Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Virker som enkelte er litt “overtent” for å finne noe nytt/spennende å klamre seg til. Det kommer meldinger så snart dem har nytt å fortelle. Legg bort lupen og nyt livet. Vi får muligens årets julegave før nissen dukker opp?

5 Likes

Det var helt sikkert PCIB han tenkte paa naar han sa det;-))

3 Likes

NANO har rekruttert 32 pasienter på 16 mnd. Håper det står bedre til med RELEASE innrulleringen. Men merker jeg blir litt bekymret.

1 Like

Vi har alle full rett til å SPEKULERE .

Og det er ofte det vi alle gjør og det kan jo komme flotte diskusjoner ut av spekulasjonene , noe som vel også er tilfellet .

Så spekulasjoner må der være takhøyde for men ikke dersom de bygger på uredelige data/fakta hvor hensikten er å sko seg selv.

Ny spekulasjon :slight_smile:

PW Q119 under Q/A delen.

https://webtv.hegnar.no/presentation.php?webcastId=97815265

Tidslinje 00-39-40 , 00-40-10 (Hva sier PW her egentlig?)
PW sier rett ut at de skal presantere data ikke på boston konferansen men på en konferanse med

“high impact and a large audience”.

I løpet av 2H19.

Med så mye styr så må resultatene være enestående tror nå jeg da.

Videre tolker jeg utsagnet til PW at der vil bli lagt ut “hovedbudskapet” på denne konferansen mens boston bare vil gi noe av budskapet.

Det ble usedvanlig dårlig formulert dette fra min side og burde vært strøket men sender det lell.

Må innrømme at jeg har mistet tråden i denne vacc konferansen.
Har selskapet gått offesielt ut med når og hvor vacc’n skal fremføres?

3 Likes

Det ledelsen sa på siste Q var “Vi har ikke klart å lande en partneravtale for Asia, så nå trenger vi et kvartal til å finne ut av hvordan vi skal kunne kjøre dette i Asia på egen hånd”. At folk tolker dette som noe veldig positivt er over min fatteevne. Og det kommer garantert ikke til å bli kommunisert noe om hva som har kommet ut av dette “feasibility study” før 27. november.

1 Like

Asia sites blir det i 2020, med eller uten partner. Det er mye taktikk i partnersamtaler. At et feasibility studie kjøres i gang viser at Pcib mener alvor med Asia planene sine. Det vil også gi en aktuell partner mindre tid på å bestemme seg for om de vil være med eller ikke på dette løpet. Det er absolutt ikke skrevet i stein at Pcib kjører Asia sites for egen maskin.

6 Likes

Det er jeg enig i, men jeg tror ikke akkurat Takeda et. al. skjelver i buksene fordi PCIB forteller aksjonærene sine at de lanserer et mulighetsstudie.

1 Like

Ettersom det kan se ut som om Nano sliter med rekrutteringen i Paradigme, kommer det naturlig et fokus på hvordan PCIB gjør det. Det er veldig tidlig i RELEASE ennå, men for moro skyld laget jeg denne figuren som viser hva som kan være en forventet rekrutteringstakt for å nå målet om 120 rekrutterte innen juni 2022. PCIB fikk en knallstart i og med at man klarte å rekruttere en pasient allerede i mai, kun kort tid etter at de første sitene åpnet. Deretter har jeg lagt inn 1 pasient i måneden fram til omtrent nå og deretter en gradvis opptrapping opp til 11 pasienter per 3 mnd, som gir farten som trengs for å komme i mål. Man ender da opp med en rekrutteringfart i snitt (oransje kurve) på 0.08 pasient per site per måned, eller 1 i året.

21 Likes

Vi vet selvsagt ikke konkret hvordan det går med rekrutteringen til PCIBs GGK-studie før selskapet gir oss noen konkrete tall.

Mitt inntrykk er uansett at dette har gode sjanser for å gå bra.

1. Selskapet kjørte tidlig et feasability study (mulighetsstudie) for å kartlegge hvilke klinikker som vil være best å starte rekruttering fra.

2. Det virker som åpning av siter går etter plan.

3. Konkurransen om pasienter er betydelig mindre i perihilar gallegangs indikasjonen. Eksempelvis gir et søk på clinical trials på recruting studies med søkestrengen “perihilar cholangiocarinoma” 14 treff, mens et søk på “follicular lymphoma” gir 1199 treff.
    Alt er selvsagt ikke konkurrenter, men det gir en formening om konkurransen om pasienter.

Så vidt jeg vet er det vel ingen andre selskaper som rekrutterer i pivotal fase på pCCA.

Forutsetningen for at PCIB skal klare å holde rekrutteringsplanen er etter min mening svært god.

26 Likes

Fortsatt er det nok slik at den primære strategien er å finne en partner som kan finansiere klinisk utprøving i Fjerne Østen og samtidig få enerett på markedsføring i regionen.

Men slik jeg ser det, var det et riktig valg Walday kunngjorde ved siste kvartalspresentasjon da han opplyste at en ikke lenger vil gjøre innlemming av klinikker i denne regionen avhengig av å få med en partner.

12 Likes

[quote=“Snoeffelen, post:13508, topic:12647”]

https://clinicaltrials.gov/ct2/results?recrs=ab&cond=Extrahepatic+Cholangiocarcinoma&term=&cntry=&state=&city=&dist=

11 studier registrert på extahepatic cholangiocarcinoma som rekrutterer. Pcib eneste som står uthevet med NEW. Ser nesten ut som de ikke har konkurranse i det hele tatt.

15 Likes

Enig. Men når enkelte prøver å gi et inntrykk av at pcib ikke lenger ser etter partner i Asia fordi de har satt i gang et feasibility studie, så er det på sin plass å korrigere dette.

7 Likes

Blir spennende å se om det blir noen konsekvenser for pcib kursen i forbindelse med nano emisjonen. Kan det være noen må selge i pcib for å være med i emisjonen/øke i nano? Eller vil flere miste tålmodigheten med Bravo og co og gå mer inn i Pcib? Tror det første men håper det siste…

3 Likes

fra q4, mener Hiltonol er kontollarm:

The fimaVACC technology has proven excellent preclinical efficacy with protein and peptide based vaccines, with particularly strong CD8 T-cell immune responses that are considered important for therapeutic vaccination, but also enhanced helper T-cell and antibody responses. The initial clinical translation of this preclinical efficacy is done through a Phase I study in healthy volunteers, designed to determine immune responses, safety and tolerability. The study is performed with two model vaccines;both a large immunogenic protein (KLH) and two smaller less immunogenic peptides (HPV). The interim clinical results reported so far have shown enhanced T-cell responses (CD3), with both earlierresponses and higher response rates in groups treated with well tolerated fimaVACC dosing regimens compared to the control group, which is treated with a state-of-the-art adjuvant technology (Hiltonol).

2 Likes

fimavacc + hiltonol er eksperimentell arm
hiltonol (uten fimavacc) er kontrollarm

3 Likes

Det må i så fall være de som vil bytte fler enn 36K PCIB-aksjer i Nano-aksjer. Tror ikke det er aktuelt for så mange. Men om én (på topp 140) vil gjøre det, så blir selvfølgelig det brutalt. Men igjen, tror ikke dette er en problemstilling.

3 Likes

Jeg tror PCIB vil gå ned i morgen fordi noen vil flytte over og bunnfiske i NANO. Eventuelt at NANO drar med seg hele sentimentet.

Men det er uansett andre som får det kjipere i morgen, så da foretrekker jeg å bli med i dragsuget, kontra å være dragsuget.

3 Likes

De har prøvd uten Hiltonol også (HBV + PCI), med noe bedre resultater enn Hiltonol + HBV. Se graf på side 7. Men når de kombinerte PCI med Hiltonol ble resultatene eksplosivt bedre.

http://pcibiotech.no/wp-content/uploads/2014/01/PCI-Biotech-IPA-July-2019_fimaVACC.pdf

5 Likes

Kursen i NANO gikk ned sist PCIB hadde emisjon.

1 Like

For de som lurer kan jeg opplyse at PCIB steg 10 øre den 25/1 i år da Nano hadde sin forrige emisjon,

5 Likes