jakter en nå på femører og venter på det store varpet, kan det fort hende - en vakker dag - at en har fått grabba til seg langt færre aksjer enn en ellers kunne hatt.

7 Likes

Her burde en huske att ting tar tid, jeg forventer att Per Walday blir å svare dette på spørsmål fra aksjonærer"kan ikke svare på det spørsmålet" å heller ikke det spørsmålet bla bla. Har overhodet ingen forventninger til Q4 har lært nå av tidligere erfaring.

1 Like

Han kommer ikke utenom å forklare utsettelsen på fimavacc.

PCIB forventet å bli ferdig med fimaVacc-studien i slutten av 2018 (Q3), men at ekspertgruppen (m/van der Burg) bruker litt lengre tid på dypdeanalysen er vel ikke PW sin feil, men de kunne kanskje ha børsmeldt det, hvis man børsmelder forsinkelser?

1 Like

Nå må du slutte med dette tullet! Det er ingen her som vet om VACC er forsinket eller ikke. Alt PW har sagt er at disse resulatetene blir presentert når analysen som gjennomføres av SVDB hos UiL. Fase 1 av studiet er ferdig, og verifisering av analysen gjøres av 3 part, så her må man bare vente til de er ferdig med sitt arbeid.

5 Likes

Holder litt med @idioten hær at vi fortjener en forklaring da vi nærmest ble lovet at hovedkonklusjonen fra analysen ville bli meldt innen 2H2018.

Vi skjønner alle at dette er en tredjepart som er inne i bildet, og at det kan skape utsettelser! Men en liten forklaring er nok på sin plass. trenger ikke være annet enn at Leiden trengte litt mer tid enn antatt!

Ved Q3 den 13.november ble det rapportert «expected study completion 2H 2018» og dette inkluderer rapportering av hovedkonklusjonene fra analysen som nå gjennomføres i samarbeid Leiden Univ. Medical Center. Resultatene fra studien vil deretter publiseres i et dertil egnet vitenskapelig forum.

ved Q4 har det gått 3 mnd siden Q3 og jeg håper virkelig at vi får en rapportering av hovedkonklusjonen på Q4

Mye bedre å få hovedkonklusjonen på en presentasjon som dette enn bare en børsmelding :smiley:

Og en guiding på når og hvordan selve dybdeanalysen skal publiseres hadde vært å foretrekke :stuck_out_tongue_closed_eyes:

7 Likes

Ingen ble lovet noe som helst, det er bare tull.
Les gjerne gjennom transcript fra q3 en gang til, PW kom ikke med noen løfter der.

1 Like

Ble litt skeptisk på at guidingen skulle holde, (2H-18) når PW sa «in the near future» på Q3, men kanskje ikke så lett å få ett helt konkret svar fra Leiden om hvordan de ligger an med dybdeanalysen? At det tar litt lengre tid, er iallefall ikke ensbetydende med dårlig resultat, heller det motsatte tror nå jeg…:crossed_fingers:

4 Likes

Begynner å bli litt komisk dette her. FimaVACC er forsinket/utsatt/behind schedule! Kjært barn, mange navn. Årsaken til forsinkelsen vet vi ikke, men vi kan synse i det uendelige! 13. november 2018 hadde Per Walday en eventyrlig mulighet til å gi oss en indikasjon på at dette kan trekke ut i tid (basert på hva enn forsinkelsen skyldes). Han valgte å stå knallhardt på allerede guidet tidspunkt! Vi fortjener forklaringer på Q4 gjennomgangen. Og det tror jeg kommer! Min magefølelse er for øvrig meget god - jeg tror på positive nyheter. Men prosessen, guidingen, kommunikasjonen rundt dette selskapet gir jeg terningkast i nedre sjikt. Så kan dere være så uenige dere bare vil :wink:

14 Likes