Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

AZ betalte 240mill$ i up front, Algeta fikk Ca 1/3. Algeta ble solgt for 17 milliarder, Moderna er i dag verdt 3 ganger så mye.
Joda enkle benchmarkinger om at en salgsverdi på PCIB er mellom 40 og 80 mrdNOK stemmer fint.
Forutsetter selvsagt at AZ mener at PCIB sin teknologi kan hjelpe AZ med å nå hva AZ har lovet markedet angående mRNA.

26 Likes

42,10 nå…

3 Likes

40 til 80 milliarder for PCIB med visse forutsetninger…joda, begynner å duge da etterhvert.

Begynner snart å bli fartsblind kjenner eg…

8 Likes

Er ikke entydig positivt å få inn en BP på eiersiden. 9 % gir i praksis (det er aldri alle som stemmer) negativ kontroll som kan stoppe et bud fra andre innen BP. Avtalen med Bayer om salg av Xofigo tror jeg gjorde at det ikke ble noen budkamp i Algeta, samtidig var jo avtalen fantastisk god ettersom Algeta fikk gode penger til dyre fase II og III studier.

2 Likes

Fine betrakninger Snoeffelen :+1:

Og de er nok til hjelp for mange når kursen går 50-60-70 osv.
Da gjelder det å ha perspektivene i orden, samt holde henda i lomma :grin:

12 Likes

Tenk markedsverdi heller enn aksjekurs for å holde et syn på verdiene i norske selskaper opp mot utenlandske, og regn om til dollar eller euro.

Det er microcaps vi sitter med, ikke engang smallcap.

https://www.oslobors.no/markedsaktivitet/#/details/OSE3520GI.OSE/overview

18 Likes

Det er jo klart at med ett par milliarder på bok allerde i 2020, ville man kunne kjøre igang VACC studier med da vaksinene man ønsker, samt evnt. startet å utvikle sin egen Vaksine.
Nye Chem indikasjoner
Nye BACC indikasjoner med evnt. AZ
Videreutvikle Nano teknologi med PCI
osv.

begynner å lure på om det er dette PW sikter til på Radium podcast 99 etter Q2, der han snakker med Einarson om fremtiden til PCIB som ett middels stort Pharma selskap

In the coming years, Walday expects to see PCI technology in use across different
disciplines. “ It will be more like precision medicine, more than just a drug delivered for one indication.”

image

8 Likes

Takk for alle dine vurderinger og innspill!
Du er helt suveren.

Både Photocure og PCI Biotech er innertier. Du har vurdert resten av biotekselskap på OSE og gjort at flere har kommet inn i juveler og samtidig per nu unngått de store verdifall i ikke omtalte biotekselskap på OSE.

Tror igjen du får 100% rett i dine vurderinger med mulighet for enorm økning i PCIB sin markedsverdi.

Stor takk!

Snøffelen. Ingen over ingen ved siden av.

19 Likes

ja, nå snakker vi :slight_smile:
så får vi håpe på et par kroner om dagen på kursen mens vi venter så ventetiden blir lettere :joy:

4 Likes

Solo; la oss si at AZ kjoeper fimaNac for 40 milliarder.

10 milliarder for hele PCIB??? Har du mistet forstanden??;-))) Jeg tror AZ godt vet hvor hot fimaNac vil bli paa verdensmarkedet, og vil kjenne sin besoekelsestid og betale deretter.

6 Likes

Reaksjonene i AZ om dagen er nok også at 40 milliarder er lagom.

1 Like

Dersom det skulle komme inn noe penger via feks en avtale, kunne man da enkelt åpnet enda flere sites for å øke rekrutteringen til release studiet?

3 Likes

Ja.

Men jeg tror eventuell midler blir brukt til å starte opp et FimaVacc studie selv + en ny indikasjon innen FimaChem

4 Likes

En helt riktig tilnærming, @Savepig. I stedet for å glane nærsynt på aksjekursen, er det akkurat slik man bør følge utviklingen i PCIB (og de andre norske biotekselskapene man måtte følge).

For min del betrakter jeg det vi har sett de siste dagene som en gryende realitetsorientering. Husk at fortsatt er PCIB relativt lavere verdsatt enn i perioden fra januar - august 2018 og langt unna Arctic Securities’ snart utdaterte vurdering.

15 Likes

A gentil reminder, we are still in recovery mode and slowly approaching TERP 45 nok. How much of good news the company has delivered since share issue? Think twice before you press the sales button. As for me none of the good news -post share issue - is fairly reflected by today’s price

25 Likes

Det er vel aksjonærene som bestemmer om et evt bud på selskapet skal aksepteres eller ikke?
Kommer det f.eks. et bud på 25mrd NOK, altså omtrent 1000kr/aksje. Hva tror dere skjer da?

Da selger jeg alt på flekken og bader i penger :slight_smile:

2 Likes

Jeg tror heller far i huset har funnet ut at om du virkelig skal kunne produsere mange barn og sikre familiens fremtidige inntekt, så kan det være fornuftig å ha flere koner. Og som vi vet PCIB liker seg jo best sammen med andre.

1 Like

Må opp i ca. 38 milliarder for at det skal gi 1000 kroner aksjen.

Da blir PCIB selvsagt solgt.

2 Likes

Og hva ligger så av verdier i ett suksessfullt RELEASE studie, med forventet potensiell godkjenning 2H 2022 (ref. PW i finansavisen idag, postet over.)

PCIB opererer med 3000 pasienter for EU&US
oxo har vi ASIA som nå er på banen med korea og taiwan iførste omgang
image

la oss si 5000 pasienter årlig worldwide med en snittpris på 100K $ som er i det nedre sjiktet på pris av en rare disease behandling med Orphan designation granted in both the US and EU

5000 x 100k$ = 500Mill$
500Mill$ x 9 (dollar kurs) = 4,5 Milliarder NOK

si man har en partner som tar seg av den største delen av salget/distubieringen world wide og trekker fra halvparten av inntektene iberegnet skatt, så sitter vi igjen med:
4,5milliarderNOK / 2 = 2,25milliarder NOK

med en vanlig P/E på 20 får man da 2,25 milliarder NOK x 20 = 45 milliarder NOK

Så kommer evnt. off label use i andre indikasjoner som en følge av en evnt. markedsgodkjennelse for bileduct canser – extrahepatic inoperable.

16 Likes