Det finnes priser for så mangt, også for beste nettsted innenfor biotek:
Denne traaden var veldig fin, men etter nyttaar har den tapt seg kraftig, og boer omdoepes til PCIB’s klagetraad;-))
Hjemmesiden til PCIB er skrale greier, og det er helt OK per dags dato. Hadde selskapet benyttet flust med penger å være «best i klassen» på grafisk design så hadde jeg mislikt det. Forsiktig pengebruk er et «must» i påvente av at vi på sikt ønsker og vokse oss store og sterke. Spise kirsebær med de store kan vi gjøre når medisinene våre eventuelt kommer på markedet. Vi må lære å krype før vi skal begynne og gå!
Kliniske data er det som gjelder nå! Det bygges opp store forventninger til fimaVACC dataene (spesielt for de som leser her på Tekinvestor). Markedet trekker imidlertid på skuldrene, antageligvis i visshet om at etterspørselen er laber i kjølvannet av emisjonen. Våre hollandske venner virker allerede å være «sluttkjørte». De sitter med en lavere og lavere prosentandel for hver uke som går. Nyenburgh ble omtalt av ledelsen, samt av vår kjære Jonas Einarsson, som en langsiktig og god investor. Dette har vist seg å være rimelig langt i fra hvordan de faktisk valgte å spille pokerhånden sin. Måten de har håndtert emisjonen på, samt lagt en demper på hvert eneste forsøk på rekyl (med å pøse ut aksjer), er rett og slett trist.
Jeg har ikke flere midler til å handle for og er derfor i motsetning til mange her inne meget misfornøyd med at dagens kurs er 10 prosent under emisjonskurs. Forstår at flere synes det er OK å hamstre på dagens nivå, men synkende kurser er faktisk ikke positivt! Her på forumet er vi visst i bakvendtland på mange måter.
Webcast blir bra! Gleder meg til det. Men igjen, vi lever i år 2019. Er vel bare rett og rimelig at PCIB går bort i fra den Fred Flintstone tilnærmelsen de har hatt rundt kvartalspresentasjoner. Det trenger selvfølgelig ikke være noe annet enn en modernisering. Men så blir det nok en gang her på tråden klekket ut teorier om at årsaken er at de skal sole seg i glansen og klappe seg på skuldrene siden de har noe ekstremt positivt å melde. Og da trengs video-overføring! Jeg blir helt matt av at noen ønsker å bygge opp forventningene gang på gang for deretter å bli negativt overrasket.
Hva jeg forventer? Oppdatering av fase I data. Krysser fingrene for at 3 pasienter fremdeles er i live men jeg er redd det bare er to. Hva annet? Jo, en ydmyk Per Walday som forklarer hvorfor vi ligger bak plan! Guidingen er selskapets måte å gi aksjonærene en vurdering av når milepæler forventes å inntreffe. Her finnes det forbedrings-potensiale (for å si det litt mildt). Befinner meg ikke i Jerusalem så skal ikke klage! Har ellers troen på en god Q&A! FimaVACC data blir selvfølgelig forskjøvet til 1H2019 og fimaCHEM frykter jeg får nytt tidspunkt for n’te gang, nå til 2H2019? Time will tell!
Jeg blir uansett sittende til interim avlesning - det får ta så lang tid det tar! At selskapet verdsettes til en knapp milliard er i mine øyne en stor vits (bare ikke en sånn en man ler av). Verdien kunne i min verden vært både dobbel og tredobbel (basert på risk/reward). Forventer at ledelsen gjør en god jobb for å maksimere aksjonærers verdier i 2019! Blir kanskje litt tidlig å forvente trolldom allerede på Q4 gjennomgangen men jeg tror det svinges med tryllestaven både en og to og tre ganger i løpet av de neste 11 månedene!
For første gang på lenge er jeg helt enig med deg! Blir altfor mye sløve spekulasjoner her inne, faktisk så mye at jeg synes det er litt pinlig å bruke tid på denne tråden…
Men andre meget relevante og viktige aspekter, som at Pcib nå retter seg inn mot pasienter med metastaser også, blir bare overflatisk diskutert, selvom det øker pasientgrunnlaget med imponerende 340%!!!
Ellers så mener jeg hjemmsiden er grei nok. Kunne kanskje gjort den videoen enda mer fancy, men det spiller ingen rolle. Som nevnt her, det er kliniske data, regulatoriske fordeler/godkjenninger og partneravtaler/samarbeidsavtaler som flytter kursen, ikke fin innpakning.
Jeg gleder meg mest til å forhåpentligvis få bekreftet at ting er om track ift å få første pasient dosert i H1 som guidet. Hvordan ligger det an med dokumentasjon og godkjenninger i de respektive land og hva som faktisk gjenstår for å få satt dette i gang. Blir moro å se Per presentere Q for første gang på video. Kroppsspråk og ansiktsuttrykk👍
I min verden er det nå en gang slik at den sjansen til å få være med på å høste av mange års forskning anses å være veldig unik.
Dette er forhold som jeg ikke tar for gitt.
Dette forholdet , godt vist , diskutert og lagt frem av einarsson gjennom vedkommenes podcast sammen med meget sterke ytelsesdata for fimaCHEM og regulatoriske previlegier danner en situasjon som ikke oppstår så ofte.
Mange av oss , meg selv inkludert har nok investert i "følelser " når det kommer til biotek.
PCIB er ikke følelser men derimot en investering i et meget derisket produkt.
Ser ikke noe tilsvarende på oslo børs innen biotek så denne følger jeg.
Har ikke vært med i alle disse årene for å gi meg på oppløpssiden.
Intet negativt så langt med mindre noen små utsettelser kvalifiserer til dette.
Lykke til
Det Gunnersaurus sa.
Støttes 100%.
Har sett litt på møtene til REK. De er jo aldri fornøyd. 80¸% må endre på søknaden. De som slipper er så å si alltid der det nesten ikke er noen inngripen ovenfor pasientene. Så om Pcib slipper utsettelse ovenfor REK blir det en fjær i hatten.
Kanskje på sin plass at Jonas E kalte dem nissebyråkrater?
Kanskje REK burde heve blikket og se at jo fortere man godkjenner, jo fortere får pasienter potensiell livreddende behandling?
Burde ikke det egentlig vært en priority review ordning i Norge. For galt at norsk byråkrati skal holde igjen banebrytende norsk forskning. Og når man leser rek referatene er det mye unnskyld uttrykket svada-forskning. Hva med to køer, en for hard core potensiell livreddende behandling og en kø for litt mer svada-nice-to-know -forskningen?
Vi har vel bare Xofigo av norske terapeutika som har kommet på markedet. REK satt kjepper i hjulene for neste ut, Nanos Betalutin, og hvis de nå setter kjepper i hjulene for det som kan bli det tredje norske terapeutikum i historien som når markedet må de ha satt en uslåelig verdensrekord i trenering.
Ikke rart vi ikke har en helseindustri i dette landet.
Apropos helseindustri.
Denne mannen som representerer legemiddelselskapet Makko Vera, kom gjennom hos REK, men har litt jobb å gjøre for å få gjennomslag hos legene…
Vi kunne jo håpe at også byråkrater har evne til å lære av sine feil og mindre heldige opptredener. Men det er kanskje vel mye å håpe på når man kjenner holdningen til norske byråkrater. Supperådet var egentlig meget treffende på effektiviteten og sendrektigheten det norske byråkratiet representerer.
Suppe er ikke i skuddet, ifølge Balle Clorin
Normalt så blir ikke nyheter av betydning publisert ved kvartalsfremleggelse. Dermed ville det kun vært en ren tilfeldighet om fimaVacc resultatene skulle kommet akkurat den dagen. Det vi dog kan håpe på, er en bedre forklaring på hvorfor dette har tatt så lang tid og når vi kan forvente publisering. Selv om det er Burgh som kjører dette, så må vi vel regne med at PCIB er informert om når og hvor resultatet blir publisert?
Enig i at det ikke er veldig sannsynlig med nyheter når Q4 presenteres, men vi må ha lov til å forvente
- en forklaring på hvorfor de bommet på guidingen i forbindelse med Q3 presentasjonen
- en beskrivelse av status pr dato for alle 3 produktene
- en troverdig guiding (milepelsplan) for resten av 2019
Mens vi venter på det skal bli 13. februar.
Følgende artikkel fra Endpoint News i går andgående en rare disease sier litt om hvordan regulatoriske myndigheter tenker om sykdommer der det pt ikke finnes noen godkjent behandling. Og husk at selv om gem-cis er SoC så er den anbefalt, ikke godkjent.
“The drug will now hit the market as Cablivi — at a cost of $270,000 per course — after getting a priority review at the agency, which is quick at whisking through new drugs when none are approved for a condition like this.”
Hva tenker du på her?
Måtte alle gode makter forby.
All slik omtale ut over reine strategiformuleringer kan være svært uheldig med tanke på å oppnå det vi ønsker. Her har flere skutt seg sjøl i foten, jf. Photocure for noen år siden da Hestdal uttalte seg uvørent om mulige partnere.
Skjønner det abacus. Retter/fjerner
FimaVacc: Ved Q3 ble det rapportert «expected study completion 2H 2018».
Jeg kan ikke se at det har kommet noen melding om at det faktisk er ferdig. Er det noe jeg ikke har fått med meg?
Ja. Studiet er ferdig gjennomført, det er bare siste analysen fra universitetet i Leiden man venter på.
@InVivo
Takk. Det var jeg ikke klar over siden jeg ikke har sett noen nyhet om dette på PCIB’s web-sider.