Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Tja, kvalifisert gjetning. De har solgt jevnt og trutt. Ingenting tyder på at de skal stoppe.

Så hvorfor tenker du evt at de skal stoppe på 300 000 eller 400 000. De stoppet ikke på 600 000 eller 500 000.

Enig i det, @coyw. Det har økt på med sutring de siste par månedene - og jeg unntar ikke meg sjøl fra karakteristikken.

Men nå får vi høre - og for første gang også se - hva ledelsen legger fram i neste uke. Regner med at all ny guiding vil bli scrutinized under spørsmålsrunden.

1 Like

Forstår det slik at dette er første gangen de presenterer via web. Ville de gjort det dersom det var negativt det som kommer? Det er vel mer nærliggende å anta at ettersom de har positivt nytt å komme med er det greit at flest mulig av aksjonærene får delta på begivenheten.
PW har tidligere uttalt at 2019 vil bli et fantastisk år for PCIB. Er det på Q4 presentasjonen at vi skal få de første blikk inn i det som skal skape 2019 til et fantastisk år for PCIB?
Neste uke får vi svaret.

5 Likes

Perhaps they have just been asked by investors/informed that should move with the times. I wouldn’t necessarily imply that they have positive news because they are going to do a webcast.

4 Likes

Mener dwm ønsket å tegne seg for ca 350k. Så kanskje det er ett antall dem skal sitte med. Blir jo bare tipping fra min side også. Det er jo greit med flere synspunkter ang Nyrenburgh.

1 Like

Nei, å trekke slike slutninger må man nesten være fra Bergen for å gjøre. De var vel det eneste av Radforsk selskapene som ikke spanderte webcast og har vel fått endel spørsmål om det.
Ingen venter vel negative nyheter og det som ikke er negativt er som regel positivt :wink:

2 Likes

Ellers så ønsker de å fremstå som mer “aksjonærvennlige” :wink: Personlig håper jeg at de har valgt dette for at de skal kunne kommunisere tydligere direkte med aksjonærene sine (og at de har nyheter som er/kan tolkes positive!)

8 Likes

Steinalder å ikke ha webcast i 2019

2 Likes

Joda, Savepig, du sier noe. De fleste benytter seg nok av denne tjenesten. Meget hyggelig for oss som ikke liker å tilbringe for mange dager av livet borte fra vår kjære Bergen at vi kan få følge med på seansen via moderne teknologi. ;-))
Da kan vi i efterkant av seansen fra hovedstaden ta på oss kalosjene, forflytte oss ut til allmuen og promenere nedover Torgalmenningen mens vi smiler lunt til småpikene og nyter byens heerlige atmosfære i trygg forvissning om at kurspilen til PCIB peker rakt gjennom skydekket mot Ulrikens topp!

Jeg tog min nystemte citar …

8 Likes

Svært mange av de selskapene jeg har eiet aksjer i har opplevd at en eller flere av de største aksjonærene har solgt seg ut , helt eller delvis.

Hver gang i ettertid har det vist seg at nedsalget ikke har vært koblet til noe negativt i det aktuelle selskapet.

Det eneste som skjer er at kursen blir holdt nede en stakket stund og for de bevisste så er det en kjærkommet mulighet til å kjøpe sterkt rabbaterte aksjer , særlig mot slutten av nedsalget.
(selger dumper siste rest)

Når disse situasjonene skjer så burde en være glad for det kunstig lave tilbudet som oppstår.

Er det mye bekymring for lite?

2 Likes

Tror og håper at PCI Biotech leverer så til de grader ved Q4. God magefølelse!

Snøffelen tror Arctic analysen kan tas fram igjen. Fortsatt enig i vurderingen👍

Snøffelen

16.02.2018 kl 19:077923

Denne stemmer i alle fall, PCIB har ikke bare den beste teknologien, regulatoriske og kliniske standingen, beste ledelse, beste styre og beste advisory board, PCIB har også de beste aksjonærene, som vet hva caset dreier seg om og er klar over potensialet.

“An experienced team with strong scientific affiliation combined with a
loyal shareholder base
PCI Biotech is a leader in the field of photochemical internalization and drug delivery and it has a
number of ongoing research collaborations with leading industry partners, clinical and scientific key
opinion leaders. The company has a solid management team with strong (scientific) expertise and
experience from drug development. In addition, it has a competent and dedicated board of directors
and a loyal shareholder base”

5 Likes

https://soundcloud.com/user-972208711/radforsk-podcasten-radium-mal-10-mixdown

Repetere hva einarsson mener under Q318 om PCIB?
Start 36 00 slutt 53

Anbefaler virkelig denne.
Meget aktuell og passer som hånd i hanske med dagens meningsytringer vedrørende PCIB.

6 Likes

Skulle ikke forundre meg om vi får en «godmelding» før Q4, med live-webcast og popcorn neste onsdag…

1 Like

Jeg datt av her. PCIB har da hatt live webcast av alle kvartalsrapporter i mange år allerede?

1 Like

Slettet

Jeg stusser også litt på den (overfor)tolkningen av “webcast”. Det hadde vært fint om det ble overført som videocast, men det er vel egentlig ingenting ved denne meldingen som tilsier det ?

1 Like

Til Q3 sa selskapet følgende:
The presentation can be followed as a live audiocast…
Til Q4 sier selskapet dette:
The presentation will also be a live webcast …

Det blir webcast i levende bilder denne gangen.

7 Likes

Webcast har de nå ihvertfall kalt det før også. Også på nettsiden finner man de tidligere Q-presentasjonene ved å trykke på ordet Webcast nederst på listen med “Reports and presentations” til høyre: http://pcibiotech.no/quarterly-reports/

Så kommer man inn på en side med audio/web-presentations / audiocasts. Så jeg velger nå ihvertfall heller å bli positivt overrasket om det blir noen live video.

1 Like

Kan absolutt være at det bare er tilfeldig annen ordbruk. Når en går på webcast så ser det faktisk audicasts som ligger ute. Likevel, kan være det blir bilde ettersom det denne gangen ikke blir standard hegnar presentasjon. Uansett, viktigste er innholdet som kommer frem i presentasjonen :slight_smile:

3 Likes

Gjentagende problem dette med å kommunisere klart og tydelig. :roll_eyes:

Hvordan skal man klare å presentere resultater av komplisert medisinsk forskning eller klare å guide korrekt måneder/halvår frem i tid, når man ikke engang klarer å opplyse aksjonærene om Q4 blir audiocast eller overføring med bilde?

Jeg krysser fingrene for at det er Mr.Burger himself som skal presentere resultatene fra FimaVacc-analysen.

2 Likes