Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Vi er bare småfisk hele bunchen her på forumet. Typisk for vår kategori er at vi ofte går inn i et biotekselskap for tidlig og går ut for tidlig (et jungelord). Med andre ord har de store, profesjonelle en helt annen holdning til risiko. Har man nærmest ubegrensa med midler, skyr man (ironisk nok) risiko og blir heller med på turen fra 100 til 500 kroner enn turen fra 30 til 60.

I dag er jeg likevel glad for at jeg for tre år siden ikke fulgte jungelordet og trutt og ujamnt har akkumulert helt fram til i dag. Nå er det imidlertid slutt. Jeg kommer aldri til å eie flere aksjer i PCIB enn jeg gjør nå.

I dag er snittkursen min kr 18,90. Aksjene er fordelt på to VPS-konti, og jeg har lagt en plan for realisering. Sjølsagt vil jeg måtte revidere denne planen alt etter hva selskapet presterer de kommende årene. Men i gjeldende versjon er grovt regna en tredel “låst ned” fram til vi måtte nå firesifra nivå alt. til oppkjøp.

10 Likes

Var alle sitene/landene avhengig av godkjent REK eller har EU og USA andre godkjenninger eller tillegsgodkjenninger før den kan ta inn pasienter?

Kjøpte 93,600 aksjer med snitt kr. 7,43 i sin tid. Og nå får det briste å bære.

Men har mest tro på samarbeidet med Ultivmovacs som har en fantastisk teknologi og fremoverlent ledelse! Prøvde å kjøpe aksjer fra Gjeldstein uten å lykkes nå sist sommer, men det det kommer nye muligheter. Sammarbeidet Ultimovacs og PCIB kan bli Norges nye flaggskip etter den oljen æ etter 33 år har lagtt bak mæ!

3 Likes

Tror det er noen regler om at det er i det landet hvor selskapet holder til eller noe i den duren at den etiske avklaringen skal komme. Alle andre land har selvsagt sine SLVer, FDAer, EMAer, MHRAer osv, som styre det kliniske og regulatoriske.
Husker jo i fjor hvordan REK påvirket NANOs løp.

4 Likes

Erna

Om jeg husker rett mente du at Vaccibody kom til å bli sablet ned når de kom på børs.

Men Ultimovacs har du tro på? De skal jo etter sigende hente 700 millioner! Kan bli et tøft møte med børsen etter IPO-en der?

2 Likes

Men det er jo ikke noe å diskutere ut fra PW har uttalt!

Går fint når de får drahjelp av fimaVACC :slight_smile:

Lothian

Blir selvsagt svært vanskelig å kjøpe seg opp etterhvert som aksjekursen stiger, i alle fall med en meningsfull prosentvis økning, og sånn sett kan det for mange bli at dagens beholdning er peak beholdning.
Kanskje det blir et fint vindu de nærmeste dagene og ukene, og kanskje månedene før virkeligheten blir klar for flere.
Husk vi er godt under radaren ennå, ingen analyser, ingen dekning og ingen forståelse utenfor en relativt liten og relativt dårlig bemidlet aksjonærgruppe.

16 Likes

Og kanskje kan vi som har en “krigskasse” i beredskap få litt hjelp av “spesialinvestoren”

Ta med også at mange fond av prinsipp ikke rører biotech.

Ref børsintervjuet i dagens FA

Jonas Heyerdahl i First Norge Fokus-:

“Fondet går ikke short, men investerer bevisst ikke i helseaksjer grunnet størrelse og likvidet.”

1 Like

Det som jeg synes er spennde med samarbeidet mellom Pcib og Ultimovacs er å se hvem som kommer inn på eiersiden i den kommende emisjonen.

Det ble vel sagt for en tid tilbake av ledelsen i Ultimovacs at de har tilbud fra BP som ønsker å finansiere hele studiet deres. Hvis Ultimovacs da bruker VACC i studiet sitt, og blir finansiert av BP, så kommer Pcib automatisk inn på radaren til enda et nytt BP! :face_with_monocle:

5 Likes

Pasienthistorie - bukspyttkjertelkreft - Vi får håpe at PCIB kan hjelpe også denne gruppen fremover!

Dette er den andre siden av våre kreftforskningsinvesteringer. Lett å glemme denne siden av investeringen i alt det daglige fokuset på studieprogresjon, kurs osv.

Tenk hvor fantastisk dersom vi om noen år kan si (om ikke annet, så til oss selv) at dette var jeg med å investere i. Dette har jeg direkte støttet utviklingen av, gjennom kapitalinnskudd til utviklings- og regulatoriske løp.

DET kommer jeg til å være stolt av!

15 Likes

Ved en eventuell tidelig godkjenning , hvor lang tid vil det gå før produktet kommer på markedet?
PCIB sier vel at de satser på partnere og skal ikke stå for salget av produktet selv.
Betyr dette at det er særdeles viktig å prioritere kontakten mot mulige partnere (BP) høyt og oppdatere dem tidelig m. formål om partnerskap slik at pasientene får behandling så tidelig som mulig?
Dette er vel hele hensikten med privilegiene gitt av FDA/EMA,ikke?

Beklager å skuffe noen her, men tror ikke kursen på PCIB blir å ta av før:

  1. fimaVacc resultatene kommer og er veldig veldig bra.
    eller
  2. Partner på fimaChem Asia.
  3. Partner/e fimaVacc eller fimaNAc
  4. Bedre resultater på utvida fase l/ll- studien (Dobbel behandling).

Godkjenning fra REK og FPD når den kommer er ingen triggere med krutt i desverre.

5 Likes

Et forhold som kan komme til å prege den venta oppturen ganske spesielt, er at emisjonen ikke medførte noen vesentlig endring i aksjonærstrukturen. Dermed ikke gitt at oppturen vil arte seg svært ulikt fra om topp20 hadde vært dominert av institusjonelle investorer.

Da forestiller jeg meg at noen (utenfor topp20 og kanskje topp50) vil knipe igjen til vi har bikka emisjonskursen - og så lempe ut. Men flere tenker gjerne slik jeg har beskrevet ovenfor; realisere litt etter hvert, men beholde en “himmelpost”.

2 Likes

Jeg er tilbøyelig til å være enig med deg der, men det er uansett betryggende å se at PF2 går på skinner. Vi som har sittet i Nano hukser godt hvor mye fuzz REK skapte som igjen førte til utsettelse av FPD.

Det kan godt være at REK godkjenning etc, tiltrekker seg flere aksjonærer som har sittet på gjerdet. Men jeg er enig i at triggerene du lister er mer håndfaste og kan skape kraftige kurshopp.

Skal spørre PW på q4 om han kan gå litt i dybden hva angår Asia og potensielle partnere der. Er det ekstern interesse eller konkrete samtaler på gang, så hadde det vært fint om han kunne utdypet det nærmere.

MEI som @anon21766851 kjenner godt, fikk vel i gang en partneravtale i Japan på et tidlig stadiet ala Pcib. Fill me in Glein?

Godt skrevet Snøffelen! Du er en bedre fagmann en meg innen faget( er allmennlege) men jeg heller til å være litt mer kunnskapsrik enn deg etter 34 år i det norske og internasjonale aksjemarkedet?! Vi er garantert under radaren nå og det vil ta litt tid før markedet vil oppdage oss. Prøver å kommunisere med Hans og Jonas men opplever at de har kortene så tett til brystet (og slik har det ikke vært tidligere) så at nå må det være noe spesielt. Dette ble kanskje litt for personlig men kan tenke å møte deg i Oslo i slutten av februar om det kan passe for dæ?

2 Likes

Er det Oliverkrona du sikter til her?

Har forøvrig skjønnt at du har gode kilder inn mot helsevesenet…:wink:

Ingen grunn til å beklage eller si dessverre Hansine. jeg tror få eller ingen bryr seg om hva en enkeltperson har tro på eller ikke, alle her er voksne nok til å gjøre seg opp sin egen mening :slight_smile:

2 Likes

Jeg sitter med en følelse av at REK og Legemiddelverkets «favourable decisions» kan være den utløsende faktoren for at vi på ny skal få vind i seilene! Det å få denne bekreftelsen gjorde ekstremt godt etter en langvarig daglig torturering av porteføljeverdi og tålmodighet. Vi må være klar over at den langsiktige fortjenesten kan bli stor i og med at selskapet har klart å få finansieringen på plass uten å måtte inngå avtale med partnere (som naturligvis ville stukket av med brorparten av kaka). Nå er det vi aksjonærer som sitter i førersetet og det er en betryggende posisjon å være plassert i. Skuffelsen etter den uheldige kursutviklingen i kjølvannet av emisjonen kan endelig bli prosessert! Lokomotivet er klarert for avgang. Den kritiske variabelen er nå innrullering av pasienter. Her vet vi at selskapet har gjort et forarbeid med «feasibility» studiet sitt. Håper det vil bære frukter!

Det blir fort veldig populært å «galdre» hverandre opp med mektige kursmål. I euforien glemmes det at mislykket forskning kan føre til kroken på døren. Da går bortimot hele investeringen i vasken. Nå ser det unektelig meget positivt ut med tanke på fimaCHEM, og fimaVACC er jo en joker som vi fremdeles må anse som fugler på taket, men til gjengjeld ganske mange fugler. Å få første pasient dosert blir nå en ekstremt viktig milepæl. Min klokkertro på fimaCHEM gjør at jeg kjenner at jeg blir lei meg på vegne av pasienter som kun får SoC i PFII. Mitt håp er at IDMC kjappest mulig kan konkludere med at fimaCHEM behandlingen er overlegen dagens anbefalte behandling. Men å tro at dette skjer etter noen få dusin pasienter innrullert er utopi. Ergo må vi holde beina godt plantet på jorda og ta inn over oss at dette kommer til å bli et maraton. Er PCIB behandlingen så god som de mest optimistiske av oss håper/tror, vil det kanskje bare være et halvmaraton (ved at IDMC stopper studien) :crossed_fingers:

Jeg stipulerte mine egne oversikter over innrulleringshastighet, en god tid tilbake i tid. Skal ikke presentere de i noe særlig detalj, siden det er mine subjektive vurderinger og absolutt ikke noen sikre kort, men jeg kan si såpass at jeg hadde februar 2019 som første pasient dosert (FPD). Det blir kanskje litt vel hardt å nå, så min «opprinnelige» plan sklir nok litt fra start av. Men, jeg hadde en forventning om full innrullering på cirka to år. Og at vi nådde 50% pasienter (93) ett sted mellom 13 og 14 måneder etter studiestart. Minimum halvparten av pasientene innrullert, og avlest radiologisk, kan kanskje være tilstrekkelig for at IDMC kan fatte en avgjørelse? Dette vil jo i så fall være første mulighet til å få en fortgang i prosessen. Neste sjanse er ved interim avlesningen. Å spå disse tidspunktene er opp til hver enkelt sine vurderinger (en pessimist sier halvtomt glass mens optimisten sier halvfullt). Vi kan gjette alle mann uten å nødvendigvis være sikre på å treffe så la oss som et minimum håpe at studiet er konstruert til perfeksjon slik at mest mulig går på skinner, siden lokomotivet trenger en solid skinnegang!

Jeg leverer V75 til Forus i ettermiddag og Lotto kupong til i kveld og krysser fingrene for premier! Blir det penger inn så øremerkes de til nye PCIB aksjer mandagsmorgen. Ha en strålende lørdag :relaxed:

11 Likes