Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Dette begynner å minne om Hegnar forum, InVivo. Ta ballen og ikke mannen!

4 Likes

Hadde Per Walday behersket en normal kommunikasjon med aksjonærene på Q-presentasjonene, så ville det ikke vært noen issue her.
Det ville heller ikke vært noen issue dersom dette var første eller andre gangen, men nå begynner begeret å bli rimelig fullt.

Vi ble forespeilet en hovedkonklusjon av resultatene før nyttår, og det har ikke kommet noe som helst.
Null og niks, og ikke engang en forklaring.

Dette er fakta, som man ikke kan benekte eller komme utenom.

Og, for hver eneste dag som går uten at vi hører noe, så blir denne saken stadig verre.

Måten Per Walday velger å håndtere dette på er fullstendig uakseptabel.

5 Likes

Da blir det nok ikke fremlagt resultater på Q4…

1 Like

Kall det forsinkelse, sendrektighet eller annet. En forklaring kommer nok og er på sin plass. Ikke verre enn at Leiden og Mr Burger har brukt mer tid enn forespeilet.

1 Like

Nei, det kan godt hende at der ikke kommer noen resultater ifm Q4, men jeg vil tro at dersom forsinkelsen ikke nevnes av PW, noe jeg faktisk tror han vil gjøre, så er jeg rimelig sikker på at saken vil bli tatt opp under spørsmålsrunden. Så noe vil bli sagt, men ikke nødvendigvis en redegjørelse om resultatene.

Hva angår aksjekursen så mener jeg det er tre elementer som legger press på den. For det første den usikkerhet uteblivelsen av informasjon skaper. For det andre nedsalget iverksatt av en Top20 aksjonær. For det tredje antagelsen om at en eller flere av dem som deltok i emisjonen høsten 2018 vil selge seg ut/selge seg ned når kursen på ny kommer opp i kr 30,-.

Skal man få en skikkelig opptur som gir en etterspørsel/interesse stor nok til at usikkerheten fjernes, at større aktører kommer seg ut av PCIB utenpå presse kursen, så må det komme gode nyheter fra ledelsen. Håpet er jo at slike nyheter slippes ifm Q4, men det vet vi ikke om skjer.

5 Likes

Det er nok også slik at FimaVacc-forsinkelsen får unødvendig stort fokus fordi andre nyheter også lar vente på seg.

Folk vil bry seg mindre om enda et halvår forsinkelse på FimaVacc dersom PCIB presenterer noen saftige FimaChem/FimaNac-nyheter i bordet snart.
Avtale innen Nac? First patient dosed snart i Chem? Det vil gjøre underverker for stemningen.

5 Likes

Ja, her er tydelivis nok av juicy nyheter som kan treffe markedet any day. Så det er bare å klamre seg fast så kommer oppturen når den kommer. For jeg tror ikke det er spørsmål om den kommer, men når den kommer og hvor sterk den vil bli og hvor langt første bærerakett vil ta oss. For ikke å si hvor lenge får PCIB drive på som selvstendig selskap? Såvidt jeg har forstått er pengebingen hos flere BPere rimelig fulle og ledelsen i disse selskapene er stadig på utkikk etter nye seddeltrykkerier. PCIB kan fort bli en het kandidat…

3 Likes

Strategien til Nyenburgh virker ikke å være så dum sett i fra deres perspektiv. De går jo i pluss når de selger nå, og samtidig er volumet så lavt at de mest sannsynlig vil ikke rekke å selge seg helt ut før oppgangen kommer, og når den kommer så har de jo allerede en ganske fin posisjon på noen hundre tusen aksjer. Hvis det slår feil vei og aksjen siger ned, så taper de ikke så mye på det som de opprinnelig ville ha gjort. Smart play fra deres side.

Om de selger seg helt ut skal vi ikke ta for gitt heller.

1 Like

Dette er ingen ting for dem. For dem er det enten eller, og her har de tydeligvis falt ned på ikke å være med videre. Som noen har påpekt tidligere, så kommer de til å selge mye mer med en gang det blir mer volum i forbindelse med nyheter - enten gode eller dårlige.

Det sa jo folk om hunter hall / pangea og

2 Likes

Jeg trodde Nyenburgh garanterte for emisjonen fordi de virkelig trodde på PCIB. De vet jo selvsagt like godt som alle oss andre om fimaVacc osv. Hvor er da logikken at de selger seg ut på målstreken med minimal fortjeneste?

3 Likes

Samme logikk som at mange regner med at John Fredriksen er med i NAS emisjon for å ta ut 12 millioner kjappe.

1 Like

Å stille opp i en emisjon med en slik agenda er langt mer forståelig i et likvid selskap som NAS, der man mye lettere kan selge seg ut i ettertid. Gjør man det derimot i et selskap som PCIB, med en så ekstremt liten omsetning, er det en merkelig strategi…

1 Like

Uansett hvor gode nyheter som kommer er det sjelden en aksje stiger mer enn 100%.

Kommer det gode nyheter så kommer det volum, og Nyenburgh kan selvsagt kjøpe tilbake det de har solgt på no time. Og viktigere de kan sikkert få store volumer under TERP, eller hva nå denne 45-kroners nivået ble kalt.

7 Likes

Det kan godt være de fikk mere aksjer enn de hadde regna med. De kan ha trod at emisjonen skulle bli langt bedre tegna enn hva som skjedde. 3.5% fee er bra.

1 Like

Det er det mange som har trodd, men det er jo bare en subjektiv oppfatning.

1 Like

Det er selvsagt mulig med en litt mer optimistisk vinkling også: Dersom Nyenburgh hadde hatt kjennskap til at fimaVacc eller noe annet var negativt, ville de nok solgt med langt større aggressivitet og godtatt lavere kurser.

2 Likes

Nå vet jeg at jeg gjentar meg sjøl, men likheten mellom det vi har opplevd etter emisjonen og det som skjedde fram til midten av oktober 2016, er påfallende.

Fellesnevneren er kombinasjonen av nyhetstørke, lavt omsetningsvolum og en større aksjonær som vil ut av aksjen. Den forrige depresjonen tok brått slutt etter presentasjonen av effektdata fra doseeskaleringsstudien (på lesjonsnivå).

Disse sensasjonelt sterke kliniske dataene ble, som vi vet, grunnlaget både for konseptet om en pivotal fase 2 og gjentatt behandling.

Hvilket tilsvarende klinisk, regulatorisk eller kommersielt gjennombrudd som nå kommer først, tør jeg ikke ha noen bestemt mening om. Men at vi nå har et helt knippe mulige store triggere foran oss, har jeg ikke en snev av tvil om.

Da vil aksjen igjen bli gjenstand for en kraftig omprising. Utløses flere av aktuelle triggere nært innpå hverandre, vil markedet trolig bli hengende etter en tid før investorer og analytikere greier å ta den økte verdien inn over seg.

Kort tid før Susanne Stuffers forlot Arctic Securities - og få uker etter at emisjonen var gjennomført - hadde hun ansvaret for en oppdatert analyse av PCIB. Nytt kursmål ble satt til 58 kroner.

Etter dette har det kommet svært lite nytt fra selskapet. Vi må likevel ikke glømme at ledelsen like før jul kunne melde at sikkerhetsdata for de nødvendige seks pasientene var på plass. Med andre ord at en konkret klinisk milepæl var nådd.

10 Likes

*Har vi mottatt foreløbige resultater på fimaVACC?

Ja , det mener jeg.
Ordlyden er som forventet “promising” slik at entusiasmen uteblir og derav fremstår selskapet seriøst.
Men foreløbig omtale av studien i fimaVACC er jo serdeles positiv.

*Har PCIB lovet mere enn foreløbig meddelt markedet?

Denne er jeg litt i tvil på men er det mulig at der er oppstått en missforståelse mellom markedet og selskapet?

*Har PCIB meddelt markedet at de har utvidet guidingen i selskapet fra 3mnd til 6 mnd?

Jeg sitter med en fornemmelse av at i leiren til PCIB så hersker det det synet at alle lovnader er utført og i markedet hersker det synet at de er uforskammet og dårlig behandlet som aksjonærer i selskapet.
Er hele historien bygget på missforståelser?

Tror selskapet trenger tiden sårt til å starte GGK-studien nå og mere som går parallelt og den heksejakten vi bedriver på offentlige media som eiere av selskapet ikke er i eierenes interresse , egentlig.

*Er vi vår egen verste fiende?
Å skape negativ stemning i egen investering høres tullete ut og øker ihvertfall ikke kursen.

Til slutt:
90 pasient-prøver skal gå’s grundig gjennom og dataene skal ordnes og forstås.
Det er jo et voksent stykke arbeide som skal utføres.
Videre så skal dette presanteres på egnet sted slik at denne banebrytende og nye teknologiske måten å gjøre vaksinasjon av kreft mm som pr i dag ikke fungerer FÅR FULL EFFEKT FRA MEDIA , dette i kontrast til småaksjonærers ønske om å gjøre noen raske 1000-lapper på kortsiktig investering…Stå på PCIB,dere gjør det helt riktige. :soccer:

5 Likes

Men det er ikke bare naive investorer som har trodd det. Einarsson var veldig klar i sin tro på deres oppriktige hensikter i podcasten forut for emisjonen, og PW sa nå senest på siste Q at han så på dem som en viktig ressurs. Jeg tror ikke Nyenburgh vet noe mer enn oss andre, men de er definitivt mer trenet i å vurdere risk/reward i biotek enn de fleste her inne. Å benekte at det er et negativt signal at de selger blir veldig strutsete. Registrerer at en del ikke ønsker “dårlig stemning”, men heller vil ha et ekkokammer av haussete innlegg, men da synes i hvert fall jeg det blir mindre interessant å lese her.

6 Likes