Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Jeg “håper” heller ikke på korreksjon men RSI pleier å gi visse signal. Når det gjelder analyse så vet vi alle at PCIB er i en bransje som tilsier himmel eller helvete både underveis og på endepunkt. Nå er vi i en litt bedre situasjon enn dem fleste andre i bransjen da vi har 3 plattformer så sjansen for totalkollaps for oss er vel minimal og derfor burde også kursen i dag vært på et helt annet nivå.

1 Like

hvis man skal sette RSI opp mot en oppdatert Analyse så velger jeg Analysen, se på RSI på PHO denne uka hva sier den deg …!? og hvordan har PHO gått denne uken …

3 Likes

I likhet med hvordan det var hos Pho etter melding om studien fra Danmark regner jeg med de store aktørene bruker noen dager på å gå fra tanken om kjøp til å faktisk trykke kjøp.

5 Likes

Når skulle de publisere data fra samarbeidet med AZ?

1 Like

Jeg ønsker ikke å bli oppfatta som negativ men med 30 år på baken i denne bransjen så er det visse ting man opplever igjen og igjen og dette er en av disse tingene. I dag gikk for eks PHO opp til 79.90 så ned til 72 ( vurderte sterkt kjøp på 73 men slo dessverre ikke til) og så rett opp igjen for å slutte på 80.
Både PHO og PCIB kan/vil korrigere noe før ferden fortsetter men ikke sikkert det kommer akk på dagens nivå men vi nærmer oss. ( fasiten får vi i løpet av få dager og jeg håper det er meg som tar feil)

1 Like

Trading kan være bra for de som kan det…De fleste lykkes marginalt med trading. Langsiktighet er er velkjent mantra om en har tro på et selskap.

5 Likes

Etter å ha lest de 3-4 siste postene din antar jeg at du har solgt deg litt ned i løpet av dagen? :wink: Helt fair at du kjøper og selger som du vil altså :slight_smile:

5 Likes

Mye enig med deg her Arve, det unike akkurat nå og som mulig gjør et unntak denne gangen, er at siden emisjonen har aksjen vært mørbanket, og vi skulle egentlig ligget i 60 eller godt over terp etter emisjonen. For det er faktisk ingenting som tilsier at vi skulle ligge under. PCIB har bare levert og levert.

Så jeg tror private som proff nå ventet blandt annet på bekreftelse på at det blir noe av denne partneren, å sannsynligheten for dette er jo nå så godt som bekreftet. Samt en melding om at her kan det bli mer, å BP går som regel ikke inn halveis. Vi har noe de vil ha som FUNGERER å da er betalingsviljen høy.

Så Arve, tror vi kan kanskje plutselig være i 60 fremover, å at det kanskje roer ned litt der i fra. For det er ingenting som tilsier at vi ikke skulle vært der.

Det som er kommunisert er vel tvert imot, derfor blir det for min del gøy å høre va analytikerne mener om det oppdaterte kursmålet😊

Det lukter gullfugl!

5 Likes

Sikkert kjent, men Bavarian Nordic har faktisk J&J som en av de større aksjonærene. Det alene er jo litt kult. #1

5 Likes

@Laktose99, tror Per snakka på Radforsk podcast om at resultater fra NAC skulle legges fram i løpet av første halvdel 2020.

2 Likes

Jeg har ikke solgt og sitter med 150k fremdeles. Jeg la inn en kjøper i dag tidlig med 15k på kurs 40,50 ( det var tiltenkt trading).
Håper kursen bare raser videre jeg ( eventyrlig uke for meg så langt) men mister ikke hode om den ikke gjør det.
Vet ikke om alle har hørt siste podcast men slik jeg oppfatta den så BLIR DET AVTALE bare ikke bestemt hva eller hvordan løpet videre skal kjøres.
Det jeg ikke skjønner ( og der er jeg ikke alene) er hvorfor kursen ligger å vaser på dagens nivå etter at selskapet har levert levert og levert siden jeg gikk inn på 3-5 kr i 2016.

3 Likes

Vi har da kommet oss ut av 25-28-hengemyra Arve :slightly_smiling_face: Mitt råd til de jeg kjenner som har aksjen nå er å ikke sitte og glane for mye på kursen. Det kan svinge noe men å trade nå kan være risikosport. Vi kan plutselig våkne til en knallmelding en kald desember- eller januarmorgen. Hvis en da er ute av aksjen kan den morgenen plutselig føles veldig mye kaldere :snowflake::snowflake:

14 Likes

PW sier at disse vil bli publisert ja, men kan ikke fastslå når da dette må skje i samråd med AZ
52:50 https://webtv.hegnar.no/presentation.php?webcastId=98164537
Anbefaler alle å høre Q&A delen 34:00
Og jeg tviler på at noe av dette kommer FØR en evnt. avtale foreligger, det vil jo konkurrentmessig være meget rart itilfelle.

4 Likes

45: 00 fimaVACC interest ?
clearly a interest , but the hurdel to actually sign a CDA is pretty high aspecially for BP`s and they know the results will be published soon anyway (12.Des.)
so some is sitting on the fence aswell:sweat_smile:

6 Likes

Det drømmes mye om dagen. Noen uttalte kursmål synes reelle, andre useriøse.

En faktaopplysning er at PCIB har gått 600% på to måneder tidligere.

1 Like

Ser en på kursutviklingen for PHO i dag så ville et salg nær toppen gitt en bra fortjeneste til å begynne med men en måtte fulgt veldig godt med dersom en skulle inn igjen.

Sikkert mange som behersker dette spillet men det viirker veldig stressende å sitte utenfor å vente på kursfall for ny inngang.

En annen sak er jo gevinstsikring og handel videre i andre papirer , men hva kan måle seg med PHO og PCIB?

7 Likes

Hvordan vet du det? Det er bare de som vet resultatene av forskningen av Nac som kan si hva som er den reelle verdien.I mellomtiden er det lov og spekulere.

4 Likes

Ser mange skriver at det er “skummelt” å trade og det kan jo være tilfelle om man er så gal at man leker med hele potten. Jeg har ofte lekt med 10-15k men det er bare 10% av min pott og da er det ikke spes risiko. Jeg er pensjonist og har børs som hobby og handler ofte i flere papirer hver dag.
Jeg har mine tanker om dagens handel men skjønner ikke helt tegninga. Sist fredag var sluttkursen 33,50 og gudene vet hva den blir i morgen? Hvem er det som tør å selge så store volum som det har gått denne uka når pilen peker opp opp opp ? Optimismen her på forumet er formidabel og det med rette men selgerne er der. Er det RSI- “nerver” - fornøyd med gevinsten ? eller hva ?
Gleder meg til mandag og topp 50 for å se om det er slik jeg håper - stabilitet.

6 Likes

I PHO ble det lagt frem et dansk studie som viste at blålys (kan) gi terapeutisk effekt. Er dette egentlig en indirekte bekreftelse på at også PCIB sin teknologi fungerer eller kan det ikke sammenlignes?

2 Likes

Teknologien til PCIB er en avart av teknologien til Photocure, PCIB ble skilt ut fra Pho.
Om du ønsker å få en bekreftelse på teknologien til PCIB kan du søke opp hode / nakke-studien, det er ikke så lenge siden det var en artikkel om det. Jeg har også sett et forsøk som var gjort på en hund som hadde kreft i det ene beinet, godt dokumentert med bilder så du faktisk ser utviklingen.

Kreften blir svart å ramler av.

Edit: Jeg kan anbefale deg å lese i Pci Biotech fundamental-tråden.

Her er innlegget hvor H/N-studien ligger vedlagt.

6 Likes