Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Ja. Også med tanke på at dr. Richard Sturgess tidligere har vært en god og aktiv Lead investigator i Liverpool. Synd.

2 Likes

Some references on the issue:

But definitely a good question to management, UK was a good home for Pci technology clinically and academically.

2 Likes

Takk til Dovregubben og Investor for dagens «skattejakt»! Dette var et sinnssykt deilig «funn». Jeg begynte å bli meget skeptisk på vegne av fimaCHEM guidingen, men med REK godkjenning, og Legemiddelverkets velsignelse, er vi kanskje i rute til å dosere første pasient allerede i Q12019? For å beholde bakkekontakten bør vi vel allikevel si 1H2019. Jeg vil absolutt ikke bidra til urealistiske forventninger her på tråden, de er det mange nok av!

Til tross for denne ekstremt gledelige meldingen, som både den «kritiske» leiren, og «PCIB har ledere i verdensklasse-gjengen», burde være samkjørte i å lovprise, så fortsetter altså rivaliseringen. I dag bør vi legge dette til side for å suge litt på karamellen, for positivitet rundt selskapet har vært mangelvare i det siste! 2018 var «Oskars Surströmming» året. Nå må vi se fremover – og dette er i alle fall for meg en virkelig solid nyhet å ta med seg inn i weekenden! Nyheten var faktisk så positiv at jeg velger å avstå fra videre kommentarer rundt begrep som «forumklovner» og «små hjerner». Karakteristikker man definitivt bør la være å mynte på personer med motstridende syn som seg selv!

Måtte dette bli den første av mange gode nyheter for 2019. Nå ser jeg enda mer frem til Q4 presentasjonen. Mitt kritiske syn på ledelsen ble noe redusert etter at de fikk loset selskapet gjennom dette nåløyet! Men jeg frikjenner de ikke helt – de har enda en lang vei å gå, men dette var definitivt ett solid skritt i riktig retning! Ros er på sin plass når noen fortjener det, og dette var vel blåst Per og co! :clap:

Dagens visdomsord:

"The longer you wait for something the more you will appreciate it when it finally arrives!"

17 Likes

Galdeveiskreft har vel litt høyere prevalens i uk enn øvrige eu også, muligvis stammende fra den kulturelle mix i kjølvannet av kolonimaktens tid?

1 Like

Det er vel god grunn til å tro at deltakende europeiske land i høy grad er bestemt på bakgrunn av forundersøkelsen av hvilke klinikker som er mest dedikerte, kompetente og uten konflikt med andre kliniske utprøvinger som potensielt kan konkurrere om pasienter.

Seks europeiske land gir god nok spredning, men samtidig ikke for byrdefullt for CRO med hensyn til koordinering og kapasitet for rekrutteringsinnsats.

3 Likes

Vet vi hvor mye dette skyldes genetikk og hva som skyldes kosthold og naturmiljø? Usanske krigsveteraner fra Vietnamkrigen har jeg lest er kraftig overrepresenterte?

Sent a mail to company seeking clarification. Will report back if I get an answer, if not may be those attending Q4 can ask PW directly.

3 Likes

Veldig rart at UK ikke er med. Heller ikke Latvia som har vært med før er med.

Kan det hende at de bare har tatt med land de foreløpig har inngått avtale I?

1 Like

Vet ikke hvor du har dette fra, @Chrkni. På tide å løse opp den knuten du har i trusa. God kveld.

Var det ikke i England søknaden forsvant og var grunn for at innrullering av pasienter ble forsinket i forrige fase? De har brukt mye tid på å velge ut sykehus, så regner med at PW har et godt grunnlag for de landene som er valgt.

2 Likes

Nei, jeg bare spekulerte! Dessuten er ikke forskjellen så entydig som jeg husket. De har høyere enn Frankrike, Spania og Danmark, men lavere enn Italia. Dessuten er det jo usikkerhet beheftet med epidemiologi av en såpass sjelden sykdom:

1 Like

I believe you are talking about the extension study where a country lost the application, I had a post on this where I documented that was most probably France :fr: not UK :uk:

Post:

4 Likes

Hvis noen har mailadressen til radforsk så hadde det vært veldig fint om de hadde sendt en mail til de, slik at de kan legge ut en hyggelig gratulasjonsmelding til selskapet på Facebook. Relativt liten følger-gruppe, men desto mer budskapet blir spredt, desto bedre er det.

3 Likes

Gallegangskreft er som jeg flere ganger tidligere har nevnt en marginal kreftform. Incidensen i Norge er ca 150 i året. Til sammenligning er det nesten 5 000 ny tilfeller av prostatakreft

Det er vel typisk at protokollen kun inneholder land der de allerede har avtale med sites og at den vil bli oppdatert jevnlig.

3 Likes

Godt med en god melding etter måneder med fjas, mas og spekulering. Vil sende en liten takk til @anon21766851 for hans iherdige sandsekkjobbing. Det er viktig med motvekt og kritiske spørsmål til drømmeriene og den leie tendensen til å korte inn forventet tid til godkjenning.

God helg :beers:

10 Likes

Soliris, selger for snart 1 b$ per år og har en pris på rundt 500 000$, dvs ca 2000 pasienter per år.

Årsaken er god effekt.

“As of 2015, while Eculizumab in PNH was associated with 1.13 additional life years and 2.45 quality of life years QALYs”

Ender vi på median overlevelse på 25 mnd bør vi jo strengt tatt kunne ta samme pris som Soliris. Så får vi se da, hvor det ender hen.

11 Likes

Til tross for støy i dag er det bare å gratulere PCIB. Man er nå enda et skritt nærmere å initialisere et pivotalstudie. Det kan man faktisk glede seg over uten å ta vekk både 1 og 2 år fra guidingen frem mot godkjenning.

God helg godtfølk.

16 Likes

I USA?

PS

Hiv deg på “fundamentaltråden”. Der OGSÅ har du mye å bidra med.

3 Likes

Good call. Vi vet at Nucana er skotsk, så det kan tenke UK er godt dekket allerede.

3 Likes