Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Godt at humøret ditt er på vei tilbake Gunnar!:slight_smile:

Lykke til på Forus!:wink:

2 Likes

Flotte nyheter, for kursen tror jeg dette får minimal betydning neste uke,men opp på mandag og så ned igjen. Tradere nok vil kjøpe på åpning, lure de som allerede har mye aksjer til å kjøpe mer. De vil ofte kjøpe mer litt høyere fordi nyheten var jo så god. Der forsvarer høyere kurs. Og så selger traderne… Men for den langsiktige var dette meget gode nyheter.

1 Like

Jeg tror at du har helt rett her @Hansine1. Noe, kortvarig kurspåvirkning er godt mulig på bakgrunn av REK-godkjenning, men det er de triggerne du nevner som gjelder.

REK blir litt som når du venter på bussen en kald, mørk og regnfull høstdag, og bussen som alltid kommer to minutter før din buss, kommer forbi. Du blir glad, du vet at det nærmer seg, men det hjelper egentlig ikke så mye…
Altså er REK bare et nødvendig steg i en lang regulatorisk prosess. Jeg gleder meg mer til de neste stegene!

Skriver dette fordi vi på forumet her har en tendens til å tro at mye skal skje rett rundt neste sving, mens erfaring viser at det ofte ikke er da tingen skjer. Dersom vi kan realitetsorientere litt i forhold til studieprogresjon, og ta inn over oss at TTT ikke bare er en forslitt frase innen biotech, er det lettere å være tålmodig underveis.
Jeg tror at en del selger seg ut grunnet fullstendig feile forventninger til progresjon. I så måte synes jeg at @anon21766851 har hatt en grei misjon på PCIB-trådene, selv om jeg også synes at hen (hockeyjente? :ice_hockey::ice_skate:) har en tendens til å skrive annerledes på NANO enn på PCIB-trådene.

Ha en tålmodig helg folkens! :slight_smile:

8 Likes

Tror du har helt rett der @Wannatri. De triggerene som jeg mener kan komme nå på kort sikt og virkelig løfte kursen er de samme som Hansine har listet opp.

Men formelle godkjenninger fra REK etc skal ikke undervurdere heller og kan faktisk bidra til å tiltrekke seg litt friske aksjonærer som har sittet på gjerdet i håp om en REK fadese ala Nano i fjor.

2 Likes

Helt klart at avklaring fra REK og legemiddelverkets go reduserer risiko og gjør at PCIB er on track. Riskoreduserende nyheter og tid som holdes er svært ettertraktet i markeder og spesielt kursutslagsgivende i biotek. Nano tull med REK gjorde kursen ble knust. PCIB fikk alt på stell og kurs vil nok gå kraftig opp til uken. Historikk og statistikk har en tendens til å gjenta seg med stor grad av sannsynlighet.

REK er faktisk svært viktig. Risikoreduserende nyheter har aldri kortsiktig effekt. Likevel er langsiktighet viktig også i biotek. Undervurder aldri myndigheter. Viktig med stålkontroll her, PCIB leverer igjen!

7 Likes

Det som jeg synes er betryggende er at Pcib fikk den tidligere studielederen fra Algeta med på laget. Hun har ledet jo Xofigo trygt i havn, og er nok en utrolig viktig ressurs å ha med på laget i den fasen Pcib er nå.

12 Likes

Først nå REK godkjenning, så muligens FPD og fimaVACC resultater like rundt hjørnet bør ta oss kraftig opp.

Uansett, som mange har vært inne på, dette er nok en sten på plass i byggverket og fører til at man som investor blir sikrere på valget man har gjort.

4 Likes

Er vi heldige så var det en slik melding som trengtes for å få tilbake optimismen og humøret igjen og da er alle muligheter åpne igjen.

3 Likes

Hei Erna, alltid hyggelig med nye bekjentskaper, og ikke minst faglige diskusjoner, men jeg foretrekker å være «så anonym som mulig». Ellers blir det for komplisert :nerd_face:

4 Likes

Garderobemannen på Hegnar spør:
Hovedpatentet til PCIB er utløpt - er det noen farer her?

Har dere noen kjappe kommentarer til det?

Jeg tror ODD sikrer markedseksklusivitet i 7 år i USA og 10 år i EU?

3 Likes

Legemiddelutvikling basert på fotokjemisk internalisering har foregått i flere år i andre land. Særlig ser det ut til at det pågår mye slikt i Kina.

Men både Amphinex, PCIBs proprietære laserløsning og kombinasjonen har solid patentbeskyttelse. No worries.

13 Likes

Helt klart at det har noe å si, Skulle gjerne hatt det ti år til fra nå. På vacc har vi patent 2034. Nac-avtaler er nok avtalt at de skal dele 50-50 på nye patenter. Andre kan vel bruke amphinex i forskning? Trodde ikke patentet utløp før 2021.

De har vel også videreutviklet amphinex som er mulig å patentere?

1 Like

Kanskje ett viktig sprs. å ta opp på Q4 vedr. patenter?

1 Like

det fikk de den 27.feb.2018

4 Likes

Vet dere om de har tatt i bruk fimaprofin 2.0?
Leste ett sted at det var utviklet en enda mer potent/effektiv versjon (2.0) enn den første de brukte(bruker)?

2 Likes

Et annet viktig moment i forbindelse med at PF2 nå offisielt er i gang er at det sikkert gjør det enklere å forhandle med en potensiell partner.

8 Likes

Hans Vassgård Eid, CFO i Ultimovacs, mer trolig?

Jonas E er styreleder.

De må jo ha verdens vanskeligste jobb med å skaffe penger nå. Som vi har diskutert her på forumet er tendensen at emisjoner i norsk biotech blir dårlig mottatt. Så investorer vil nok kreve en kjemperabatt her.

2 Likes

Merkelig stille fra Ultimovacs. Det var ikke måte på tidligere i høst.

Interessant timing på denne tråden her på hegnar. Akkurat når vi for en gangs skyld har fått gode nyheter drar man opp at patentet er gått ut for mange år siden.et av patentene ser det ut som.

3 Likes