I samme slengen så kan det vel være på sin plass å påpeke at det som blir sammenlignet her er hiltonol vs hiltonol+fimavacc… (Ikke hiltonol vs fimavacc)
Ville vel heller sammenlignet det med en motor med og uten turbo…
Dette medfører ikke riktighet. Ingen av pasientene i dette studiet fikk behandling tilsvarende release kontrollgruppe, siden studien ble kjørt lenge før gemcis ble standardbehandling.
Et viktig og riktig poeng Glein kommer med her
Mens tiden ruller avsted, tok jeg en titt på aksjekursen ved årsskiftet, nærmer bestemt 2. Januar, som var 27 kr.
Skal vi si, en trygg forvissning om at det er høy grad av tålmodighet blant aksjonærene.
Ebitor
Greit nok som du sier men det er vel ikke aksjekursen som er årsaken til at du satser penger på PCIB i dag ? Det som er levert i 2019 burde påvirket kursen ja ( noe alle er enige om) men tror ikke vi får et nytt år med kurs på dette nivået. Snart kommer kontrakter/avtaler og aksjen vil bli solid justert på få dager.
Hold ut, det vil bli god butikk.
Takk for korreksjonen.
Jeg hadde en bookmark på det innlegget, jeg tok det for god fisk.
Jeg har nå lest gjennom gammel tråd. Bet meg merke i noe og har gjort noen refleksjoner.
Sitat BraBritt:
«ABC-02 studie rapporterer ikke median overlevelse for perihilær CCA spesifikt, men grupperer den sammen med distal, intrahepatisk og galleblærekreft. Det blir jo også feil. Derfor synes jeg absolutt det er relevant å kikke på et studie som ser på ulike prognostiske faktorer for perihilær cholangiocarcinom spesifikt»
5.8 median OS jf Bra Britt sitt innlegg 09.10.
Her er N 224
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4341961/
Dette er pasienter som ikke har fått GemCis men kun gem. Hvor mye bedre er da GemCis vs gem?
Jeg bet meg merke dette fra Hypergris og Glein:
« https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4341961/
«For patients who are not eligible for resection or transplantation, treatment options are limited, and the current practice standard is chemotherapy with gemcitabine plus cisplatin. However, this systemic chemotherapeutic approach is only palliative, and median life expectancy is extended a mere 3 months»
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa0908721
«RESULTS
After a median follow-up of 8.2 months and 327 deaths, the median overall survival was 11.7 months among the 204 patients in the cisplatin–gemcitabine group and 8.1 months among the 206 patients in the gemcitabine group»
Nå vet vi at stage 3 (tumor over 3cm) med kun gemcitabine har MOS på 5,3mnd.
Har vanskeligheter med forstå at disse lever 6,4mnd ekstra med gemcitabine plus cisplatin for å komme på høyde med MOS i abc-02. (ref “median life expectancy is extended a mere 3 months.”)»
MOS fra ABC-02 er 11.7 mnd, men det er inkludert alle pasienter.
Vi vet jo fra tidligere at det er klare indikasjoner på at perihilare pasienter er sykere enn et gjennomsnittet jf ca 7% ORR (1 PR av 13), ref ABC-02 Valle et. al, PCIBs dybdepresentasjon. Videre ble ORR under «Bile duct and ampullary tumours» på 19%.
https://www.nejm.org/doi/suppl/10.1056/NEJMoa0908721/suppl_file/nejm_valle_1273sa1.pdf
Korriger meg gjerne hvis jeg tenker feil, men i mitt enkle hodet underbygger dette at det med stor sannsynlighet er lavere mOS enn 11.7 mnd i kontrollarmen i RELEASE. Dette er svært lovende da foreløpig mOS for cohort 4 + extension er 15.1 mnd (kan bli 15.6 mnd). N er her 13, det samme som for ABC-02 perihilær CCA. Her snakker vi direkte sammenligning av epler mot epler, selv om det er flere pasienter som ikke er har mottatt to behandlinger som muligens kunne fått dette fra kohort 4, og jeg har også ekskludert pasienten som har levd veldig lenge fra kohort 2 som mottak dosen som blir gitt i RELEASE ved andre behandling.
Jeg tenker slik, noe som er en forenkling og skjønner at det ikke er helt rett frem, men fra mOS 8.1 til 11.7 er det 3.6 mnd høyere mOS med GemCis vs gem.
En kan da ta utg i mOS på 5.8 ved gem og + 3.6 mnd ved GemCis. Det blir 9.4 mnd. Altså er angivelig mOS nærmere 10 mnd enn 12 i kontrollarmen. Med dette veldig enkle resonnementet underbygger det ivertfall min mistanke om at kontrollarmen i RELEASE er noen mnd under 11.7 mnd. Noe som igjen styrker mulighetene for innvilgelse av AA og at dette går veien.
Hva tenker menigheten om disse enkle tankene fra en lekmann? @Bra_Britt @Investor @Snoeffelen m.fl og noen konstruktive tilbakemledinger fra @anon21766851
Tror jeg har skrevet omtrent noe slik, Bonusfrelst, så jeg støtter dine tanker fullt ut. Jeg har utfordret selskapet på det rett etter Q2, at om man hadde gjort jobben med å finne en sammenliknbar populasjon ville mOS fra cohort 4+ ext sett utrolig lovende ut.
De svarer kort og ganske avvisende, og vi får trolig ikke noe mer svar enn hva Per Walday svarte i Q&A seksjonen etter Q2. De ønsker trolig ikke å legge mer jobb inn i dette nå, og tenker at alt som nå teller er rekruttering ift RELEASE. For uansett hva som var resultatet i doseeskaleringsstudiet er det som nå teller RELEASE.
PS: Jeg har konkludert med at jeg heretter ikke kommer til å sende inn spørsmål til Per og Ronny. Begrunnet i diskusjonen vi hadde i uka som var, at de får tonnevis med spørsmål, og det potensielt kan komme i veien for viktigere arbeid de har. En ytterligere begrunnelse er at man stort sett alltid får god-dag-mann økseskaft svar a la det jeg fikk under. Oppfordrer som sagt folk til å ikke sende direkte spørsmål til dem, men å bruke kvartalspresentasjonene, og ellers rette spørsmål til Radium podcast.
Q:
Hei Per
Takk for en flott presentasjon sist uke.
Mot slutten av Q2 presentasjonen besvarte du et spørsmål rundt alternativ benchmarking av resultatene i doseeskaleringsstudien. Synes det var svært interessant. Hørte jeg rett da du sa at de fleste pasientene i doseskaleringsstudien går inn i Stage 3 i denne klassifisieringen, mens halvparten av pasientene i extensionkohort går inn i Stage 4?
Iflg tabellen nedenfor er median overlevelse bare hhv 8.6 og 2.8 mnd for disse kategoriene. Hvis jeg fortsår dere rett havner median overall survival på mellom 15 og 15.6 mnd for PCI Biotech i fase 1-studiet. Er dere av den oppfatning av et sted rundt 8.6 mnd eller noe lavere(hensyntatt de syke pasientene i extension), er en bedre benchmark enn ABC-02 som vel var 11-12 mnd? ABC-02 er som kjent et sekkestudie, mens denne kategoriseringen omfatter kun extrahepatic som er gruppen dere sikter mot. Tror det kunne vært svært nyttig for markedet å få se at forskjellen er såpass stor som den ser ut til å være.
A: (svar fra Ronny Skuggedal med kopi til Per Walday)
Hei xxxx og takk for din interesse for PCI Biotech.
Som allerede kommunisert så har vi oppmuntrende data fra fase I sett i lys av tidligere publiserte resultater, selv om disse omfatter noe annerledes pasientpopulasjoner. En direkte sammenligning i identisk pasientpopulasjon får vi dessverre ikke før vi har resultater fra den initierte randomiserte studien.
Mvh
Tenkte mer på synspunkter fra menigheten her. Gjerne med et kritisk blikk da jeg er overbevist om at kontrollarmen kommer dårligere ut enn 11.7 mnd jf resennomentet ovenfor. Og om det blir en for enkel framstilling av det hele.
Vi er godt inne i Q4. Jeg kjørte denne pollen i starten av juli. Da var optimismen ganske stor mtp at vi vilel få avtaler i H2. Prøver igjen, int. å se hva folk tror/forventer.
Hvilke deals/avtaler kommer i H2?
Husk at.du kan krysse av for så mange du vil.
- Hode/hals fimaChem klinisk
- Annet fimaChem studie
- Asiaavtale fimaChem gallegang
- Global avtale fimaChem gallegang
- Big Pharma klinisk fimaNac
- BioNTECH klinisk fimaNac
- Etherna klinisk fimaNac
- Bavarian klinisk fimaNac
- Imv klinisk fimaNac
- Første avtale fimaVacc
- Andre avtale fimaVacc
- Tredje avtale fimaVacc
- Ny(e) prekliniske avtaler fimaNac
- Ingen avtaler
0 stemmegivere
Hvor lang tid skal BP bruke paa og finne ut det samme??
Noen med oppdatert Topp50?
Det er ikke så mye å si, annet at topp 50 er stabil…
51 Øvrige investorer 43.14% 16 075 793 -41 082
forgje uke 16 116 875 -51 702
uken før det igjen 16 168 577 -49 382
Hvem er det da som selger? Har jo gått betydelig volum siste 2-3 uker så hvor kommer aksjene fra? Trodde også at børsen skulle rett opp i dag jeg etter lysning i Kina-avtalen men der bomma jeg solid ja.
Det går så klart noe fra topp 50, men siste 3 ukene så har de (enkelte) kjøpt mer enn andre samlet har solgt.
Noe som vil gi oss en ennå sterkere oppgang
Er egentlig 1-2 millioner kroner omsatt pr dag betydelig volum? Ser mer ut som småtradere som leker seg spør du meg.
Nei 1-2 mill kr er ikke betydelig men summen av la oss si siste 8-10 ukers omsetning er faktisk betydelig antall aksjer og da kan man lure på hvem som selger. Typisk også i dag at kjøperside er vesentlig større ( synlig) enn selgersiden men ikke f… om kursen skal opp? Noen har interesse av å holde kursen nede.
Ser den, gir mening.
Her er det noen som trader og de selger små poster for å få kursen rød og så er det noen som tenker “nei nå gidder jeg ikke mer fall” så da selger de til best pris som er de som akkurat har sendt kursen ned i rødt så sender de kursen litt opp etter lunsj for å selge postene sine med litt fortjeneste. Men de skal ha lav kurtasje for at det skal lønne seg.
Nesten identisk kurs på Pcib og nano pr nu.