PW har bevist at alle tre forretningomraadene virker, og har tall og slaa i bordet med. Ikke rart han er litt mer oppesen i disse dager.
Jeg tror det er like foer take off for PCIB.
PW har bevist at alle tre forretningomraadene virker, og har tall og slaa i bordet med. Ikke rart han er litt mer oppesen i disse dager.
Jeg tror det er like foer take off for PCIB.
Veldig bra @investor!
Ser på PCIB hjemmesiden at company presentation er under oppdatering!
http://pcibiotech.no/company-presentation/
Company presentation
Company presentation :
To be updated, please see under Reports and presentations for quarterly reports
De sitter vel og finpusser på den nå, og kanskje får vi en relansering og rebranding av selskapet ifm ny hjemmeside? Det kan jo passe bra ettersom de nå går inn i en busy periode med veldig mange selskapspresentasjoner, i tillegg til de som er nevnt på hjemmesiden har vi Xtrainvestor og selvsagt Q3.
For oss aksjonærer blir det mer å bite i framover etter at det har vært stille i 5-6 uker.
Let the games begin!
Ja og skal vi være skikkelig optimistiske kan det hende de melder en avtale for ett av forretningsområdene eller for den del selger ett av dem for tusen fantasillioner
Når en ser tilbake på hva PCIB har klart å få til mtp resultater / kostnader med å kjøre fase 1 i fimaVACC parallelt med den øvrige utviklingen innen fimaCHEM så blir ihvertfall jeg mektig imponert.
For skarve (var det 40 MNOK) så klarer selskapet å frembringe et sensasjonelt produkt klart til utlisensiering og ferdige doseringskurver samt en utrolig sikkerhetsprofil på behandlingen.
Og ikke minst , dette prosjektet har “diltet med på si” og spart inn et hav av tid.
Når en ser på andre selskapers burnrate opp mot PCIB og resultatene PCIB oppnår så er det bare til å bøye seg i støvet.
Antall deltagere (friske frivillige) var jo også høyt så det er snakk om solide data (signifikante) som det kan trekkes solide konklusjoner på.
Med fimaVACC modellen i tankene , burde PCIB alene startet en “tilsvarende tilnærming” i en utvalgt vaksine +fimaVACC på et lite antall pasienter fase 1 safety/effekt innen et sykdomsområde som ligner på GGK studien , eventuelt sammen med BP?
Ville dette kanskje også skape “press” på øvrige BP til å handle nå før de blir akterutseilt?
Her kan en gjenta suksessen fra fimaVACC med å spare en haug med tid og forhåpentlig vis oppnå strålende resultater for småpenger.
Dersom suksess med overstående modell og det er som med fimaCHEM hvor en har tenkt strategisk langt fremover så ender en kanskje opp med en begrenset pivotal fase 2 studie dersom området er uten medisin og høy dødelighet…
Jeg ville ihvertfall ikke ha noen betenkninger med å være med på en liten emisjon til dette formålet.
Selskapet er ikke mindre enn genialt.
Lykke til
ufo
Enkelt og greit slik du fremstiller status og jeg er helt enig i alt du skriver MEN hvorfor kommer det ikke avtaler når
resultatene er så bra? En kompis (lege og aksjonær ) sa det slik til meg når han skulle forklare vaksinedata for meg: Om vi sammenligner alle verdens medisiner med alle verdens våpen så trenger alle våpen krutt og nå har vi verdens beste “krutt”.
Skulle tro dette var mer enn nok til at flere BP pressa seg frem i køen? Hva er det som skal til før første avtale er signert?
Det er mye som skjer bak kulissene til PCIB, og det virker som det jobbes iherdig.
En avtale kan plutselig blir børsmeldt og himmelferden kan begynne.
Kommer plutselig tilbake som en av våre nye landsmenn så fortreffelig svarte. Noen ønsker ikke kursen over 28 så her må det litt større muskler enn jeg har akk nå for å “bryte” gjennom.
Sikkert andre som kan smelle til?
Svar fra PCIB på abscopal effekt følger (helt til slutt)
ufo3042
403
Når det kommer til kreft , hva er det mennesket dør av , den opprinnelige kreftsvulsten eller spredning til andre organer?
Contrary to its name, precision medicine is often inexact, which means that for some patients, it will offer false hope rather than a cure.
““The mutations in a metastatic tumor in the liver, for example, might be different from those in the lung” where a cancer began, Nadauld said. “It becomes a real challenge.” Metastases (not the original tumor) are responsible for 90 percent of cancer deaths.”
Her oppgir en spredning som grunnen i 90% av dødsårsakene.
Det er her resultatene innen RELEASE studien for abscopal effekt blir så ulidelig spennende.
Disse resultatene inngår ikke i studien men ligger vistnok oppe i dagen som et “biprodukt” av studien.
Nok en “PCI-bombe” kamuflert i helheten.
Tenk om der blir muligheter for å hevde at lysteknologien til PCI “angriper” spredningen av kreften (mekanisk og ikke biologisk , altså en kan se bort fra mutasjoner som umuliggjør å få oversikt,PCi konseptet oppnår abscopal effekt samma fa…)
Kanskje dette ovenfor kan overføres til fimaVACC hvor laseren (blå) gir mindre energi og plasseringen / belysningspunkt kan velges selv og der ikke er krav til å dekke seg til for sollys i etterkant av behandlingen.
Kan dette være begynnelsen på livslang behandling som gir abscopal effekt og holder spredningen i sjakk slik at kreft blir likt behandling av HIV?
En lever hele livet med sykdommen men dør av andre årsaker?
Nå er jeg klar over at selskapet har det travelt men sender følgende spørsmål likevel.
Hei
Hvorledes gjennomføres den delen som omhandler abscopal effekt i RELEASE studien og dersom overbevisende og udiskuterbare positive resultater kan vises til , ja hva betyr det?
Har forstått at den delen som omhandler abscopal effekt i RELEASE studien IKKE er en formell del av RELEASE studien?
Hvor mange pasienter må ha gjenomført RELEASE studien for at en har signifikante data innen abscopal effekt?
Vil dobbel behandling ha noe å si for resultatene innen abscopal effekt?
Vil placebo-effekten forstyrre bildet?
Det jeg søker svar på er om eventuell påvisning av abscopal effekt i denne studien vil ha noe å si for interressen fra BP for RELEASE studien og om resultatene har noen positiv økonomisk effekt for PCIB og om disse dataene vil bli brukt aktivt i markedsføringen av fimaCHEM-teknologien?
vet en noe mere hva abscopal effekt er for noe nå og hvorledes denne prosessen virker?
Dersom svar fra PCIB så poster jeg det her.
lykke til
Svar fra RS i dag
" Hei og takk for din interesse for PCI Biotech.
Det er ikke noen spesifikk del av studien som omhandler abscopale effekter og heller ikke utarbeidet noe statistikk rundt dette. En andel av pasientene i begge armer vil ha ubelyste svulster og forskjell i effekt på disse mellom armene vil kunne gi videre indikasjoner på i hvilken grad fima Chem induserer disse effektene. Overbevisende effekter vil kunne influere på hvilke pasienter leger mener det er hensiktsmessig å bruke behandlingen. Evt effekt av dobbel behandling vet vi ikke. Det er ikke relevant å snakke om placebo effekter siden dette er en åpen studie. Utfra de dataene vi har er det mest nærliggende å anta at evt abscopale effekter primært skyldes immunologiske responser ved at fima Chem induserer immunogen celledød.
Mvh
Ronny Skuggedal
CFO"
Det er sikkert gammelt nytt, men fra programmet til World Vaccine Congress:
Følger opp min post i går vedr PCIBs lovende utvikling sammenliknet med de 3 andre klinisk fase biotekselskapene på Oslo Børs. Så kom jeg med en spådom at PCIB kommer til å innta tronen som det høyest verdsatte biotekselskapet på Oslo Børs før Jul. Pr idag innehar Nano denne posisjon med en market cap på ca 1350 millioner. Jeg satt opp denne som viser en tydelig en klar trend i at PCIB knapper inn på forspranget uke for uke, per idag på PCIB kurs 28,80 og Nano 20,30 er PCIBs market cap 80% av Nanos Mcap.
The trend is your friend, er det ikke det man sier?
Så litt fleipete sagt, er det du prøver å vise at PCIB synker litt saktere enn Nano?
Tror faktisk du kan få rett. PHO og sin tapte datter PCIB er vel de biotek aksjene som har hatt en relativt flat utvikling. (i motsetning til indeksen som har kastet et ekstra stort anker og tatt båten med til bunns)
Viktig med store, blanke speil både utvendig og innvendig. Men framfor alt gjelder det å sitte godt, se framover og med begge hendene på rattet når turboen slår inn; den kan være kraftigere enn du tror.
Ser da ut som Treskofolket er rimelig utsolgt. Kan bli en kamp om ledige aksjer framover nå.
Noen girede småsparere skal nok selge giringen på 30+, men utover det er det lite ledig.
Det uforståelige
Dette er de som lar seg eksponere av en nærmest uhyggelig risiko i biotek for deretter selger ved en liten oppgang???
Hvet denne gruppen hva de gjør?
Dersom en ikke har som mål å sitte til fortjenesten står i forhold til risikoen…
Noen liker vist å leve farlig
UTEN Å TA BETALT FOR DET.
Vi er hvor PCIB har snudd ned mange ganger før.
Kanskje vi denne gangen skal opp? Viss ikkje er det her ein skal selge litt.
Hvis det er trading du bedriver, tror jeg du har valgt feil aksje;)
Crisper er jo høyst relevant for PCI-teknologien ifølge PW & Co.
Sjakk, jeg er uenig med deg. Siste året er PCIBs market cap opp ca 20%, mens NANO’s market cap er ned drøyt 40%. Så enkelt kan du si at at det PCIB nærmer seg Nano i market cap kan forklares 1/3 med økt market cap i PCIB og 2/3 i redusert Mcap i Nano. Men ja, ideelt sett skulle man jo ønske at PCIB ble storebror på biotek i Norge på en annen måte enn slik det skjer nå, på samme måte som du ikke ønsker å vinne et skirenn fordi din beste konkurrent brekker staven.
Ingen ting å være uenig i. Det var “fleipete” sagt, bokstavelig talt. Det var en spøk. Joda jeg er fullstendig klar over kursutviklingene i begge. Og Nano har falt fra en ATH mcap på rundt 4,5mrd hvis jeg husker riktig. PCIB holder seg derimot godt på sin ca 0,9-1mrd.
Nano har nå fått en kald dusj og risikerer å falle videre og/eller vake rundt 22 i lange tider. (om det ikke kommer positive nyheter)
PCIB ser ut til å være på vei ut av konsolideringen som har vart i et helt år. (usikker på nyhetsbildet fremover, men det ligger mye godt i kortene innenfor 1 år i både nano og pcib)
Nå er jeg litt flåsete sagt, 80% tekniker og 20% funtamental. Og det er åpenbart for meg at PCIB ligger best an i løypa akkurat nå, (eller BGBIO på det tekniske etter breaking news for noen 10minutter siden. Der er kanskje det mest interessante om det kommer spennende data om noen uker.)
Det er synd de negative forventningene til emisjoner skal gjøre at verdiene forvitrer så kraftig. Ikke bare må du gi rabatt på en emisjon. Men markedet har allerde senket kurs 20-50% før så skjer. PCIB har da gjort et mesterstykker (sett i ettertid, ved å sette krafig rabatt, og hente nok penger i en sleng til å være ferdig med det på mange år. Nano har satt emisjoner taktisk ift kursutvikling og betaler sannsynlligvis dyrt for det nå. Kan kanskje ha en sammenheng med endringer i lederskapet)
Det ble mye spekulasjoner.